lidia Skrevet 9. mars 2005 #1 Del Skrevet 9. mars 2005 Tiden går så veldig fort, og jenta mi blir nå 4 måneder neste uke. De siste dagene har hun begynt å sikle skikkelig og hun biter skikkelig i smukken. Kan dette være et tegn på tenner eller noe? Jeg trodde ikke tennene kom før i ca 6 måneders alder, men har jo hørt at de kan komme tidligere. Noen som vet hva vanlige symptomer på tannfrembrudd er? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vimsevips Skrevet 9. mars 2005 #2 Del Skrevet 9. mars 2005 Kløing og siklinger typiske tegn på tenner. Man pleier å si at tennene kommer rundt 6mnd, men mange får de før og like mange får de senere. Vær klar over at kløingen og siklingen ikke nødvendigvis betyr at tanna titter fram. Vi hadde det på samme måten da Vesla var 3-5mnd. De første tennene brøt allikevel ikke igjennom før ho var 8mnd :-? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 9. mars 2005 #3 Del Skrevet 9. mars 2005 Min datter fikk tenner når hun var 3,5 mnd gammel. Det er veldig forskjellig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest skindeep Skrevet 9. mars 2005 #4 Del Skrevet 9. mars 2005 Min lille har klødd etter tenner siden hun kunne holde noe i hendene og klø seg med.. ..og nå er hun over 8 mnd og enda ikke fått tenner. De andre barna som er i barselgruppen min har fått tenner og de er på samme alder som min lille. Helsesøstera sa at flest barn får tenner når de er 7-10 mnd. Men noen får enda tidligere.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Avenodite Skrevet 9. mars 2005 #5 Del Skrevet 9. mars 2005 Jenta mi hadde ingen tenner på 1-års kontrollen, så da helsesøster spurte om hvordan det gikk med tannpussen måtte jeg bare le... men hun fikk den første tanna rett etterpå. ( Den første tanna kom oppe) Hun siklet lenge før hun fikk tennene.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
koldbruna Skrevet 9. mars 2005 #6 Del Skrevet 9. mars 2005 Datteren min sikler mye,men i det siste har det blitt enda verre.Hun fikk sine 2 første tenner da hun var 5 1/2 mnd,nå har hun 2 nede og 3 oppe.Hun er 8 mnd nå. Som flere her skriver så får noe tenner tidlig andre sent. Sikling kan være ett tegn på at det er tannbryting. Vi har hatt god hjelp av bitering og dentinox nå når tennene kommer. koldbruna Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Porselen Skrevet 10. mars 2005 #7 Del Skrevet 10. mars 2005 Min eldste fikk sin første tann da han var 6 mnd., de to andre fikk da de var 8 mnd. Deneldste siklet masse og gnagde på alt, mens de to andre siklet ingenting. Merket nesten ingenting da yngste fikk tenner, men midtbarnet mitt tok nesten knekken på oss i den perioden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cr@sh Skrevet 10. mars 2005 #8 Del Skrevet 10. mars 2005 Min datter fikk tenner når hun var 3' date='5 mnd gammel. Det er veldig forskjellig.[/quote'] Det gjorde gutten min også. Nå er han 8 1/2 mnd og har 8 tenner allerede! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå