Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

prøver dette som en siste utvei!

Jeg skal gå på folkehøyskole til høsten, men jeg må betale 10000kr innen den 5. August

Jeg har jobbet i hele sommer, men har ikke fått inn mer en 5000kr selv, jeg har virkelig prøvd!!

Jeg kan ikke ta opp lån da min mor fikk ta opp lån i mitt navn, men ikke betalte for seg, så jeg har vært så uheldig å få en betalingsannmerkning.

Det er så ille nå at jeg vurderer å gå inn som prostituert da jeg faktisk ikke aner råd for dette! Det er utrolig kjipt å ikke få gått på skole til høsten på grunn av 5000kr

Det er heller ingen i familien min som har råd til å låne meg penger ikke en liten smule engang! Tro meg jeg har prøvd alt! Jeg er utrolig frustrert og lei meg, sjekker Finn småjobber hverdag, har solgt instrumentene jeg kan selge, har ikke bil eller noe annet som kunne dratt inn pengene.

Hva skal jeg gjør?

Anonymkode: a43f7...974

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Om du ikke har råd til å betale for regningene en gang, så har du ikke råd til å gå folkehøgskole. Det koster faktisk en god del å gå der også. Du har reiser, du har mat utenom måltidene (dersom du ikke er altetende som en søppelbøtte), du har også valgfag som koster penger og div aktiviteter som koster penger. Det koster så mye mer enn bare de faste regningene til skolen. Du må også hjem i flere ferier, noe som koster penger. 

Fult stipend og lån er ikke nok, ikke møtt noen som har BARE overlevd på lånekassen. Da må de ha sagt nei til ufattelig mye iløpet av året og levd på gaten under feriene.

Anonymkode: 25936...9ca

• Liker 17
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei!

Jeg skal gå på folkehøyskole til høsten, men jeg må betale 10000kr innen den 5. August

Jeg har jobbet i hele sommer, men har ikke fått inn mer en 5000kr selv, jeg har virkelig prøvd!!

Jeg kan ikke ta opp lån da min mor fikk ta opp lån i mitt navn, men ikke betalte for seg, så jeg har vært så uheldig å få en betalingsannmerkning.

Det er så ille nå at jeg vurderer å gå inn som prostituert da jeg faktisk ikke aner råd for dette! Det er utrolig kjipt å ikke få gått på skole til høsten på grunn av 5000kr

Det er heller ingen i familien min som har råd til å låne meg penger ikke en liten smule engang! Tro meg jeg har prøvd alt! Jeg er utrolig frustrert og lei meg, sjekker Finn småjobber hverdag, har solgt instrumentene jeg kan selge, har ikke bil eller noe annet som kunne dratt inn pengene.

Hva skal jeg gjør?

Statens lånekasse

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Lånet og stipendet i august er større enn vanlig, kanskje dette kan være nok til å dekke inn? Dette kommer selvsagt senere enn 5.august, men ring skolen, vær ydmyk, tilby å betale inn de 5000 du har, og håp at de sier det er greit med forsinket betaling. 

Et par andre ting:

Hår du råd til hele året på folkehøgskole? Ofte koster skolen litt mer enn det du får i lån og stipend, og hvis det er nok, så har du ikke lommepenger. Så har du egentlig sjekket kostnadene på forhånd? 

Ga du moren din godkjenning til å ta opp lån i ditt navn? Hvis ikke, så kan du anmelde henne, det kan få alvorlige konsekvenser å ha betalingsanmerkninger. Hvis du godkjente, så må du aldri gjøre noe sånt igjen! 

Anonymkode: 787e5...9e4

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Du har jobbet i hele sommer, men har bare fått inn 5000 kr? Føler jeg ble litt nysgjerrig på hva slags jobb du har hatt..

Anonymkode: fd239...33e

• Liker 28
AnonymBruker
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei!

Hva skal jeg gjør?

Selg  iskrem  :) 

https://www.dn.no/talent/2018/07/30/2012/Handel/skapte-sin-egen-sommerjobb-tjener-5000-kroner-dagen-pa-issalg

Anonymkode: 485da...984

• Liker 2
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om du ikke har råd til å betale for regningene en gang, så har du ikke råd til å gå folkehøgskole. Det koster faktisk en god del å gå der også. Du har reiser, du har mat utenom måltidene (dersom du ikke er altetende som en søppelbøtte), du har også valgfag som koster penger og div aktiviteter som koster penger. Det koster så mye mer enn bare de faste regningene til skolen. Du må også hjem i flere ferier, noe som koster penger. 

Fult stipend og lån er ikke nok, ikke møtt noen som har BARE overlevd på lånekassen. Da må de ha sagt nei til ufattelig mye iløpet av året og levd på gaten under feriene.

Jeg har fått meg jobb ved siden av skolen der oppe, så det kommer til å gå veldig fint!

Dessverre stolte jeg såpass på mamma at jeg ga henne tillatelse til å ta opp lånet ja 

Jeg har luftet hunder og klippet gress, søkte på flere sommerjobber, men de var ikke interessert siden jeg skulle flytte bort nå etter skolen

Jeg kan virkelig ikke gå uten skole i ett år, Lånekassen som sagt gir ikke ut noe før jeg har begynt på skolen

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Tussa32 skrev:

Jeg har fått meg jobb ved siden av skolen der oppe, så det kommer til å gå veldig fint!

Dessverre stolte jeg såpass på mamma at jeg ga henne tillatelse til å ta opp lånet ja 

Jeg har luftet hunder og klippet gress, søkte på flere sommerjobber, men de var ikke interessert siden jeg skulle flytte bort nå etter skolen

Jeg kan virkelig ikke gå uten skole i ett år, Lånekassen som sagt gir ikke ut noe før jeg har begynt på skolen

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Anonymkode: 485da...984

AnonymBruker
Skrevet

Du trenger ikke betale skolen før du har fått beløpet fra Lånekassen. Ring skolen å hør med de.

Anonymkode: c50a7...14d

• Liker 9
Skrevet

Ring skolen og snakk med de

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du trenger ikke betale skolen før du har fått beløpet fra Lånekassen. Ring skolen å hør med de.

Anonymkode: c50a7...14d

Jeg har snakket med de og grunnet en tur tidlig i skoleåret må de ha inn pengene, har allerede fått en utsettelse på det

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, Tussa32 skrev:

Jobb ved siden av folkehøgskolen? Du vet at folkehøgskolen er 6 dager i uken, og selv søndager har opplegg et par ganger i året + du har reiser, turer og utflukter som går på søndager... Du har også "skole" fra morgen til middag, også er det gjerne opplegg på kvelden veldig ofte. Det er også oppmøteplikt og de er strenge på fraværsgrensen på 10%, da det er fraværet som betyr noe om du består eller ikke og om du ikke består, så vil du miste mange tusen i stipend, noe du tydeligvis ikke har økonomi til....

Du kan jobbe i ferier, ja, men ikke ved siden av skoleåret. Det er ikke som ordinær skole. 

• Liker 6
Skrevet

Selg trusene dine. 

Btw, å være voksen og tjene fem tusen ila en sommer hørtes tafatt ut. 

• Liker 12
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jobb ved siden av folkehøgskolen? Du vet at folkehøgskolen er 6 dager i uken, og selv søndager har opplegg et par ganger i året + du har reiser, turer og utflukter som går på søndager... Du har også "skole" fra morgen til middag, også er det gjerne opplegg på kvelden veldig ofte. Det er også oppmøteplikt og de er strenge på fraværsgrensen på 10%, da det er fraværet som betyr noe om du består eller ikke og om du ikke består, så vil du miste mange tusen i stipend, noe du tydeligvis ikke har økonomi til....

Du kan jobbe i ferier, ja, men ikke ved siden av skoleåret. Det er ikke som ordinær skole. 

Dette er en musikkfolkehøyskole som baserer seg på det jeg skal jobbe med, nemlig i korps, jeg har ringt og forhørt meg med skolen før jeg tok jobben og det er snakk om to ganger i uka tre timers jobb 230kr timen, noe jeg kommer langt med, arbeidsgiver vet at jeg går på folkehøyskolen og at jeg blir borte noen ganger, men det er ikke ett problem 

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, Perle skrev:

Selg trusene dine. 

Btw, å være voksen og tjene fem tusen ila en sommer hørtes tafatt ut. 

Dette er sånn faktisk noe jeg har vurdert, men finner ingen plass for det

AnonymBruker
Skrevet

Du har ikke jobbet i hele sommer om du kun har tjent 5000.

Folkehøyskole er fritid, ikke skole. Du som har pengeproblemer; hvorfor tar su deg ikke en ordentlig utdanning eller jobber fremfor å skaffe deg mer gjeld?

Anonymkode: 928e3...e11

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Har du eller din mor noe dere kan selge?

• Liker 3
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du har ikke jobbet i hele sommer om du kun har tjent 5000.

Folkehøyskole er fritid, ikke skole. Du som har pengeproblemer; hvorfor tar su deg ikke en ordentlig utdanning eller jobber fremfor å skaffe deg mer gjeld?

Jeg har ikke valgt å gå på folkehøyskole for å ha et friår! Jeg har valgt folkehøyskole fordi det er nødvendig videre i utdanningen min, jeg skal bli musikkpedagog og trenger ekstra hjelp som jeg får på folkehøyskolen for å være rusta til prøvespill på musikkhøyskolene, uten dette året får jeg ikke dette til og jeg ender opp med å ikke få meg jobb, dette er ett ledd på veien mot en jobb

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Bortsett fra truser😂😉

• Liker 4
Skrevet

Nei, jeg prøver å få solgt det ene flygelhornet, men det er ikke ett lettsolgt instrument

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...