Gjest Anonymous Skrevet 9. mars 2005 #1 Del Skrevet 9. mars 2005 Jeg sliter veldig med luft i magen. Jeg spise ikke mye, men har mage som om jeg er gravid. Jeg har melkeintoleranse og unngår derfor melk. Men jeg lurer på om dere vet om noen bra tabletter eller annen form for "medisin" man kan bruke for å ikke få så veldig oppblåst mage... det er jo helt forferdelig !! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CheapChampagne Skrevet 9. mars 2005 #2 Del Skrevet 9. mars 2005 Det finnes noe som heter Minifom, dette får du kjøpt på apoteket. Dessuten skal karve hjelpe ganske bra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 9. mars 2005 #3 Del Skrevet 9. mars 2005 vet ikke hva som hjelper, vil bare gi litt psykisk støtte og si at vi er minst to om det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rutti Skrevet 10. mars 2005 #4 Del Skrevet 10. mars 2005 Prøve å unngå mat som gir mye luft da vettu:) og eventuelt høre med legen din om å ta miniform Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 10. mars 2005 #5 Del Skrevet 10. mars 2005 høre med legen din om å ta miniform Minifom er resepfritt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rutti Skrevet 10. mars 2005 #6 Del Skrevet 10. mars 2005 bør vel snakke m legen først uansett. det kan jo være andre årsaker til problemet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest 0 Skrevet 10. mars 2005 #7 Del Skrevet 10. mars 2005 Du har ikke irritabel tarm da? Det har jeg og jeg sliter med tidvis kraftige magesmerter som gir seg vhis jeg får ut luften. Hvis ikke ender maten opp som diare... Kjedelige greier det der! Pam Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imot legehjelp Skrevet 10. mars 2005 #8 Del Skrevet 10. mars 2005 Heisann For det første bør du IKKE ta noe for det. Det fjerner symptomene, men ikke selve årsaken til problemet. Noe som er fryktelig dumt. For det andre bør du finne årsaken til problemet. Kutt ned på fiber som tørket frukt osv. Dette gir mye luft i magen. Og hold deg unna rå grønnsaker i en periode. Jeg vet hva jeg snakker om, for jeg gikk i mange mnd med samme problem. Hvordan jeg løste det var at jeg gikk regelmessig til akupunktør og kiropraktor. Dette hjalp masse for å rettet opp ubalansen i kroppen. Så holdt jeg meg unna tørket frukt, rå grønnsaker, alt av kål, rødt kjøtt, meieriprodukter osv. Når jeg spiste brød, spiste jeg bare litt av det (spiser bare mørkt brød skjønner du, og det er ikke bra for magen når du har mye luft osv..). Husk å tygge skikkelig så du ikke svelger luft. Dette skaper også luft i magen. Og få i deg karve som en annen skrev over. Lag te av det, eller spis en teskje om du klarer det! Lykke til! Og gi meg gjerne tilbakemedling på hvordan det går underveis! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mathias Skrevet 10. mars 2005 #9 Del Skrevet 10. mars 2005 Vi-siblin på apoteket. Ikke noe er bedre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
@riel Skrevet 10. mars 2005 #10 Del Skrevet 10. mars 2005 Du kan ha ubalanse i tarmfloraen pga. bakterieoverflod/sopp- som igjen kan forårsake oppblåst mage. Drikk Biola eller cultura for det inneholder sunne melkesyrebakterier som stabiliserer magen. Du får også kjøpt et naturlegemiddel med navn Dida på helsekostbutikker. Det stabiliserer bakterier/sopp i magen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå