AnonymBruker Skrevet 2. august 2018 #1 Skrevet 2. august 2018 Har en mellomleder i firmaet hvor jeg jobber, som tydeligvis har blitt mer og mer høy på seg selv med tiden. Vedkommende sluntrer unna mye h*n helt klart har ansvar for. Personen takler ikke at folk er uenige, stiller seg undrende til avgjørelser eller tar opp åpenbare problemstillinger. Da reageres det med sinne, voldsom kjefting, usaklig oppførsel, baksnakking og nedlatende karakteristikker av ansatte. I tillegg går lederen utover sin autoritet for å tilfredsstille sitt personlige ego. Om det skulle oppstå kinkige situasjoner, skylder h*n på sine overordnede igjen, ved å oppkonstruere diverse scenarioer for å slippe unna. Det begynner å ulme fra flere kanter på grunn av oppførselen. Hva ville dere gjort? Anonymkode: ed0e5...5b7 1
AnonymBruker Skrevet 2. august 2018 #3 Skrevet 2. august 2018 Finn deg en annen jobb. Jeg har hatt en slik sjef, vi jobbet hardt for å ta tak i det men det tok for lang tid. Fire år tok det og da ble personen bare nedgradert til en lavere stilling. Anonymkode: b6c4a...ee4 2
SunnivaOslo Skrevet 2. august 2018 #4 Skrevet 2. august 2018 Uff ja det der er en gjenganger. Dessverre så er det ofte en viss type mennesker som søker seg til lederstillinger og det er ikke så lett å forutsi hvordan de egentlig er å samarbeide med. 1
AnonymBruker Skrevet 3. august 2018 #5 Skrevet 3. august 2018 Høres ut som min tidligere mellomleder... Full sympati for deg. H*n ble også nedgradert/mistet personalansvaret pga klaging og oppsigelser... Vi var flere som benyttet oss av psykolog i denne tiden, da alt bare ble svart og negativt - det fungerte veldig bra. Psykososialt arbeidsmiljø osv. Anonymkode: f78d7...eae
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå