Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

I løpet av sommeren har jeg flere ganger opplevd at små, løse hunder kommer løpende mot meg og bjeffer. Ingen av har kommet helt bort, og jeg har bare gått videre uten å gjøre noe. Jeg er ikke redd hunder, så for meg er det ikke noe stort problem. Men jeg tenker på de som er redd hunder. Blir ikke de veldig redde uansett hvor stor/liten hunden er? Kan det være slik at de med miniatyrhunder tror det er greit å ha hunden løs, selv om den er aggressiv (redd), fordi den er så liten?

PS: Jeg har ikke noe imot små hunder, altså, men er nysgjerrig på hva eierne og de hunderedde tenker. 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Noen mennesker som har sånne små pelsdotter tror ikke at de behøver like mye oppdragelse fordi de er så små og søte og kan da umulig utgjøre noen trussel. Sånne folk her jeg lyst til å filleriste. 

Anonymkode: 6e036...186

• Liker 5
Skrevet

Båndtvang på ALLE hunder, så... hadde sagt fra til eieren at de må for faen ha kontroll på hunden sin og ta den på dressur (kanskje ikke akkurat sånn, men i retningen). 

• Liker 2
Skrevet

Noen hunder stikker av, kan skje den beste. Er selvfølgelig noen gjengangere og de irriterer meg grenseløst. Selvfølgelig blir folk redde! Jeg har selv en stor hund som ikke kommer overens med andre hunder (tjenestehund i aktivt arbeid) og han er lydig, men disse løse kommer fra intet av og til. Min største frykt er at noen av rømlingene bryter seg inn i hundegården.

• Liker 1
Skrevet
5 timer siden, Valmuefrø skrev:

Noen hunder stikker av, kan skje den beste. Er selvfølgelig noen gjengangere og de irriterer meg grenseløst. Selvfølgelig blir folk redde! Jeg har selv en stor hund som ikke kommer overens med andre hunder (tjenestehund i aktivt arbeid) og han er lydig, men disse løse kommer fra intet av og til. Min største frykt er at noen av rømlingene bryter seg inn i hundegården.

Ja, jeg har full forståelse for at det kan skje uhell. Men i de tilfellene skriver om, er det hunder som eierne går tur med uten å ha bånd på, det virker altså helt bevisst. Ingen av dem har sagt noe til hunden (eller meg) heller. 

AnonymBruker
Skrevet

De som er redd hunder blir selvsagt redde selv om det bare er en liten hund. Mange som har små hunder, meg selv inkludert, er litt sløve med disiplinering og tenker at det ikke er så farlig siden hunden ikke kan gjøre så mye skade. Men jeg lar aldri min løpe løs. Det har jeg ikke kontroll til

Anonymkode: 53960...078

AnonymBruker
Skrevet
På 2.8.2018 den 12.01, Gnå skrev:

I løpet av sommeren har jeg flere ganger opplevd at små, løse hunder kommer løpende mot meg og bjeffer. Ingen av har kommet helt bort, og jeg har bare gått videre uten å gjøre noe. Jeg er ikke redd hunder, så for meg er det ikke noe stort problem. Men jeg tenker på de som er redd hunder. Blir ikke de veldig redde uansett hvor stor/liten hunden er? Kan det være slik at de med miniatyrhunder tror det er greit å ha hunden løs, selv om den er aggressiv (redd), fordi den er så liten?

PS: Jeg har ikke noe imot små hunder, altså, men er nysgjerrig på hva eierne og de hunderedde tenker. 

Små hunder bjeffer, de er ikke aggressive , de bare bruker språket sitt :)

Anonymkode: 47abb...675

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hahahahaha!!!!! De er ikke aggressive? 😂😂😂 dagens! 

• Liker 2
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vel, de ser ganske sinte ut når de løper mot meg og bjeffer høyt. Kan strekke meg til at de er mer redde enn sinte. 

AnonymBruker
Skrevet
23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hahahahaha!!!!! De er ikke aggressive? 😂😂😂 dagens! 

17 timer siden, Gnå skrev:

Vel, de ser ganske sinte ut når de løper mot meg og bjeffer høyt. Kan strekke meg til at de er mer redde enn sinte. 

De fleste , både store og små hunder som springer og bjeffer mot deg, er nok ikke farlige. De varsler og gir seg til kjenne. Småhunder er jo kjent for å være bjeffete, men dette betyr ikke at de er aggressive. Mange folk feiltolker hunder med å tro at de er aggressive når de bjeffer ,og dette er jo ikke tilfelle. Hunder bjeffer for å varsle og vokte sine territorium.

Folk burde sette seg inn i hvordan opptre og være i forhold til hunder. Uhell hadde skjedd sjeldent da. Hunder har sitt språk de også. Og sender ut signaler som mange folk er utrolig dårlige til å lese. Når det er sagt, burde jo selvsagt alle overhode båndtvangen 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Når jeg møter små løse hunder og eier er langt unna roper jeg at jeg ikke har kontroll på min egen. Han veier 55 kg og ser ut som en bjørn. Da får eierne av mini hundene fart på seg 😂

Jeg har selvfølgelig kontroll på min egen og han går overens med både tisper og hannhunder, men jeg koser meg med å late som.

Anonymkode: 093d9...9d6

AnonymBruker
Skrevet
På 2.8.2018 den 12.01, Gnå skrev:

Hunder skal være i bånd, uansett størrelse. 

De små hissigproppene av noen hunder har like spisse tenner og biter like ille som en svær dobbermann eller schefer.  Klarer ikke eierne å ha bånd og dermed kontroll på dyrene sine så får de la være å skaffe seg dyr. 

Løshunder irriterer meg. 

Anonymkode: 7b775...006

Skrevet

Jeg har en hund som tidligere har blitt angrepet, og selv om han er snill og sannsynligvis aldri ville gjort noe, blir jeg veldig bekymret når disse smådjevlene kommer løpende. Aggressivt språk er aggressivt språk, uansett hvor stor hunden er, og jeg er oppriktig redd for at hunden min en dag får nok og blir aggressiv tilbake. Men jeg har han alltid i bånd, så jeg regner med jeg har loven på min side, men det er likevel ekkelt. En chi på 4 kg har jo ikke sjans dersom han plutselig blir lei.

AnonymBruker
Skrevet
51 minutter siden, AnonymBruker said:

Hunder skal være i bånd, uansett størrelse. 

De små hissigproppene av noen hunder har like spisse tenner og biter like ille som en svær dobbermann eller schefer.  Klarer ikke eierne å ha bånd og dermed kontroll på dyrene sine så får de la være å skaffe seg dyr. 

Løshunder irriterer meg. 

Anonymkode: 7b775...006

Om jeg skulle valgt, ville jeg blitt angrepet av en chihuahua enn en dobbermann.. 

Jeg opplever i grunn ikke små hunder som hissige. Det kommer litt an på eier også... 

Synes det er koselig å se folk på tur med hund som går løst og kontrollert. Hyggelig for hundene å kunne få oppleve brøkdelen av frihet alle unner katter. 

Anonymkode: 01ecd...dca

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...