AnonymBruker Skrevet 2. august 2018 #1 Del Skrevet 2. august 2018 Hei folkens. rett på sak....da er det gått 2 mnd siden meg og samboer har hatt fullført sex gjevnlig. jeg må si jeg kan forstå, han fant meg nesten utblødd i badekaret. hadde akutt sucidalitet og forsøkte å ta mitt liv ikke bare 1 men 5 ganger siden jul. jeg prøver å komme videre, har hatt det bra, fått hjelp av det offentlige og kommet meg opp igjen. han har dermed ikke vært emosjonelt knyttet til meg etter dette, heller distansert... føles ut som vi eksisterer bare rundt hverandre....vi hadde sex en stund etter det men så stoppet det opp, nå har vi ikke klart det på en mnd, før det var det sjeldent. er veldig seksuell av meg, men i går hadde vi samtalen om at grunnen var at han syns det ble forstyrrende etter forsøket mitt..det dukker plutselig opp, etter det virket som mnd etter at det var ok.... men ja... kan forstå det var traumatisk å finne meg slik. så inderlig godt. men strever så med å komme videre tiltross for at jeg ser arrene hver dag. vil være nær han meg han tar ingen insiativ, forsøkt å lage romatiske kvelder, og føler virkelig det er meg som ikke er attraktiv lengre pga arrene mine. vider han så tydelig at jeg er bedre... og han komert ikke naturlig til meg og snakker med meg om følelsene sine ang dette i det heletatt. vet ikke helt hvordan jeg skal få dette til å bli noe annent enn at jeg er selvmordskjæresten med arr. trenger fortsatt nærhet... ensomhet er det som drev meg til det faktisk.....prøver å ta hensyn og vente på at han skal ta noe opp men må hale det ut og da blir det en anspent situasjon....lurer på om forholdet er dødt.. Anonymkode: 91387...c15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. august 2018 #2 Del Skrevet 2. august 2018 slå opp Anonymkode: 90a39...0ed 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 2. august 2018 Populært innlegg #3 Del Skrevet 2. august 2018 Jeg hadde også hatt vanskelig for å føle meg nær nok kjæresten min til å ha sex, om denne hadde hatt 5 selvmordsforsøk det siste halve året. Da hadde jeg vært ganske fortvilt selv og vært bekymret for helt andre ting i forholdet mitt enn hyppigheten av sex. Anonymkode: 6eec2...e2c 64 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Springfjær Skrevet 2. august 2018 #4 Del Skrevet 2. august 2018 Han trenger nok hjelp til å bearbeide det som skjedde. Det er ikke bare deg dette gikk ut over. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. august 2018 #5 Del Skrevet 2. august 2018 Men du kan nesten ikke forvente at alle rundt deg skal ha det bra i det sekundet du har det bra. Du har tross alt forsøkt å ta ditt eget liv 5 ganger på et halvt år, og samboeren din fant deg i en veldig dårlig tilstand. Det er ikke bare du som lider under disse omstendighetene, og det er viktig at begge parter har det bra før man gir forholdet et ekstra press. 2 måneder er lite i det lange løp. Men tenker at du kan oppfordre han til å søke noen å snakke med, slik som lege eller psykolog. Det kan være veldig tøft for han å prate om dette med deg, og han kan i tillegg sitte med en rekke negative følelser knyttet til alle dine forsøk. Anonymkode: 73343...8a5 35 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. august 2018 #6 Del Skrevet 2. august 2018 Selv om man vet at den som er suicidal tror verden er bedre om han/hun blir borte, så er det vanskelig å tro at man ikke går gjort noe feil som kjæreste. Det er utrolig vondt og man får følelsen av at man er så lite verdt at den andre faktisk ville forlate en. Når du attpåtil har prøvd 5 ganger på noen mnd, skjønner jeg at han sliter sikkert like mye som deg. Anonymkode: 3de27...a41 32 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. august 2018 #7 Del Skrevet 2. august 2018 De synlige arrene er nok det minste problemet. Men han er utsatt for en ekstremt traumatisk opplevelse, og det har nok laget dype arr hos han også. Det er veldig fint at du har fått hjelp, men med såpass mange forsøk på så kort tid, vil det kunne ta lang tid før han klarer slappe av i forholdet igjen. Noe av det kjæreste han har har valgt å prøve avslutte livet sitt gjentatte ganger. Noe sånt setter spor i lang tid, mye lengre enn det tar for de fysiske sårene å gro... Han bør også oppsøke hjelp for å bearbeide traumene han har måtte igjennomgå. Han sitter mye mulig med en konstant frykt for å måtte gå igjennom det igjen, selv om du er bedre nå for tiden. Anonymkode: e5f09...f65 22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. august 2018 #8 Del Skrevet 2. august 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: De synlige arrene er nok det minste problemet. Men han er utsatt for en ekstremt traumatisk opplevelse, og det har nok laget dype arr hos han også. Det er veldig fint at du har fått hjelp, men med såpass mange forsøk på så kort tid, vil det kunne ta lang tid før han klarer slappe av i forholdet igjen. Noe av det kjæreste han har har valgt å prøve avslutte livet sitt gjentatte ganger. Noe sånt setter spor i lang tid, mye lengre enn det tar for de fysiske sårene å gro... Han bør også oppsøke hjelp for å bearbeide traumene han har måtte igjennomgå. Han sitter mye mulig med en konstant frykt for å måtte gå igjennom det igjen, selv om du er bedre nå for tiden. Anonymkode: e5f09...f65 ja, er forferdelig at han måtte oppleve dette. ønsket ikke han skulle ha det slik inni seg... var som jeg var i en ond sirkel til jeg fikk hodet over vann. jeg var brukket da han møtte meg... og fortalte hvor tynn tråd alt lå i, for jeg hadde gått igjennom voldtekt, vold og mishandling i flere år. og ikke noen kunne hjelpe meg, kun tid... vi har snakket om å få han til å snakke med noen.... vil ikke han skal ha vonde følelser rundt det å være i forhold med meg.. ønsker forholdet skal bli så normalt som mulig selv om det ikke var det da vi møttes. Anonymkode: 91387...c15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. august 2018 #9 Del Skrevet 2. august 2018 trumebehandleren min er desverre gått i ferie, og vil gripe ann situasjonen på en bra måte i dag og inntill videre på en bra måte til han kommer tilbake. - jeg viser en fortåelsefull side for han - gi han tid, oppmerksomhet, nærhet når det er ok - gjør absolutt alt rundt i huset, handler også. - er den som kommer på med koselige ting å gjøre - den som sier ifra om det er noe er det bare å snakke med meg - ypper ikke, krangler ikke, utfordrer ikke, graver ikke.. ( ikke før litt i går) - prøver med andre ord tiltross for hvor sliten jeg er etter alt å tenke på han. men ja behov selv har jeg. men nei setter de ikke i lyset. Anonymkode: 91387...c15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. august 2018 #10 Del Skrevet 2. august 2018 Ser du sier han ikke vil prate med deg heller... Hm.. Hva om du klarer lokke ham på en måte ? Om ikke annet til å si noe om hvordan han har det i hverdagen nå. På den annen side kan det hende han faktisk driver å bearbeider det inni seg likevel. Folk er så forskjellige. Men gi det iallefall mer tid. Anonymkode: 8d121...47b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. august 2018 #11 Del Skrevet 2. august 2018 Du burde slutte å tenke på deg selv og heller tenke på han. Dette handler ikke om deg, det handles om han og hans behov for å bearbeide traumet. Selv i ditt siste innlegg så tenker du meg, meg, meg. Hva med å finne ut hva HAN ønsker og trenger? Anonymkode: b3f30...df8 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. august 2018 #12 Del Skrevet 2. august 2018 Du trenger hjelp , han trenger hjelp til å bearbeide det som har skjedd og ikke leve med frykten om at dette kan skje igjen. Sp du må gi det endel tid og tålmodighet. Skjønner godt at sexlysten hans ikke er helt på topp. Anonymkode: b8707...ef4 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anon25 Skrevet 2. august 2018 #13 Del Skrevet 2. august 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du trenger hjelp , han trenger hjelp til å bearbeide det som har skjedd og ikke leve med frykten om at dette kan skje igjen. Sp du må gi det endel tid og tålmodighet. Skjønner godt at sexlysten hans ikke er helt på topp. Anonymkode: b8707...ef4 ja sant dette, mente ikke det skulle virke så overfladisk skrevet. visste ikke hvilken ende jeg skulle ta tak i dette for å lappe det sammen. han trenger hjelp og snakke med noen. og jeg må fortsette å ta hjelp. og samtidig må vi sammen lappe sammen dette med tid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. august 2018 #14 Del Skrevet 2. august 2018 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Og du syns dette høres ut som en bra og sunn plan, eller, og er dette ting "traumebehandleren" din har lært deg at er bra for deg? Bullshit. Anonymkode: 6eec2...e2c han har lært meg det ja. å ta alt annsvar på disse planene for å gjøre opp er ikke bra? Anonymkode: 91387...c15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. august 2018 #15 Del Skrevet 2. august 2018 Slipp han fri. Og få deg selv på plass før du innleder forhold. Anonymkode: 1d4c2...029 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. august 2018 #16 Del Skrevet 2. august 2018 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ser du sier han ikke vil prate med deg heller... Hm.. Hva om du klarer lokke ham på en måte ? Om ikke annet til å si noe om hvordan han har det i hverdagen nå. På den annen side kan det hende han faktisk driver å bearbeider det inni seg likevel. Folk er så forskjellige. Men gi det iallefall mer tid. Anonymkode: 8d121...47b ja skal forsiktig forsøke og ivertfall være tilgjengelig. så kan får valget om hvordan han vil bearbeide dette. mer tid ... check.. Anonymkode: 91387...c15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. august 2018 #17 Del Skrevet 2. august 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Slipp han fri. Og få deg selv på plass før du innleder forhold. Anonymkode: 1d4c2...029 han vil ikke gå. Anonymkode: 91387...c15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Inwe Skrevet 2. august 2018 #18 Del Skrevet 2. august 2018 Ikke helt det samme, men min samboer er deprimert og i periodene han har det vondt er min sexlyst lav. Det er så mye mer som står i hodet mitt enn sex da. Det kjæreste jeg har har det vondt og jeg kan ikke gjøre noe. Det er vondt og alt jeg vil er at han skal ha det bra. Her også har han (og jeg vanligvis) høy sexlyst så han blir frustrert. Heldigvis forstår han det. Gi kjæresten din tid. Det er veldig vondt å være pårørende også. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. august 2018 #19 Del Skrevet 2. august 2018 -fra trådstarter.....Tråden skulle ikke bli så aggressiv. vet ikke hva jeg skal si, vil være der for kjæresten... prøver å gjøre det riktige...tar all hjelp jeg kan få.... ja har tydeligvis store problemer, og det visste kjæresten og jeg advarte...virkelig.... har blitt mishandlet i 19 år fornøyd til dere som liker å kalle meg ting? jeg har selvfølgelig problemer, tilogmed å sette ord på ting og tenke på alt. bær av med meg. har kroniske dissosiativ lidelser og kronisk postraumatisk stresslidelse og er veldig takknemmelig jeg har noen rundt og ikke er helt alene. prøver ikke å tenke på meg selv heletiden. og tror det viser seg på forkummet at jeg sliter med å balansere å ha litt mite behov eller legge de helt til siden... Anonymkode: 91387...c15 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fjærestein Skrevet 2. august 2018 #20 Del Skrevet 2. august 2018 (endret) Beklager ts, om jeg bidrar til aggressiviteten her på noe vis. Blir sinna når du får så mye tyn her. Endret 2. august 2018 av fjærestein Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå