AnonymBruker Skrevet 2. august 2018 #1 Skrevet 2. august 2018 For to år siden var jeg ferdig utdannet sykepleier. Jeg valgte retningen fordi jeg ville hjelpe mennesker. Men, bare for to år senere å finne ut av at det ikke var noe for meg. Alt jeg leste, studerte og ga på jobb daglig - det var ikke verdt kronene jeg fikk igjen på slutten av måneden. Jeg er utbrent, og ser ikke for meg en framtid hvor jeg daglig skal jobbe med mennesker. Alt jeg ser for meg, er hvor mye jeg onsker en 8-16 jobb på et kontor. Hvor du kan ha en dårlig dag uten at det er krise. Jeg har tenkt på alt innen IT. Skal jeg kanskje ta en ny utdanning? Er det verdt lånet? Alt fra selskapsanalytiker, til ansettelsesbyrå, noe med grafisk design (har ikke utdannelse, men god erfaring). Jeg søker og søker, men får ikke jobb. Som jo gir mening, når hele CVen min viser jobb og erfaring i helsebransjen. Er det noen som har noen tips? Noen som kanskje har gjort det samme? Hva ser IT bransjen etter? Jeg legger ikke sykepleieryrket helt på hyllen, men trenger bare et par års med pust. Kanskje kommer det tilbake igjen - ønsket om å gjøre noe mer givende/menneskerelatertr. Anonymkode: 72804...aba 1
AnonymBruker Skrevet 2. august 2018 #2 Skrevet 2. august 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: For to år siden var jeg ferdig utdannet sykepleier. Jeg valgte retningen fordi jeg ville hjelpe mennesker. Men, bare for to år senere å finne ut av at det ikke var noe for meg. Alt jeg leste, studerte og ga på jobb daglig - det var ikke verdt kronene jeg fikk igjen på slutten av måneden. Jeg er utbrent, og ser ikke for meg en framtid hvor jeg daglig skal jobbe med mennesker. Alt jeg ser for meg, er hvor mye jeg onsker en 8-16 jobb på et kontor. Hvor du kan ha en dårlig dag uten at det er krise. Jeg har tenkt på alt innen IT. Skal jeg kanskje ta en ny utdanning? Er det verdt lånet? Alt fra selskapsanalytiker, til ansettelsesbyrå, noe med grafisk design (har ikke utdannelse, men god erfaring). Jeg søker og søker, men får ikke jobb. Som jo gir mening, når hele CVen min viser jobb og erfaring i helsebransjen. Er det noen som har noen tips? Noen som kanskje har gjort det samme? Hva ser IT bransjen etter? Jeg legger ikke sykepleieryrket helt på hyllen, men trenger bare et par års med pust. Kanskje kommer det tilbake igjen - ønsket om å gjøre noe mer givende/menneskerelatertr. Anonymkode: 72804...aba Hva med å spesialisere deg deg? Hva med barn og ungdoms institusjoner? Hva med å bruke utdannelsen din til noe annet som feks saksbehandling? Å ha en sykepleier utd i bunn er jo gull, det er en bred utd som kan brukes til mye. Anonymkode: dd8e5...c0a 3
AnonymBruker Skrevet 2. august 2018 #3 Skrevet 2. august 2018 Om du ikke syntes det er verdt det å lese og jobbe med mennesker, og generelt jobbe veldig mye, så kan jeg nesten garantere deg at "IT" ikke er svare som erstatning hvertfall. Dette er en tøff bransje, og det er mer interaksjon med kunder/klienter/folk generelt enn man tror. Man kan jo ikke bare utvikle/designe/lage ting uten at man vet hva kunden vil ha, så mange jobber tett opp mot kunder. Det er også lange arbeidsdager, ofte langt mer enn 08-16, og man må regne med å lese seg opp og/eller ta sertifiseringer på fritiden. Anonymkode: 555d7...bf9
AnonymBruker Skrevet 8. august 2018 #4 Skrevet 8. august 2018 Du kan også ta master i sykepleievitenskap eller hva det heter, og videre kanskje forske? Anonymkode: 92b16...b39 1
AnonymBruker Skrevet 9. august 2018 #5 Skrevet 9. august 2018 Men hvor mye «bedre» er det med en kontorjobb, sitte der til du er 65 år ++? Tenk så mange retninger du har, du kan jobbe i bolig, institusjoner, psykiatri, bup, skole, akuttmottak, behandlingssenter, poliklinikk etc! velg en retning som passer deg 👍🏻❤️ så skal du se at du får en innholdsrik og varierende arbeidshverdag, noe jeg TVILER på at en kontorjobb kan gi på samme måte. Anonymkode: 3f53a...b93
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå