Gå til innhold

Faglig relevante deltidsjobber for lærerstudenter

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Skal begynne på lærerutdanning nå til høsten. Jeg lurer på hvilke deltidsjobber som er aktuelle, og som også er noenlunde faglig relevant.

Pga. mye obligatorisk undervisning faller det å være vikarlærer bort, siden tidspunktene overlapper.

Anonymkode: 1dd08...4ae

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dersom du bur i Bergen ville eg prøvd Pedagogisk Vikarbyrå (PVS). Sjå om du finner noko liknande der du bur. Då kan du ta vaktar i barnehage/skole på studiedagane dine og studera det du må etter arbeid. Du kjem også til å få masse vaktar i SFO som er etter undervisningstida. Då får du relevant erfaring, det hjalp meg å få arbeid etter studietida. Rundt eksamen hadde eg ikkje vaktar, det er viktig å få nokk lesedagar.

Anonymkode: 2372e...3f2

Skrevet

Dette er ikke en betalt jobb  men feks leksehjelp for barn og ungdom via Røde Kors? Eller norskundervisning for innvandrere?(der kan du sikkert og finne en lønnet stilling) De har også noe som heter mentornorge (eller noe i den duren) hvor du privat hjelper ungdom med fag mot lønn såklart.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobbet i en avlastningsbolig for psykisk utviklingshemmede barn. Det var uten tanke på fremtidig lærerjobb, men jeg er overrasket over hvor mye av det jeg lærte der, som jeg nå har bruk for. 

Samtidig vil jeg si at hvis du kan finne tid til vikartimer i løpet av utdanningen, er det lurt. Det er vanskelig å få jobb uten erfaring.

Anonymkode: b48c9...4cb

AnonymBruker
Skrevet

selv om du har mye obligatorisk undervisning ville jeg valgt å være ringevikar, men sende semesterplanen til de og vise hvilke dager du ikke har undervisning. er ferdig med førsteåret på lærerstudiet, og i både høst- og vårsemesteret har jeg hatt fri i over en måned før eksamenene starter og har derfor fått mye fri til å være vikar. veldig nyttig erfaring og godt betalt!

dette er ikke betalt men kan også være nyttig å være frivillig leksehjelp/norsklærer hos en frivilligsentral/røde kors o.l. det ser nok bra ut på CV-en!

Anonymkode: 00360...ae7

AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobbet på universitetetsbiblioteket og som vikar etter eksamenene. 

Anonymkode: 1e2aa...207

AnonymBruker
Skrevet

Barnehage kanskje? De har vel åpent i ferier. 

Kulturskole eller andre aktiviteter for barn etter skoletid.

Sfo, som noen nevner.

Har du fått timeplanen din enda? Er ikke sikkert du har forelesning fra 8-14 hver dag? 

Anonymkode: 2e6a9...aed

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...