Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Alle involverte er 29 år om relevans. Grillet med en venninne igår, så ble en 3 venninne sint fordi vi ikke sa fra. Påstå at vi ekskluderte henne med vilje. De to er bestevenner tydeligvis og ringes ofte. Er venn med begge men kan tydeligvis ikke tilbringe tid med de separat uten at en av de blir sure. Lange mld ble vekslet frem og tilbake og vi måtte forsvare at vi spontant valgte å grille i tillegg til å sole oss. Skulle egentlig grille på kvelden alle, men var meldt regn så da droppet vi det. Venninne 3 har samboer og vi antok hun skulle spise middag med han når vi avlyste grillingen vi alle skulle delta på. Så, var dette slemt? Er det voksent å bli sint når man ikke blir invitert med på alt? De to gjør ofte ting uten at jeg er invitert. Blir jo ikke sint av den grunn. 

Anonymkode: a4460...abb

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dere hadde en avtale om å grille alle sammen, men så avlyste dere, også grillet dere allikevel, bare at hun ikke fikk være med. Hadde nok ikke giddet lage drama, men hadde jo syntes det var litt spesielt å ikke bli spurt da. 

Anonymkode: a00a0...e99

• Liker 38
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Dere hadde en avtale om å grille alle sammen, men så avlyste dere, også grillet dere allikevel, bare at hun ikke fikk være med. Hadde nok ikke giddet lage drama, men hadde jo syntes det var litt spesielt å ikke bli spurt da. 

Anonymkode: a00a0...e99

Vi var alle enig om å droppe grilling pga regn. Grilling skulle foregå på kvelden. Vi skulle egentlig kun sole oss men var sultne, så kjøpte en grill på butikken og litt mat og spiste kl 16. Var overhodet ikke ekskludering med vilje. Fikk dessuten en snap like før om at hun var på tur ute, en time unna oss. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kunne nevnt tusen eksempler på ting de gjør uten å spørre meg, har jeg da rett til å bli like sur? 

AnonymBruker
Skrevet

Dere må da forstå at det er dårlig gjort å avtale grilling med alle tre, avlyse, men likevel gjennomføre grilling uten at hun siste er inkludert. Det krever ikke akkurat mange hjerneceller.

Anonymkode: d0797...793

• Liker 25
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dere må da forstå at det er dårlig gjort å avtale grilling med alle tre, avlyse, men likevel gjennomføre grilling uten at hun siste er inkludert. Det krever ikke akkurat mange hjerneceller.

At meg og X skulle møtes kl 15 visste hun. Også hvor, og at vi skulle sole oss. Burde vi spist hjemme hver for oss kun for å ikke være slem da, hæ? Voksne mennesker reagerer ikke med lange meldinger om hvor dyyyyypt skuffa de er den ene gangen invitasjonen uteble. Som sagt var hun langt unna. Uansett så beklager venninne 2 seg dypt og hellig og la seg skinnflat, og da var alt greit. Var tydeligvis ikke meg hun var sint på uansett😂😂 Får visst ikke være med bestisen alene. Vi bowlet alle sammen på kvelden uansett. 

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

At meg og X skulle møtes kl 15 visste hun. Også hvor, og at vi skulle sole oss. Burde vi spist hjemme hver for oss kun for å ikke være slem da, hæ? Voksne mennesker reagerer ikke med lange meldinger om hvor dyyyyypt skuffa de er den ene gangen invitasjonen uteble. Som sagt var hun langt unna. Uansett så beklager venninne 2 seg dypt og hellig og la seg skinnflat, og da var alt greit. Var tydeligvis ikke meg hun var sint på uansett😂😂 Får visst ikke være med bestisen alene. Vi bowlet alle sammen på kvelden uansett. 

Dere kunne jo bare ha invitert henne. 

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dere kunne jo bare ha invitert henne. 

Hun var invitert til å være sammen med oss men ble sint fordi vi spiste. Sånn som jeg forsto det. 

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hun var invitert til å være sammen med oss men ble sint fordi vi spiste. Sånn som jeg forsto det. 

Med all rett slik jeg ser det. Ser ikke hva problemet er med å innse at man har gjort en tabbe og såret en annen person uten at det var hensikten. Så beklager man seg og viser forståelse. Mottaker tar imot beklagelsen og livet går videre.

Hun ville nok bare få følelsene sine anerkjent. Du sa jo at hun ble med på kvelden, så det var tydeligvis greit når den andre venninnen snakket med henne. I mine øyne er det du som hauser det opp. 

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Alle involverte er 29 år om relevans. Grillet med en venninne igår, så ble en 3 venninne sint fordi vi ikke sa fra. Påstå at vi ekskluderte henne med vilje. De to er bestevenner tydeligvis og ringes ofte. Er venn med begge men kan tydeligvis ikke tilbringe tid med de separat uten at en av de blir sure. Lange mld ble vekslet frem og tilbake og vi måtte forsvare at vi spontant valgte å grille i tillegg til å sole oss. Skulle egentlig grille på kvelden alle, men var meldt regn så da droppet vi det. Venninne 3 har samboer og vi antok hun skulle spise middag med han når vi avlyste grillingen vi alle skulle delta på. Så, var dette slemt? Er det voksent å bli sint når man ikke blir invitert med på alt? De to gjør ofte ting uten at jeg er invitert. Blir jo ikke sint av den grunn. 

Det er veldig rart har jeg ofte tenkt hvordan 3 kan bli invitert med og tenkt på spontant. Men den fjerde blir glemt eller lignende. F.eks min søster planla familiemiddag med alle unntatt meg. Så spør jeg hvorfor jeg ikke ble invitert og svaret var at det ble bestemt bare få timer i forveien. Også da? På 3 timer så tenkte hun på familie vi sjeldent ser, tante osv, men ikke søstra si? Også skjer dette så ofte så ja, da reagerer jeg. Uansett hvor spontant ting er så har 3 av 4 fått meldinger.

Anonymkode: 716ff...895

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Med all rett slik jeg ser det. Ser ikke hva problemet er med å innse at man har gjort en tabbe og såret en annen person uten at det var hensikten. Så beklager man seg og viser forståelse. Mottaker tar imot beklagelsen og livet går videre.

Hun ville nok bare få følelsene sine anerkjent. Du sa jo at hun ble med på kvelden, så det var tydeligvis greit når den andre venninnen snakket med henne. I mine øyne er det du som hauser det opp. 

Da kan jeg gjøre akkurat det samme hver gang de gjør det samme da, og det vil være greit? Feks hadde venninne 2 bursdag før en stubd siden og jeg sa hun måtte si fra om det ble kake en dag. På dagen hennes ble venninne 3 invitert og de spiste kake uten meg. Invitasjonen uteble. Jeg ble skuffet såklart, men sendte ikke lange og stygge meldinger 

Skrevet

Sitat fra The Hours: "Even crazy people like to be asked". 

Nå må du vel bare innse at gjort er gjort, og spist er spist, og huske å be henne med neste gang - for dette er vel noe som går over ganske fort, hvis dere vil.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da kan jeg gjøre akkurat det samme hver gang de gjør det samme da, og det vil være greit? Feks hadde venninne 2 bursdag før en stubd siden og jeg sa hun måtte si fra om det ble kake en dag. På dagen hennes ble venninne 3 invitert og de spiste kake uten meg. Invitasjonen uteble. Jeg ble skuffet såklart, men sendte ikke lange og stygge meldinger 

Så fordi du ikke setter deg i respekt så kan ikke andre det? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så fordi du ikke setter deg i respekt så kan ikke andre det? 

Lov å styre hormonene sine vettu

AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns absolutt man kan finne på noe, uten at alle er med hver gang.

Men når man har en plan, avlyser planen, og så velger å følge planen igjen, så syns jeg en liten «du, vi bestemte oss for å grille allikevel. Kommer du?» er på sin plass. Jeg hadde følt meg ekskludert. Men jeg hadde først og fremst blitt nokså irritert fordi dere var så ubestemmelige og vinglete i oppførsel, slik at jeg måtte endre planene flere ganger i løpet av dagen. Slikt ble vi ferdig med på ungdomsskolen.

Anonymkode: 5d754...43a

• Liker 6
Gjest studentmammaen
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette ER spesielt. Kan det hende du ikke føler det er noen sak , nettopp fordi du ble invitert? Hvordan hadde du selv følt det ? Dere holder hun utenfor, og det er ikke ok !

AnonymBruker
Skrevet

Du spør på et forum om det er vanlig oppførsel av venninna.

Samtlige svarer at det er uhøflig oppførsel av deg, og at de forstår at venninna er såret. 

Og du fortsetter å forsvare deg selv. 

Hvorfor spør du? 

Anonymkode: 45459...ef6

• Liker 4
Gjest studentmammaen
Skrevet

Er du virkelig 29?! Driver du å henger rundt , griller og soler deg da? Du skal godta at de har ett annet vennskap enn med deg.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er mest sjokkert over at dere kjøpte grill (engangsgrill?) og fyret opp denne. Det er ekstremtørke i mesteparten av landet.

Og det var dårlig gjort av dere og venninnen er tøff som sa ifra.

Anonymkode: 6a3f5...39f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Lov å styre hormonene sine vettu

Handler ikke om hormoner når man ønsker å si ifra om ting man misliker. Er du ikke trygg på vennene dine til å kunne si ifra?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...