AnonymBruker Skrevet 2. august 2018 #1 Skrevet 2. august 2018 Jeg har søkt jobb i kommunen, og i utlysningen sto det den standardsetningen om at søkere kan bli oppført på offentlig søkerliste selv om ber om å ikke bli det. Greit nok. Men det betyr vel at det finnes en offentlig søkerliste noe sted? Jeg har lett i kommunens postliste, og sett gjennom alt tilbake til søknadsfristen. Jeg har logget meg inn på søkerportalen til kommunen, men finner bare status på søknaden. Noen som vet hvor jeg ellers kan finne listen? Anonymkode: cb687...a55
AnonymBruker Skrevet 2. august 2018 #2 Skrevet 2. august 2018 Her står den ofte i lokalavisen. Anonymkode: fea25...0a2
AnonymBruker Skrevet 2. august 2018 #3 Skrevet 2. august 2018 Du kan få den ved å henvende deg til kommunen. Er stillingen av offentlig interesse kommer det i lokalavisa. Anonymkode: 538c1...953
AnonymBruker Skrevet 2. august 2018 #4 Skrevet 2. august 2018 Du må be om å få den tilsendt Anonymkode: fb341...720 1
AnonymBruker Skrevet 2. august 2018 #5 Skrevet 2. august 2018 Finner ingenting i lokalavisa. Så da er det ingen annen måte å finne den på enn å be om den? TS Anonymkode: cb687...a55
AnonymBruker Skrevet 2. august 2018 #6 Skrevet 2. august 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Finner ingenting i lokalavisa. Så da er det ingen annen måte å finne den på enn å be om den? TS Anonymkode: cb687...a55 Nei Anonymkode: fb341...720 1
AnonymBruker Skrevet 2. august 2018 #7 Skrevet 2. august 2018 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei Anonymkode: fb341...720 Ok. Takk for svar! Anonymkode: cb687...a55
AnonymBruker Skrevet 2. august 2018 #8 Skrevet 2. august 2018 Forresten; Hvis jeg ber om å få den tilsendt, vil det vises i kommunens postliste? TS Anonymkode: cb687...a55
Lilla-damen Skrevet 2. august 2018 #9 Skrevet 2. august 2018 Har du søkt på jobb har du krav på utvidet søkerliste. Altså ikke bare listen med navn, men også en oversikt over utdannelse og jobberfaring på alle søkere. Har du ikke fått det ringer du og ber om det.
AnonymBruker Skrevet 2. august 2018 #10 Skrevet 2. august 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Forresten; Hvis jeg ber om å få den tilsendt, vil det vises i kommunens postliste? TS Anonymkode: cb687...a55 ja, og det er ikke alltid postivit å spørre heller. Anonymkode: ef3f8...261 1
AnonymBruker Skrevet 2. august 2018 #11 Skrevet 2. august 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: ja, og det er ikke alltid postivit å spørre heller. Anonymkode: ef3f8...261 Nei, jeg kommer ikke til å spørre om det kommer frem i postliste. Så vidt jeg kunne se av postlista er det ingen andre som har bedt om den heller, så virker ikke som det er kultur for det Anonymkode: cb687...a55
AnonymBruker Skrevet 2. august 2018 #12 Skrevet 2. august 2018 2 timer siden, Lilla-damen skrev: Har du søkt på jobb har du krav på utvidet søkerliste. Altså ikke bare listen med navn, men også en oversikt over utdannelse og jobberfaring på alle søkere. Har du ikke fått det ringer du og ber om det. Hadde håpet å finne den uten å måtte be om den, men om ikke det er mulig lar jeg det være Men takk for svar! Anonymkode: cb687...a55
AnonymBruker Skrevet 2. august 2018 #13 Skrevet 2. august 2018 Noen kommuner publiserer offentlige søkerlister på hjemmesiden, men kun hvis det er stillinger av stor interesse, som etatsledere og rådmenn. Enkelte lokalaviser publiserer søkerlister, ellers må man nesten be om å få de tilsendt fra kommunen. Hvem som helst kan få tilsendt offentlige søkerlister (også anonyme), men hos oss er i alle fall ikke interessen stor dersom det ikke er "toppstillinger" (og knapt da heller). Vi registerer forresten ikke i postjournalen dersom noen ber om innsyn i søkerlister, og det gjør heller ikke nabokommunene våre. Jeg har forresten bestandig bedt om å få tilsendt utvidet søkerliste som søker. I kommunen jeg jobber i blir det ikke sett på som negativt når en søker ber om innsyn. Det er jo noe man har krav på etter loven, og det tar maks to minutter å sende ut. Anonymkode: c38b4...b29 1
AnonymBruker Skrevet 2. august 2018 #14 Skrevet 2. august 2018 Søknader/søkerliste ligger sikkert reservert hos saksbehandler fremdeles. Helt vanlig at de er trege med å ferdigstille dokumenter sånn at de kommer i postjournalen. Kan hende de kommer i postjournalen om du fortsetter å følge med - eller de kan komme etter at ansettelsen er gjort og saksbehandler begynner å rydde i saksbehandlingssystemet. Anonymkode: 312d6...e5a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå