Gå til innhold

Hvorfor har hjemmelaga pizza så dårlig rykte?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor? 

Min inneholder skal sies dog kjøpt pizzabunn, så har jeg tomatsaus, ost, kyllingfile og løk. Er det så sjukt usunt? Er det pga mye salt i den ferdige deigen?

Anonymkode: 1b404...97d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har det så dårlig rykte? Hjemmelaget har da mye bedre rykte en kjøpe pizza! 

Anonymkode: ee210...b3b

• Liker 31
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Har det så dårlig rykte? Hjemmelaget har da mye bedre rykte en kjøpe pizza! 

Anonymkode: ee210...b3b

Ja. Føler folk spiser hjemmelaga pizza maks 1 gang i mnd siden det er så usunt osv.

Skrevet

Aldri hørt at hjemmelagd pizza har et dårlig rykte?

Er dog litt juks, å si at det er hjemmelagd pizza når selve pizzabunnen er kjøpt ferdig i butta ;) 

• Liker 33
AnonymBruker
Skrevet

Helt nytt for meg at det har noe dårlig rykte.

Anonymkode: 73914...12b

• Liker 15
Skrevet

Det var nytt for meg. Jeg har aldri hørt at hjemmelaget pizza har dårlig rykte. Frossenpizza derimot... 

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Salka skrev:

Det var nytt for meg. Jeg har aldri hørt at hjemmelaget pizza har dårlig rykte. Frossenpizza derimot... 

Så du mener hjemmelaga pizza ikke er dårlig mat?

Skrevet (endret)

Ikke annet enn at det er litt gammeldags, sånn typ "hjemmelaga fra 80-tallet", og alt gammeldags er jo ikke bra, må vite..

Hjemmelaget pizza har liksom ikke rukket å bli skikkelig retro-kult ennå, ennå Grandiosa Hjemmelaga har gjort en formidabel innsats, og den er faktisk ganske god, ennå den ikke slår en skikkelig hjemmelaga kjøttdeigpizza.

Hilsen 80-tallet ;)

Endret av 282_NaughtySpark
Skriveleifer
  • Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Eneste problemet med hjemmelaget er at det er forferdelig dårlig gjennomført hos de fleste. Sunt er det. Pizza er en genial måte for å få i seg mye forskjellig😊

Anonymkode: d1a4c...792

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Er vel mest kjøpepizza som ikke er bra.. Jeg elsker pizza. 

Anonymkode: 977d9...336

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvilken da? Grandiosa hjemmelaga? Ja, uff det skjønner jeg. Den smaker vondt.

Ordentlig hjemmelaga derimot, det har jeg ikke hørt noe stort om. Skulle da tro folk lager pizza på forskjellige måter. Har fått ros for min hjemmelagde pizza og det blir mer av den enn kjøpepizza skal jeg si deg.

Anonymkode: e1b03...fb8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dårlig rykte har det vel ikke? 

Men sunt er det ikke heller. Hvetemel. Salt. Ost. Rødt kjøtt. Og lite grønnsaker. Altså tett med fett og sukker, og lite næringsinnhold. 

Anonymkode: f3048...810

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Mener du at det har rykte på seg for å være usunt? 

Altså, det er stort sett en loffdeig som er dekket med et solid lag kjøtt og ost. Det er mat man spiser for å kose seg, ikke for å være sunn. Men det er ikke nødvendig å være sunn alle ukedager for å leve et friskt liv.

Anonymkode: 6a677...15a

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Men sunt er det ikke heller. Hvetemel. Salt. Ost. Rødt kjøtt. Og lite grønnsaker. Altså tett med fett og sukker, og lite næringsinnhold. 

Melt, ost og kjøtt er sunt i et blandet og variert kosthold. Mengden grønnsaker regulerer man selv.

Anonymkode: d1a4c...792

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det trenger ikke være dårlig mat, kommer jo helt an på bunn og fyll. Men det er ikke hjemmelaget når du kjøper deig ferdig. Skal den være sunn må du i første omgang lage deigen selv, så handler resten om fyll og oste toppingen

Anonymkode: 3bac1...eca

• Liker 2
Skrevet

Jeg syns ikke det er dårlig mat, nei. Grov, tynn hjemmelaget bunn, hjemmelaget tomatsaus, kyllingfilet, løk og moderate mengder ost med oregano, rucolla og basilikum på toppen er da slettes ikke så usunt. Og om det så hadde vært, pizza er jo ikke noe man spiser hver dag uansett. :)  Elsker hjemmelaget pizza! :spise: 

• Liker 5
Skrevet

Hva er det med alle disse trådene om pizza er sunt eller ikke om dagen? :klo:

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bruker kylling.

Lite næringsinnhold? Kyllingen har enormt med protein, karbs i bunnen.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har aldri hørt noe negativt om hjemmelaget pizza. "Problemet" med pizza generelt, er jo at det inneholder mange kaloririke ingredienser. Mel og ost har høyt kaloriinnhold, og det har også rødt kjøtt, så pizza med f.eks kjøttdeig er veldig kaloririkt. Mye næringsrike ingredienser forøvrig, men man får gjerne for mye av det gode på pizza.

Anonymkode: 43da5...203

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Rumle skrev:

Hva er det med alle disse trådene om pizza er sunt eller ikke om dagen? :klo:

Det lurer jeg også på.....

Anonymkode: 2dce3...cfc

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...