Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen her som har tatt det? Eventuelt hvor? Trives du på jobb? Hvor jobber du osv.

Vurderer og bytte beite. Har jobbet i helsevesenet tidligere for mange år siden. Har en lederjobb nå og kjenner at det holder nå. Pengene er ikke verdt all ansvar og jobbing omtrent døgnet rundt.

På forhånd takk for svar!

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Før du begynner p en utdannelse undersøk jobbmulighetene. 

Anonymkode: 594e1...c64

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Før du begynner p en utdannelse undersøk jobbmulighetene. 

Anonymkode: 594e1...c64

Det ser veldig bra ut her jeg bor. 

Skrevet

Bump!

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tok helsesekretærutdanninga på vgs, så jeg kan ikke svare når det gjelder å ta det som voksen. Jeg har jobbet på sykehus i mange år, har forsåvidt trivdes med det. Å være postsekretær (altså på sengepost) synes jeg er kjedelig for der skjer det så lite og dagene blir lange. I poliklinikk er det som oftest litt mer å gjøre, så der trives jeg hakket bedre, men generelt synes jeg det er litt for lite utfordrende der også. Nå jobber jeg på en mer hektisk og actionfylt avdeling i turnus, og blir aldri å gå tilbake til en "vanlig" avdeling igjen. 

Jeg har aldri jobbet på legekontor tidligere, men kjenner jeg har blitt mer åpen for å jobbe der de senere år. Så kanskje jeg prøver meg der en gang i fremtiden. Her jeg bor er jobbmulighetene veldig bra. 

Anonymkode: 1e230...91a

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tok helsesekretærutdanninga på vgs, så jeg kan ikke svare når det gjelder å ta det som voksen. Jeg har jobbet på sykehus i mange år, har forsåvidt trivdes med det. Å være postsekretær (altså på sengepost) synes jeg er kjedelig for der skjer det så lite og dagene blir lange. I poliklinikk er det som oftest litt mer å gjøre, så der trives jeg hakket bedre, men generelt synes jeg det er litt for lite utfordrende der også. Nå jobber jeg på en mer hektisk og actionfylt avdeling i turnus, og blir aldri å gå tilbake til en "vanlig" avdeling igjen. 

Jeg har aldri jobbet på legekontor tidligere, men kjenner jeg har blitt mer åpen for å jobbe der de senere år. Så kanskje jeg prøver meg der en gang i fremtiden. Her jeg bor er jobbmulighetene veldig bra. 

Takk for svar! 

Jeg hører mange som sier det er utrolig travelt, og at de drukner i arbeid. På sykehus. 

Jeg tenker uansett ta tilleggskurset med mindre prosedyrer osv.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobbet som helsesekretær i flere år, før jeg tok skikkelig utdanning som sykepleier. 

Det er dårlig betalt og lite muligheter for å jobbe seg oppover. Opplevde liten utfordring mentalt, og synes jobben passer best dersom du er litt «enkel». 

Anonymkode: ae7e7...552

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vel...på de avdelingene jeg har jobbet på så var aldersgjennomsnittet ganske høyt, og de som hadde vært der lengst var flinke til å lire av seg hvor fryktelig mye det var å gjøre, samtidig som de tok minst fem røykepauser iløpet av dagen og ellers satt og skravlet og generelt jobba i et saaakte tempo. Dessuten opplevde jeg at de nesten "skrøt" av hvor mye det var å gjøre, som om de prøvde å overbevise alle om at de hadde en såå krevende jobb med mye stress 🙄 

Jeg for min del synes dagene ble fryktelig lange, og jeg var ofte ferdig med arbeidsoppgavene før lunsj...men det er bare min erfaring da.

(det var forøvrig jeg som svarte som anonym bruker nr 2 i denne tråden)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes forøvrig ikke det er såå dårlig betalt i forhold til utdanning og arbeidsoppgaver. Jeg har 10 års ansiennitet og har grunnlønn på nesten 400 000, men med kveld/natt/helgetillegg + overtid kan jeg lett tjene 500. Synes ikke det er så verst egentlig. 

AnonymBruker
Skrevet

av ren nyskjerrighet; må man sitte i skranke? eller er noen av jobbene slik at man sitter på kontor og jobber i ro og fred?

Anonymkode: c691e...e34

Skrevet

Jeg tok voksenutdanning på Lillehammer. Jobber nå på en ganske stor poliklinikk på sykehus og trives kjempegodt! Det er til tider veldig hektisk, alltid mye å gjøre, man har ofte mange baller i luften, men det er gøy! Vi rullerer på arbeidsoppgaver, og omtrent alle sitter i luka av og til. 

Jeg har tidligere jobbet turnus og elsker at jeg nå kun jobber dagtid på hverdager 😃 

Skrevet

Takk for svar alle sammen. 

Hører det er litt blandede erfaringer, som i de fleste yrkene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...