Gå til innhold

Vanlig å amme når barnet er 21 mnd?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Jeg ble litt overrasket over dette.

Så en dame som ammet hennes 21 mnd datter..

Barnet var så stort likssom.. Føltes så rart ut!

Er det vanlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Madam Felle

Er nok ikke vanlig, men vet om flere tilfeller der barnet har vært rundt 2 år. Så helt uvanlig er det ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å amme offentlig når barnet er nærmere to år er ikke vanlig, nei. Men helt normalt for det. Mange ammer så lenge, men da morgen/kveld.

Morsmelk inneholder mange fine antistoffer som barnet har nytte av lenge. Skulle gjerne ammet så lenge, jeg (men da bare morgen/kveld hjemme).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei' date=' æsj![/quote']

Må si meg enig her! Folk får gjøre hva de vil, men min mening er at det er en smule sært å amme når barnet er så stort. Selv om amming er sundt så tror jeg et barn som er så stort vil kunne få all næringstoff i seg i annen mat, her i vestlige land. Men nå er jeg ingen ekspert på dette, er godt mulig jeg tar helt feil.

Jeg tror heller ikke det er vanlig å amme så lenge. Mine venninner med barn har ammet alt i fra noen mnd til opp i mot året ca. Dvs, ei som ikke ammet i det hele tatt pga hun ikke hadde melk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Kan ikke folk bare få amme så lenge de vil, uten at folk skal grøsse seg av den grunn. Barnet tar da vel ingen skade av å bli ammet så lenge, heller tvert imot. Hos meg var det motsatt, ammet 2 mnd, da mistet jeg melka, og da begynnte folk praten om det igjen, bryr seg ikke mye om ungen sin nei!!!

Ei på barselgruppa mi irriterer meg grønn, mener at når barna er så store at de finner puppen selv, er det incest!!! hva er det for tanker, som om mødre som ammer lengre skulle ha forskrude seksuelle tanker om sitt barn. La hun amme du, så kan du amme DITT barn akkurat så lenge du vil, forhåpentigvis uten at for mange leger seg borti det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest skindeep

Las faktisk på det "nye" forumet som de reklamerte for her tidligere, at der var det ei dame som hadde ammet barnet til det var 4 år og 3 mnd.

Det er "æsj" det!!

:kvalm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mayamor

Jeg holder på med nedtrapping med gutten min på 15mnd.

Men jeg har ikke ammet ham "ute" siden han var ca. 10 mnd.

Da følte jeg at han begyndte å bli for stor...

Nå vil jeg slutte før han begynner med "selvbetjening"... :oops:

Må innrømme at jeg rynker litt på nesen "inni meg" når jeg ser store barn bli ammet. Men jeg sier ikke noe.

Mayamor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når barn i selskap løper bort til mor, sier de vil ha pupp, kler av henne og drar ned bh'en og sutter i vei for kosens skyld MENS hun sitter midt i en voksensamtale...

DA synes jeg det er på tide å slutte.

Det syntes moren også, som ble kjempeflau.

Det samme gjelder barn som blir sinna når de ikke får, og prøver å tvinge seg under mors klær, skriker på pupp og får raserianfall.

Og mødre som ammer baby og 2-åring samtidig, hvorav den ene løper til og fra og leker litt inimellom melken, prater med puppen i munn osv.

Alt har jeg sett selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Om jeg ser seksuelt på det?

Det er det verste jeg har hørt!!!!! :evil:

Javel, hvorfor det? Synes det var et naturlig spørsmål jeg, når du synes dette er så ekkelt....Hvorfor synes du det er så frastøtende, egentlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skindeep

Fordi jeg synest at når barnet er over 4 år, så burde det greie seg uten å få pupp!

That`s just me!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ammet forrige barn til han var 14 mnd - da syntes jeg han begynte å bli veldig stor men det var praktisk siden vi skulle reise rundt i Thailand og Malaysia. Heldigvis gav han seg helt selv ville ikke ha lenger! regner med å amme lillesøsteren hannes til hun er rundt året (om hun ikke begynner å bite eller noe-det er nemmelig vondt det)

Leste engang om en familie som gav morsmelk til sine store unger. Tror elstemann gikk på skolen. Hun hadde også morsmelk i vafflene :o :o :o

Trodde nesten ikke det var sant jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amming i full offentlighet etter at barnet selv har begynt å forsyne seg, passer seg ikke helt. Men hva folk gjør hjemme hos seg selv er jo helt opp til dem selv.

Å amme en 4-åring syns jeg faktisk er på grensen til det perverse. Hvem sitt behov dekker man?? :roll:

Jeg ammet selv lenge etter noens "smak" og møtte en del kommentarer på min vei.

Sluttet da sønnen min var 18 mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge sønnene mine ammet til de var nesten to år gamle. Siste tiden var det bare på morgenen og kvelden. Syns det var greit jeg, at de ammet så lenge de selv ville.

AnnKristn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nej det är väl inte inte vanligt - men helt OK tycker jag

Jag har planerat att amma tills min son är minst 18 månader, kanske lite längre. Om han vill.

Längre än två år det vill jag nog inte.

Han är 14 månader och kan redan försöka få vad han vill ute bland folk. Jag ammar honom morgon och efter jobbet. Lite oftare nu när han är febersjuk.

När jag kommer hem från jobbet och jag plockar upp honom börjar han dra i tröjan - då vet han att det är dags. Men ute bland folk ammar jag inte längre - det behövs inte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...