Gå til innhold

Hvilken vin i bryllup?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi skal kjøpe drikke til bryllupsfesten vår, og lurer på om det er noen som har tips til vin som alle kan like, og som ikke nødvendigvis trenger å være så dyr. Tenker hovedsaklig på kartongvin.

Vi skal ha både rød og hvit. Burde vi kjøpe mest av rød eller hvit? Maten skal være tapas og bryllupet er i starten av september.

Takker så mye for svar 😊

Anonymkode: 04d07...22d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Mer rød enn hvit. Vinen bør ikke være for tung. Falling feather eller Marquez de dos Aguas er lettdrikkelige og greie :) Finnes på kartong (hhv 3 liter og 2 liter) og er ikke så dyre (hhv 133 og 139 kroner per liter). 

Anonymkode: d5565...8e4

Gjest Overrasket
Skrevet (endret)

Server mindre i kvantiet og mer i kvalitet. Dette er bryllupet deres, ikke dans på lokkalet. Kjøp skikkelig vin på flasker, og når det er tomt så er det tomt. Ingen som trenger å bli fulle i bryllup uansett. Så kan du kanskje, hvis du føler du må, ha en eller to kartonger i bakhånd for gjester som er skikkelig nødne utpå natten, men ikke start å servere kartongvin. Server den gode vinen først, og ta billigvinen sist.

Endret av Overrasket
Skrevet

Server vin på flaske til selve måltidet, spar heller kartongene til seinere på natta når det "ikke er så farlig". Til tapas ville jeg nok hatt flere rødvin enn hvitvin. Gjerne litt utvalg i styrke og sødme, da folk har ulik smak. 

Skrevet

Godt avkjølt cava er mitt tips. Rød og hvit på kartong til festen etterpå. Hell disse over på karafler. 

AnonymBruker
Skrevet

Ville gått for en Chianti. Eller en fransk Pinot Noir.  Fransk Chardonney for hvit. Nøytrale og ikke for tunge viner, som de fleste liker. Og som kan drikkes både med og uten mat. 

Og velg flasker til hovedretten. For en avslappet stemning, og minst mulig stress, ville jeg satt flasker på bordet sammen med brus og vann. Er selv mat/vinsnobb. Men har vært i to helt fantastiske bryllup der de valgte en avslappet stil med flasker på bordet, og stemningen blir virkelig deretter. Ikke fyll, altså.. Har du venner/familie som tenderer til dette ville jeg tatt andre valg. 

Anonymkode: 67144...218

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...