Gå til innhold

Er det mange lektorstudenter som stryker i praksis?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg lurer på om det er "mange" studenter som stryker i praksis. Er det såpass sjeldent at det vekker oppsikt på kullet, eller er det en del som faller fra i hver praksisperiode? Tenker hovedsakelig på langpraksis.

Anonymkode: 733cd...a7b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nå er ikke jeg lektor, men adjunkt med tillegg. Har bare vært lærer i 4 år, så det er bare ca.5 år siden jeg var i praksis da jeg gikk på PPU. Nei, det er ikke vanlig å stryke, da skal du gjøre noe fryktelig galt eller ikke gidde å ta praksis seriøst. Det er helt vanlig at ingen i kullet stryker. Må legge til at jeg snakker om når man har praksis litt ut i studiet, førsteårsstudenter kan gjerne ta det mindre seriøst og derav stryke.

Anonymkode: d4d7f...a88

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ikke vanlig. Hos meg ble en elev fraråder å fortsette studiet, bare. Han bestod praksis, men det var tydelig han ikke følte seg komfortable i rollen. Han gikk ferdig løpet da.

Anonymkode: d4d92...b5d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Veldig uvanlig. På mitt kull var det kun én som måtte ha to påhør for å bestå PPU. 

Anonymkode: 91753...299

AnonymBruker
Skrevet

Ikke vanlig i det hele tatt. Og ja, det er såpass sjeldent at det vekker oppsikt. Hørte om én i kullet mitt som ikke fikk godkjent ene praksisperioden. Vet ikke hva som skjedde etter det, men man får jo en sjanse til. 

Anonymkode: 7e93e...229

AnonymBruker
Skrevet

Hos oss besto alle. Men var en del som falt fra studiet etter at de hadde hatt praksis likevel. Antar praksisen fikk de til å innse at de ikke ønsket å bli lærer. 

Anonymkode: 957fc...63a

AnonymBruker
Skrevet

Hva er årsaken til at man faller fra under praksisperioden?

Anonymkode: 31232...b2e

AnonymBruker
Skrevet

Da må man ikke ha et brennende ønske om å bli lærer, og man har kanskje ikke de rette egenskapene- kanskje man gruer seg til praksis og blir fysisk uvel. 

Anonymkode: d4d92...b5d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...