Gå til innhold

Når er det for seint å prøve å "rette på skjevhet i hod

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Vet at temaet har blitt tatt opp tidligere, men jeg kan ikke finne noe om hvor lenge hodeformen forandres. Datteren min er snart 4 måneder og jeg har nå merket at hun er ganske mye flatere i bakhodet på den ene siden. Er det for sent å prøve å "rette" på dette fra nå av? Vil jo ikke at hun skal være slik i hodet. Skal jeg forsøke å snu henne til andre siden mens hun sover om natten, eller er det nok å prøve på disse tingene om dagen. Prøver å legge henne slik at hun snur mye på hodet i løpet av dagen. Vet ikke helt om det har hjulpet da men..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror nok du fremdeles har ganske god tid på deg, datteren min var også litt flat i hodet på den tida, men det ble rundt igjen uten problemer :wink: Jeg vil tro det beste er å oppmuntre datteren din til å bytte hodestilling litt på nettene også, da retter det seg sikkert fortere. Og hvis det er veldig markert flatt, eller hvis det tar lang tid før det retter seg, kan helsestasjonen hjelpe med praktiske råd, og fortelle hvilke hjelpemidler (puter o.l.) du kan ha nytte av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke for sent..

Du kan kjøpe en pute nå.Vi ble anbefalt å kjøpe pute fra barselavd.Og har hatt pute i senga fra hun var nyfødt.

Ellers må du være flink til å stimulere henne til å vri hodet den andre veien.

Hjelper det ikke kan du ta det opp med Helsesøster,som igjen vil henvise dere til fysioterapaut.

Koldbruna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...