Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jente20

Hadde et uhell å klarte å få brudd i tåen tidligere i kveld. Neilen splittet seg og tåa ble helt lilla så jeg reiste på legevakten der jeg fikk bekreftet brudd. Legen sa den beste behandlingen var å holde foten stille de neste dagene. Jeg har en deltidsjobb på et varehus hvor jeg er satt opp i morgen og lørdag. Jeg sendte melding til sjefen å forklarte situasjonen, jeg turte ikke ringe ettersom klokken var over 20.. Men hun har ikke svart enda. Jeg kjenner at jeg ikke klarer jobb på flere dager å vet ikke hva jeg skal gjør om hun ikke svarer? 

Anonymkode: cc679...6ba

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ring henne i morgen tidlig 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Jente20

Hadde et uhell å klarte å få brudd i tåen tidligere i kveld. Neilen splittet seg og tåa ble helt lilla så jeg reiste på legevakten der jeg fikk bekreftet brudd. Legen sa den beste behandlingen var å holde foten stille de neste dagene. Jeg har en deltidsjobb på et varehus hvor jeg er satt opp i morgen og lørdag. Jeg sendte melding til sjefen å forklarte situasjonen, jeg turte ikke ringe ettersom klokken var over 20.. Men hun har ikke svart enda. Jeg kjenner at jeg ikke klarer jobb på flere dager å vet ikke hva jeg skal gjør om hun ikke svarer? 

Du ringer i morgen før du skal på jobb, og snakker med henne, og forteller at du er syk.

Anonymkode: 71cd7...80e

• Liker 11
Gjest mik877
Skrevet

Ville ringt ikveld faktisk, bedre jo tidligere du

AnonymBruker
Skrevet

Man ringer før vakten starter. Men ringer IKKE sjefer etter arbeidstid, hvis det ikke er om livet å gjøre.

Anonymkode: 9d478...759

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Bekreftet brudd på legevakten? Du tok vel rønken og fikk en sykemelding? Har du en brekt tå skal den holdes i ro de neste ukene, kjære deg.. 

Anonymkode: 2009c...66b

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bekreftet brudd på legevakten? Du tok vel rønken og fikk en sykemelding? Har du en brekt tå skal den holdes i ro de neste ukene, kjære deg.. 

Anonymkode: 2009c...66b

Tok røntgen ja, men fikk ingen sykemelding? Han nevnte ikke det en gang.  Sa bare jeg skulle holde meg rolig de neste dagene og ta smertestillende. 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Tok røntgen ja, men fikk ingen sykemelding? Han nevnte ikke det en gang.  Sa bare jeg skulle holde meg rolig de neste dagene og ta smertestillende. 

Dra tilbake til legen i morgen og få en sykemelding. Da får du lønn for de dagene du ikke får jobbet også 

• Liker 9
Skrevet

Man ringer alltid sjefen om slike ting, helst ikke melding 

• Liker 1
Skrevet

Fint du sendte melding, får du ikke svar i morgen tidlig ringer du :)

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, puppi skrev:

Fint du sendte melding, får du ikke svar i morgen tidlig ringer du :)

Og så ringer du fastlegen din i morgen tidlig etter å ha sagt fra på jobb og får time til sykemelding 💕

Anonymkode: 0dc73...24c

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Man ringer før vakten starter. Men ringer IKKE sjefer etter arbeidstid, hvis det ikke er om livet å gjøre.

Jo man kan ringe sjefer etter arbeidstid da de SKAL være tilgjengelige. Men jeg råder TS til å la det ligge da du har allerede sagt ifra,eventuelt ring imorgen. Det er ikke din feil at lederen ikke gidder å svare.

Nå skal det sies at det er jo forskjell på jobber da, men i mange yrker skal leder være tilgjengelig til omtrent enhver tid.

Anonymkode: e5258...a37

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jo man kan ringe sjefer etter arbeidstid da de SKAL være tilgjengelige. Men jeg råder TS til å la det ligge da du har allerede sagt ifra,eventuelt ring imorgen. Det er ikke din feil at lederen ikke gidder å svare.

Nå skal det sies at det er jo forskjell på jobber da, men i mange yrker skal leder være tilgjengelig til omtrent enhver tid.

De er tilgjengelige i arbeidstiden. Så fremst det ikke står om liv å helse eller en ting på jobb kun sjefen kan løse, ringer man ikke. Snakk om å verne folks fritid, uansett yrke. Så nei, en sjef skal ikke alltid være tilgjengelig for små ting, det at man blir borte fra jobb er faktisk en filleting som løses den dagen fraværet er. Her er jeg nattvakt, ringer folk inn syke, så skaffer jeg vikar, eneste grunn for å forstyrre sjefen er hvis det må beordres eller utløser overtid. 

En sjef for et varehus har på ingen måte en grunn til å ha på sin telefon etter bedriftens stengetid.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og hvilken lov sier dette? Med mindre sjefen har noe vakttillegg så er det vel strengt tatt ikke et krav.

Anonymkode: a5615...3e9

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Dette fikk meg til å tenke på i vinter da jeg ble lagt inn på sykehuset. Klokken var rundt 20 og jeg ville ikke forstyrre sjefen i kveldsstell med barna. Så jeg tok rett og slett en selfie med alle ledningene som var kobla til overkroppen og armene mine og skrev «jeg tror ikke jeg rekker jobb i morgen» 🙈 Skal sies at vi har et veldig godt forhold da 😊

Anonymkode: 7e939...7e8

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

De er tilgjengelige i arbeidstiden. Så fremst det ikke står om liv å helse eller en ting på jobb kun sjefen kan løse, ringer man ikke. Snakk om å verne folks fritid, uansett yrke. Så nei, en sjef skal ikke alltid være tilgjengelig for små ting, det at man blir borte fra jobb er faktisk en filleting som løses den dagen fraværet er. Her er jeg nattvakt, ringer folk inn syke, så skaffer jeg vikar, eneste grunn for å forstyrre sjefen er hvis det må beordres eller utløser overtid. 

En sjef for et varehus har på ingen måte en grunn til å ha på sin telefon etter bedriftens stengetid.

Nei det er vel sånt det at det er enkelte yrker det ikke er så viktig at sjefen er tilgjengelig etter arbeidstid, men i andre jobber så er sjefen på 24/7 det handler vel om graden av viktighet i jobben. Jeg synes uansett at leder kunne ha svart på melding. Skrevet ok,god bedring eller noe. Jeg synes det er litt sløvt å ikke gidde det engang.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Og hvilken lov sier dette? Med mindre sjefen har noe vakttillegg så er det vel strengt tatt ikke et krav.

Anonymkode: a5615...3e9

Og i hvilken lov står det at man skal ringe og ikke sende melding?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nøkkelpersoner som ledere blir forventet å være tilgjengelige i dagens arbeidsliv. Fritid? Lykke til, men da må man regne med å bli utkonkurrert av internasjonal konkurranse i mange bransjer, for i utlandet jobber folk gjerne døgnet rundt. 

Som ansatt som jobber mye mer enn 08-16 forventer jeg at ledelsen er langt mer tilgjengelige når viktige avgjørelser skal tas. Om det så er  24 natten. 

Anonymkode: 14b11...677

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nøkkelpersoner som ledere blir forventet å være tilgjengelige i dagens arbeidsliv. Fritid? Lykke til, men da må man regne med å bli utkonkurrert av internasjonal konkurranse i mange bransjer, for i utlandet jobber folk gjerne døgnet rundt. 

Som ansatt som jobber mye mer enn 08-16 forventer jeg at ledelsen er langt mer tilgjengelige når viktige avgjørelser skal tas. Om det så er  24 natten. 

Herregud. Ikke ring sjefen på kvelden, helger eller netter. Handler om respekt.

Anonymkode: 12bdf...60f

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

varehus, sa ts. Er kanskje det man bør gå ut i fra?

Forøvrig jobber jeg under helsesektoren, der det kan stå mellom liv og død, i slike situasjoner er sjefen den første vi ringer. Men, ikke pga sykdom hos en ansatt er det å vite fordkjell på hummer og kanari. Kan noe vente til i morgen? Ja da får det vente. Sjefer har også rett på privatliv. Dette uansett yrke. Man må faktisk bruke hode som ansatt også. 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...