AnonymBruker Skrevet 2. august 2018 #1 Skrevet 2. august 2018 Hei, jeg har tenkt å begynne med drøvtygging for jeg har hørt at det er godt for fordøyelsen. Men jeg klarer ikke å finne noen gode nettsider som forklarer hvordan man går fram. Kan noen hjelpe meg å komme i gang? Anonymkode: bc952...a46
Ullvott Skrevet 2. august 2018 #2 Skrevet 2. august 2018 Da bør du nok konvertere til hinduismen, oppføre deg utrolig pent og håpe på å bli gjenfødt som ku Fra spøk til alvor, i fall du faktisk mener dette: grunnen til at du ikke finner noen gode sider om dette er fordi drøvtygger ikke er noe man «kan bli». Ulike dyr har ulike fordøyelsessystemer, og mennesker har ikke et drøvtyggersystem. 10
T-Rex Skrevet 2. august 2018 #3 Skrevet 2. august 2018 10 minutter siden, AnonymBruker said: Hei, jeg har tenkt å begynne med drøvtygging for jeg har hørt at det er godt for fordøyelsen. Men jeg klarer ikke å finne noen gode nettsider som forklarer hvordan man går fram. Kan noen hjelpe meg å komme i gang? Anonymkode: bc952...a46 Ullvott har rett. Forøvrig er dette et veldig dårlig tidspunkt å konvertere til drøvtygging, siden det er mangel på drøvtyggermat i Norge om dagen. 4
AnonymBruker Skrevet 2. august 2018 #4 Skrevet 2. august 2018 22 minutter siden, AnonymBruker said: Hei, jeg har tenkt å begynne med drøvtygging for jeg har hørt at det er godt for fordøyelsen. Men jeg klarer ikke å finne noen gode nettsider som forklarer hvordan man går fram. Kan noen hjelpe meg å komme i gang? Anonymkode: bc952...a46 Du kan prøve å spise gress en stund og se hva som skjer Anonymkode: 3c219...293
AnonymBruker Skrevet 2. august 2018 #5 Skrevet 2. august 2018 Det er bare å kaste opp gresset og spise det om igjen fire-fem ganger til magesyra har fått jobbet skikkelig med det. Er helt frelst av dietten selv. Anonymkode: 2464d...d9e 2
Nicathv Skrevet 2. august 2018 #6 Skrevet 2. august 2018 (endret) ... Endret 2. august 2018 av Nicathv
Ullvott Skrevet 2. august 2018 #7 Skrevet 2. august 2018 (endret) 2 minutter siden, Nicathv skrev: ... Uff, glemte du å krysse av for anonym? Så leit Endret 2. august 2018 av Ullvott 2
AnonymBruker Skrevet 2. august 2018 #8 Skrevet 2. august 2018 1 minutt siden, Nicathv skrev: Okei, jeg vet at det ikke er så vanlig som hos kuer, men for 1000 år siden var det vell ingen mennesker som var vegetarianere heller? Ja har prøvd, men skjønner ikke helt hvordan jeg skal tygge for å få det til, det blir liksom bare "vanlig" spising? Æsj, kaste det opp og så spise det?? Når kuer drøvtygger kaster de jo opp maten,men beholder den inni munnen og tygger den en gang til før de svelger igjen. Det dette som er drøvtygging. Så æsj til oppkast vil ikke funke om du skal drive med drøvtygging. Anonymkode: 8add6...8eb 4
Nicathv Skrevet 2. august 2018 #9 Skrevet 2. august 2018 Akkurat nå, Ullvott skrev: Uff, glemte å krysse av for anonym. Så leit Beklager. Skal lære meg å ikke tulle med andres sprø tråder. Kunne bare ikke motstå fristelsen 😛 ..men så husket jeg det med anonymkoder.
AnonymBruker Skrevet 2. august 2018 #10 Skrevet 2. august 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Når kuer drøvtygger kaster de jo opp maten,men beholder den inni munnen og tygger den en gang til før de svelger igjen. Det dette som er drøvtygging. Så æsj til oppkast vil ikke funke om du skal drive med drøvtygging. Anonymkode: 8add6...8eb Jeg møter SÅ mange fordommer på grunn av dette 😆. Jeg og venninnene mine løvemamma89 og mammabjørn11/14 (kjent fra to blogger) har drøvtygget helt siden vi traff hverandre på en barselgruppe for nybakte mammaer med kostholdsrelaterte mentalsykdommer 💕 Anonymkode: 2464d...d9e
AnonymBruker Skrevet 2. august 2018 #11 Skrevet 2. august 2018 Mener dui å gulpe opp igjen maten slik drøvtyggere gjør? Tror det går under spisefortyrrelse Anonymkode: e917f...0bd
AnonymBruker Skrevet 2. august 2018 #12 Skrevet 2. august 2018 Det har jeg aldri tenkt på som et alternativ før. Jeg har hatt bulimi, men da kastet jeg liksom opp og ut alt. Kanskje det er derfor jeg fikk vitaminmangel fordi jeg ikke tygde i mange nok omganger. Mulig jeg skal gi det et forsøk. Da lukkemuskelen min uansett er ødelagt må det jo fungere ypperlig 👍 Anonymkode: 6d4db...ecc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå