Gå til innhold

Politimenn osv på byen

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har aldri opplevd å møte en politimann o.l på byen. Drar de ikke på fylla de da eller ? Eller lyver de om yrket sitt når de er ute? 

Anonymkode: 53824...604

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Da jeg jobbet i politiet hadde vi mye hjemmefester og fest på jobb, løy på byen om hvor vi jobbet, var på Blålys-festene og festet utenbys

Anonymkode: db132...39f

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg har aldri opplevd å møte en politimann o.l på byen. Drar de ikke på fylla de da eller ? Eller lyver de om yrket sitt når de er ute? 

Anonymkode: 53824...604

Jepp og jepp, som oftest.

I tilleg vil du sjelden oppleve at de oppfører seg som "folk på byen" om du skulle treffe på de ute.

Anonymkode: a75e6...f62

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kjenner noen håndfuller politimenn i 20-åra, og det går mest i hjemmefester. De drar selvfølgelig ut av og til på byen de og, men da er det roligere utesteder de velger og ingen drar på flatfylla i det offentlige, da det er ganske dumt å treffe på noen de sendte i arresten forrige helg når de selv ikke er edru. På hjemmefester er det noe helt annet. Jeg har aldri sett noen feste så hardt som de.

Anonymkode: 969d3...8e7

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vi har som regel hjemmefester. Og om vi er ute så nevner vi ikke politiet nei....

Anonymkode: f4aaa...1ad

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Kjenner noen håndfuller politimenn i 20-åra, og det går mest i hjemmefester. De drar selvfølgelig ut av og til på byen de og, men da er det roligere utesteder de velger og ingen drar på flatfylla i det offentlige, da det er ganske dumt å treffe på noen de sendte i arresten forrige helg når de selv ikke er edru. På hjemmefester er det noe helt annet. Jeg har aldri sett noen feste så hardt som de.

Anonymkode: 969d3...8e7

Work hard, party harder.

• Liker 5
Gjest middagshøyden
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi har som regel hjemmefester. 

Anonymkode: f4aaa...1ad

Hva hvis naboene klager på bråk og ringer... politiet?:P

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor nevner dere ikke at dere jobber i politiet? Spør av ren nysgjerrighet.

Anonymkode: c7c26...751

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Dette

Er en av årsakene, visstnok

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Politiet drar utenlands og fester. Bl.a. på horehus.

Anonymkode: 39070...8ca

Skrevet

For egen del så mistet jeg litt lysten til å dra ut på byen etter jeg begynte i politiet. Hvis jeg skal ut drar jeg til en annen by enn den jeg jobber i. Og jeg sier aldri til folk at jeg jobber i politiet. Som flere andre her sier går det mest i hjemmefester.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har møtt enkelte som har nevnt at de har vært politi under "vanlig" smalltalk, så det er ikke alle som er så redde for å røpe yrket sitt. Kommer vel litt an på hva man jobber med i politiet. Er man f. eks. i UP som fakker ørten stykker på dusinet i døgnet, og er glemt dagen etter er det en ting som kanskje ikke er like risikabelt, men jobber man f. eks. med infiltrasjon eller lignende, så blir jo risikobildet et helt annet. 

Anonymkode: faadb...e92

AnonymBruker
Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Straks det ryktes/kommer frem at man jobber i politiet får man ikke fred for alle dem som skal diskutere eller spørre om alt mellom himmel og jord som er knyttet til yrket. Og så har man de faste replikkene om at du gjerne må "arrestere dem", sette på håndjern osv. Lite originalt, og man går lei av det. Jeg lyver aldri om hva jeg jobber med, men jeg unngår glatt å svare hvis det kommer spørsmål fra folk jeg ikke har behov for å dele den slags informasjon med.

Selv om man drar til en annen by er man sjelden så anonym som enkelte tror.

Anonymkode: 24e8a...05b

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jobber i blålysetaten, og felles for oss er vi liker å feste, men ikke sammen med de man plukker opp og kjører til legevakten, arresten hver helg. 

Hadde folk visste hva som skjer på blålys- fester og julebord 🙈 aldri sett så mye hard drikking og utroskap før jeg begynte i denne jobben. 

Anonymkode: 7b7fc...ae7

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jobber i blålysetaten, og felles for oss er vi liker å feste, men ikke sammen med de man plukker opp og kjører til legevakten, arresten hver helg. 

Hadde folk visste hva som skjer på blålys- fester og julebord 🙈 aldri sett så mye hard drikking og utroskap før jeg begynte i denne jobben. 

Tråden handler om politifolk, og jeg tviler på at det er så mange politifolk her inne som det denne tråden gir inntrykk av. Ville tatt svarene her med en stor klype salt.

"Blålysetater" er en fellesbenevnelse for både politi, ambulanse og brann.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Tråden handler om politifolk, og jeg tviler på at det er så mange politifolk her inne som det denne tråden gir inntrykk av. Ville tatt svarene her med en stor klype salt.

"Blålysetater" er en fellesbenevnelse for både politi, ambulanse og brann.

Ts har i overskriften skrevet “politimenn osv” og da føler jeg at jeg kan svare siden jeg jobber innenfor dette. 

Du trenger ikke belære meg om hva blålysetaten inneholder. 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts har i overskriften skrevet “politimenn osv” og da føler jeg at jeg kan svare siden jeg jobber innenfor dette. 

Du trenger ikke belære meg om hva blålysetaten inneholder. 

Da får du spille med åpne kort, og fortelle i hvilken av etatene du jobber, i stedet for å late som om det er politiet.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Morsomt at du som anonym “befaler” meg til ting. Åpne kort, hva slags spill skal vi spille ? 

Jeg trenger ikke late som jeg er politi, og det er vel totalt likegyldig for deg i hvilken av etatene jeg tilhører. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Morsomt at du som anonym “befaler” meg til ting. Åpne kort, hva slags spill skal vi spille ? 

Jeg trenger ikke late som jeg er politi, og det er vel totalt likegyldig for deg i hvilken av etatene jeg tilhører. 

Har jeg "befalt deg til ting"? Kan bare se at jeg har oppfordret deg til å være ærlig.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Tar det som en befaling når du ordlegger deg slik du gjør. Hvorfor kommenterer du i tråden hvis du ikke har noe å bidra med av hva ts spør om/ lurer på ? 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...