AnonymBruker Skrevet 2. august 2018 #1 Skrevet 2. august 2018 Mange studiesteder har en valgfri del av semesteravgiften på rundt 40 kr. Betaler du den? Evt. hvorfor/Hvorfor ikke? Anonymkode: f4d9a...cac
AnonymBruker Skrevet 2. august 2018 #2 Skrevet 2. august 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Mange studiesteder har en valgfri del av semesteravgiften på rundt 40 kr. Betaler du den? Evt. hvorfor/Hvorfor ikke? Anonymkode: f4d9a...cac Glemte å skrive den som går til div fond, støttesaker... Anonymkode: f4d9a...cac
Ullvott Skrevet 2. august 2018 #6 Skrevet 2. august 2018 (endret) Nei. Jeg synes informasjonen om hva SAIH er/gjør er alt for dårlig. Dessuten er det en tilsnikelse at man selv må trekke fra den frivillige delen. Sånn er det nå, og sånn var det sørenmeg også for over 20 år siden. (Jeg har en utdannelse fra før, og tar et nytt studium nå.) Endret 2. august 2018 av Ullvott 9
AnonymBruker Skrevet 2. august 2018 #7 Skrevet 2. august 2018 1 minutt siden, Ullvott skrev: Nei. Jeg synes informasjonen om hva SAIH er/gjør er alt for dårlig. Dessuten er det en tilsnikelse at man selv må trekke fra den frivillige delen. Enig med deg, en skikkelig uting! Anonymkode: f4d9a...cac 8
AnonymBruker Skrevet 2. august 2018 #8 Skrevet 2. august 2018 32 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mange studiesteder har en valgfri del av semesteravgiften på rundt 40 kr. Betaler du den? Evt. hvorfor/Hvorfor ikke? Anonymkode: f4d9a...cac Nei. opplysning om hva den går til er det heller ikke blitt gitt. Anonymkode: c7949...3fb 4
AnonymBruker Skrevet 3. august 2018 #9 Skrevet 3. august 2018 Saih: Studentenes og Akademikernes Internasjonale Hjelpefond. https://saih.no De jobber for at alle mennesker skal ha tilgang til god utdanning. Slik bidrar de til et mer rettferdig og inkluderende samfunn. Jeg betaler alltid de 40 kronene til dem. Skulle bare mangle at vi som har et godt utdanningssystem bidrar til at andre kan få det bedre. Enig i at det burde vært bedre opplyst om hva dem gjør. Anonymkode: b02aa...ba7 11
AnonymBruker Skrevet 3. august 2018 #11 Skrevet 3. august 2018 Ja. Jeg stemte også imot at det skulle bli frivillig. Anonymkode: fdc49...64b 1
Gjest Linaria Skrevet 3. august 2018 #12 Skrevet 3. august 2018 Gjorde det i år. Droppa den ett år i løpet av fem som student.
Joppeline Skrevet 3. august 2018 #13 Skrevet 3. august 2018 Nei. Støtter masse hjelpearbeid, men har ikke sansen for måten dette gjøres på. Ingen informasjon, det bare dukker opp på fakturaen. 8
AnonymBruker Skrevet 3. august 2018 #14 Skrevet 3. august 2018 Nei, fordi jeg synes det er frekt å bake det inn i semesteravgiften på den måten. Dersom det hadde stått at man kan betale 40 kr ekstra og så går det til SAIH hadde jeg nok valgt å gjøre det. Anonymkode: 4a42d...1a3 10
AnonymBruker Skrevet 3. august 2018 #15 Skrevet 3. august 2018 Jeg gjorde det i begynnelsen, men sluttet etter hvert. Som andre her synes jeg vi får vite lite om hvor pengene faktisk ender og at det er litt frekt å bake det inn i semesteravgiften på den måten. Om man f.eks. kunne krysset av og betalt med nettbank ut fra en meny der man selv valgte om man tok dette med eller ikke hadde jeg vært mer tilbøyelig til å betale enn når jeg må trekke det fra meg. Jeg forstår at vi som tenker sånn er i mindretall, ellers hadde de jo lagt om, og mange betaler vel på autopilot. Det gjorde jeg selv de første par årene. Men jeg kuttet det ut etter hvert. Gir adskillig mer til veldedighet gjennom andre kanaler og har jobbet frivillig selv. Ikke at den ene utelukker det andre, altså, men jeg får derfor ingen dårlig samvittighet. Anonymkode: bc4c7...e5e 4
AnonymBruker Skrevet 3. august 2018 #18 Skrevet 3. august 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Saih: Studentenes og Akademikernes Internasjonale Hjelpefond. https://saih.no De jobber for at alle mennesker skal ha tilgang til god utdanning. Slik bidrar de til et mer rettferdig og inkluderende samfunn. Jeg betaler alltid de 40 kronene til dem. Skulle bare mangle at vi som har et godt utdanningssystem bidrar til at andre kan få det bedre. Enig i at det burde vært bedre opplyst om hva dem gjør. Anonymkode: b02aa...ba7 Og hvordan disponeres midlene? Hvor mye går til administrasjon og hvor mye til å faktisk hjelpe? Uansett frekt å sette det inn i fakturaen, det kunn heller vært noen man la på. Nå gir det bare avsmak. Anonymkode: f4d9a...cac 6
AnonymBruker Skrevet 3. august 2018 #19 Skrevet 3. august 2018 Nei, jeg liker å velge selv hvem jeg skal støtte Anonymkode: 1ad4c...878 1
AnonymBruker Skrevet 3. august 2018 #20 Skrevet 3. august 2018 Ja, det minste jeg kan gjøre når jeg får gratis utdanning selv, er å hjelpe andre som ikke er like heldige. Anonymkode: 290dd...1ae 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå