AnonymBruker Skrevet 2. august 2018 #41 Del Skrevet 2. august 2018 52 minutter siden, Duff skrev: Nettopp. Når man har de rette følelsene trenger man ikke gå og kjenne på alle mulige følelser hele tiden. Ett godt forhold med riktige følelser gir en helt egen ro og trygghet. Jeg er aldri usikker på hvor hverken jeg eller min mann står, jeg vet. Men hvordan kan man vite at man vet? Jeg kan jo også skrive st jeg vet hva han jeg liker føler, jeg kan se på handlingene hans i ettertid og skjønne at det faktisk var noe der. Men der og da turte jeg ikke å tro annet enn at det var ren tidsfordriv. Anonymkode: d8649...87e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dalila Skrevet 2. august 2018 #42 Del Skrevet 2. august 2018 1 time siden, NO haters please skrev: Menn er annerledes skrudd sammen enn kvinner og kan være i en relasjon basert på fornuft. Hvis det gir mer mening, "the juice is worth the squeeze", kan menn være i en relasjon med kvinner uten å føle så mye for henne. Men hvorfor? 🤷🏼♀️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Duff Skrevet 2. august 2018 #43 Del Skrevet 2. august 2018 30 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men hvordan kan man vite at man vet? Jeg kan jo også skrive st jeg vet hva han jeg liker føler, jeg kan se på handlingene hans i ettertid og skjønne at det faktisk var noe der. Men der og da turte jeg ikke å tro annet enn at det var ren tidsfordriv. Anonymkode: d8649...87e Du turte ikke tro så da var du ikke sikker nok. Ser du? Den usikkerheten skal ikke være der. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. august 2018 #44 Del Skrevet 2. august 2018 27 minutter siden, Duff skrev: Du turte ikke tro så da var du ikke sikker nok. Ser du? Den usikkerheten skal ikke være der. Jeg tør ikke å tro med noen. Jeg kan se ting i ettertid. Jeg var sikker i perioder, men da er det vel kanskje som du sier. Jeg følte mange ganger at han var kjæresten min, at jeg hadde fått noen i livet mitt. Ble likevel sint på meg selv gang på gang fordi jeg trodde vi kunne bli noe. Men men, livet er vel kjedelig som vanlig. Anonymkode: d8649...87e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NO haters please Skrevet 2. august 2018 #45 Del Skrevet 2. august 2018 1 hour ago, AnonymBruker said: Menn har ikke følelser altså. Det var det jeg visste. Må være deilig å være så kald. Litt som en robot egentlig. Anonymkode: 0adf3...ba9 Menn har følelser, men de viser det annerledes enn kvinner. De viser det gjennom handling. Heller det enn en crazy dramaqueen som forer på følelser. 59 minutter siden, Dalila said: Men hvorfor? 🤷🏼♀️ Spør du meg hvorfor menn er skrudd sammen annerledes enn kvinner? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Duff Skrevet 2. august 2018 #46 Del Skrevet 2. august 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg tør ikke å tro med noen. Jeg kan se ting i ettertid. Jeg var sikker i perioder, men da er det vel kanskje som du sier. Jeg følte mange ganger at han var kjæresten min, at jeg hadde fått noen i livet mitt. Ble likevel sint på meg selv gang på gang fordi jeg trodde vi kunne bli noe. Men men, livet er vel kjedelig som vanlig. Anonymkode: d8649...87e Da har det ikke vert helt riktig. Du må tørre å tro, våg å vær sikker. Jeg kjenner igjen alt du skriver, sånn var det for meg uansett hva slags menn jeg traff. Så traff jeg han jeg er med isdag og da var alt anderledes. Det høres ut som en floskel at man bare vet men du vil kjenne det selv når dagen kommer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. august 2018 #47 Del Skrevet 2. august 2018 8 minutter siden, Duff skrev: Da har det ikke vert helt riktig. Du må tørre å tro, våg å vær sikker. Jeg kjenner igjen alt du skriver, sånn var det for meg uansett hva slags menn jeg traff. Så traff jeg han jeg er med isdag og da var alt anderledes. Det høres ut som en floskel at man bare vet men du vil kjenne det selv når dagen kommer. Så om du har aldri så store tilknytningsproblemer vil en riktig finne en måte å få det riktig på? Jeg synes det er så kjedelig at det er så enkelt. Anonymkode: d8649...87e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
RoH Skrevet 2. august 2018 #48 Del Skrevet 2. august 2018 (endret) 5 timer siden, Vera skrev: Men..bare for å ta et eksempel; utroskap. Det er flere menn enn kvinner som er utro. Vil du påstå at å være utro er å handle rasjonelt, eller at man lar seg bli styrt av følelser? Marginal forskjell i Norge, om du tar med kvinner som bryter inn i forhold (noe jeg synes en burde) i denne gruppen så vil menn bli banket ned i støvlene. Bare legg til gjenbruk så har du omtrent prosentantallet. Men menn er definitivt følestyrte, vi gjør av og til den generaltabben i forholdet at vi tenker for langt fremover. Jeg tror den riktige følelsen om dette handler om å få et forhold til og vare, handler og jobbe seg inn i forholdet altid og at begge faktisk tenker slik, jeg tror forelskelsen ganske så ofte står i veien for gode avgjørelser. Å bli kjent før forelskelsen tar helt rotta på all fornuft tror jeg er smart. Tipper vi kan spørre Per Sandberg om dette om et år eller to. Amerikanerne skille in love og love. Vi er nok ikke så mange som har gleden av og ta med in love ti år etter ti år dessverre. Disse skattene er skjelne, og at to er så kompatible er enda mer sjelden. Endret 2. august 2018 av RoH Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. august 2018 #49 Del Skrevet 2. august 2018 Kan man få de riktige ved å tørre mer? Anonymkode: d8649...87e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Duff Skrevet 2. august 2018 #50 Del Skrevet 2. august 2018 57 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så om du har aldri så store tilknytningsproblemer vil en riktig finne en måte å få det riktig på? Jeg synes det er så kjedelig at det er så enkelt. Anonymkode: d8649...87e Jeg har tilknytnignsproblemer selv så ja. Faktisk enda viktigere for oss som har slike problemer. Ett forhold med uro vil forsterkes i større grad enn for de uten tilknytningsproblematikk. Jeg synes du skal forsøke å sette pris på livet akkurat slik det er. Fokuserer du på at ting ikke fungerer tiltrekker du det mennesker som ikke fungerer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mass Skrevet 2. august 2018 #51 Del Skrevet 2. august 2018 Dette vet man når man kjenner dem. For folk som ikke takler de rette følelsene er nok et forhold uten følelser lettere, ja. Da er de ikke redd for å miste eller er sårbar på noen måte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. august 2018 #52 Del Skrevet 2. august 2018 4 minutter siden, Duff skrev: Jeg har tilknytnignsproblemer selv så ja. Faktisk enda viktigere for oss som har slike problemer. Ett forhold med uro vil forsterkes i større grad enn for de uten tilknytningsproblematikk. Jeg synes du skal forsøke å sette pris på livet akkurat slik det er. Fokuserer du på at ting ikke fungerer tiltrekker du det mennesker som ikke fungerer. Så, han burde gått frem annerledes eller mer? Hadde det vært nå så hadde jeg turt mer, men er et år siden straks da han prøvde som mest. Jeg har bare gnidd av meg armen for at jeg ikke handlet. Det et jo mange tilgjengelige, men ikke mange jeg får følelser for. Når jeg ser bilder av han tenker jeg "hadde vi bare vært sammen". Men livet holder seg liksom alltid kjedelig. Anonymkode: d8649...87e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Duff Skrevet 2. august 2018 #53 Del Skrevet 2. august 2018 33 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så, han burde gått frem annerledes eller mer? Hadde det vært nå så hadde jeg turt mer, men er et år siden straks da han prøvde som mest. Jeg har bare gnidd av meg armen for at jeg ikke handlet. Det et jo mange tilgjengelige, men ikke mange jeg får følelser for. Når jeg ser bilder av han tenker jeg "hadde vi bare vært sammen". Men livet holder seg liksom alltid kjedelig. Anonymkode: d8649...87e Det er du som har tilknytnignsproblemer så du må gjøre jobben med å gjøre deg selv klar for å stole fullt og helt på en partner. Og når du er klar skal du ha en rolig kjæreste som er klar for ett fast seriøst forhold, ikke en som fortsatt har fest og fanteri som hobby. Partygutten vil bare rive ned et du bygger opp. Den seriøse vil hjelpe deg med å holde fast fordi han også vil stole helt og fullt på deg. Slutt å tenke at livet er kjedelig fordi du er alene, livet er kjedelig fordi du står foran en oppgave du ikke tar tak i. Når du tar tak i livet og det som sperrer for ett godt forhold vil du se at det går fremover. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perle Skrevet 2. august 2018 #54 Del Skrevet 2. august 2018 4 timer siden, Duff skrev: Du turte ikke tro så da var du ikke sikker nok. Ser du? Den usikkerheten skal ikke være der. Dette. Det er på samme måten som at noen kvinner lurer på om de har hatt orgasme.. NEI, du har hverken de "rette følrlsene", ei heller fått orgasme dersom du er nødt til å stille spørsmål omkring det. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. august 2018 #55 Del Skrevet 3. august 2018 8 timer siden, Perle skrev: Dette. Det er på samme måten som at noen kvinner lurer på om de har hatt orgasme.. NEI, du har hverken de "rette følrlsene", ei heller fått orgasme dersom du er nødt til å stille spørsmål omkring det. Er ikke helt enig her. Vel, enig ang orgasme da, men det med rette følelser. Hvis man har litt vonde erfaringer fra tidligere så kan det godt ligge en liten usikkerhet å murre der i starten selv om det egentlig er veldig riktig ellers. Det kan være vanskelig å stole på det man føler fordi man er så redd for å bli såret igjen. Og andre ganger føles alt helt riktig, til man plutselig oppdager sider ved personen som man ikke så i starten. Men det er sånt man bare må våge å utsette seg for, om man skal kunne finne kjærligheten. Man må tørre å prøve. Og tørre å gå på trynet noen ganger. Man lærer mye av det. Jeg tenker at følelsene får ikke slått fullt ut om du ikke tør å slippe personen inn på deg. Hørte på en podcast med en samlivsterapeut senest i går, og hun sa at svært få varige forhold starter ved kjærlighet ved første blikk og stormforelskelse fra dag en. De fleste bruker tid, for så å kjenne at følelsene vokser seg sterkere og sterkere etter hvert som man blir bedre kjent. DET er det riktige å basere et forhold på. og ja, noen ganger klaffer det som man opplever begge deler selvfølgelig. Men det er heller unntaket enn regelen. Anonymkode: c8b58...a89 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vera Skrevet 4. august 2018 #56 Del Skrevet 4. august 2018 På 2.8.2018 den 11.35, CamillaCollett skrev: Menn og kvinner føler like mye. Men det har jo tradisjonelt vært slik at det er mer sosialt akseptert å være et følelsesmenneske for kvinner enn for menn. Noen menn lider under en slags taushetskultur fremdeles, noe som gjør at de i mindre grad snakker om følelsene sine (derav flere selvmord og mer rus enn blant kvinner). Det er ikke slik lenger at det er flere menn enn kvinner som er utro. Men jeg vet om et par utro menn, og det er menn som velger å bli i familien av plikthensyn og som ikke våger å la (manglende) følelser avgjøre forholdets skjebne. De har den holdningen som "NO haters please", de tror at de skal ta seg sammen og bli i det (på overflaten) komfortable livet fordi de er så rasjonelle. Så forelsker de seg og klarer ikke å stå i mot. Jeg har også sett forhold som ble inngått uten sterke følelser lide samme skjebne. Så... basert på mitt eget liv og det jeg har observert, så tror jeg det kan være direkte ufornuftig å ikke ta hensyn til følelsene sine. Mennesker er ikke bare rasjonelle, verken menn eller kvinner, og man kan derfor ikke ta valg som om vi var det. Jeg mener ikke at man skal følge enhver impuls, men noen får det til å høres ut som om man er enten et fornufts- eller følelsesmenneske, og det er ikke sant. Det handler om å finne en god balanse. Men om utroskap er rasjonelt eller følelsesstyrt? Det kan sikkert være begge deler, men det må jo være desidert vanligst at det er følelsesstyrt? Jeg har ingenting vettugt motsvar til denne, fordi jeg er 100% enig med deg (og det er jo ganske fornuftig!). Jeg kom opp med det eksempelet nettopp for å understreke at også menn kan handle ut fra følelser (gitt at man handler ut fra følelser ved utroskap). Jeg nekter å tro at flertallet av menn ikke handler på følelser (og selvfølgelig fornuft). Det er som du sier, den sunneste livsstilen er en balanse mellom følelser og rasjonalitet. Jeg har forøvrig lenge tenkt at statistikken på utroskap nødvendigvis ikke stemmer overens med virkeligheten - fordi jeg tror at mange kvinner ikke oppgir rett svar når de blir spurt - fordi kvinner og utroskap er mer skambelagt enn menn og utroskap, desverre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vera Skrevet 4. august 2018 #57 Del Skrevet 4. august 2018 På 2.8.2018 den 16.24, RoH skrev: Marginal forskjell i Norge, om du tar med kvinner som bryter inn i forhold (noe jeg synes en burde) i denne gruppen så vil menn bli banket ned i støvlene. Bare legg til gjenbruk så har du omtrent prosentantallet. Men menn er definitivt følestyrte, vi gjør av og til den generaltabben i forholdet at vi tenker for langt fremover. Jeg tror den riktige følelsen om dette handler om å få et forhold til og vare, handler og jobbe seg inn i forholdet altid og at begge faktisk tenker slik, jeg tror forelskelsen ganske så ofte står i veien for gode avgjørelser. Å bli kjent før forelskelsen tar helt rotta på all fornuft tror jeg er smart. Tipper vi kan spørre Per Sandberg om dette om et år eller to. Amerikanerne skille in love og love. Vi er nok ikke så mange som har gleden av og ta med in love ti år etter ti år dessverre. Disse skattene er skjelne, og at to er så kompatible er enda mer sjelden. Jeg er enig med deg; det ville vært mer fornuftig å først bli kjent, deretter bli forelsket. Å være forelsket er nesten det samme som å befinne seg i en psykose - man tar avgjørelser man ellers aldri ville tatt, og handler urasjonellt. Men, samtidig er mange av oss lagt på den måten at det må være en gnist der fra starten, som gjør det interessant å gå videre. Jeg feks, hadde aldri kunne bygget et kjærlighetsforhold ut fra et gammelt vennskapsforhold. Veldig synd, for det har vært gode kompiser i ungdomstiden som har utviklet følelser, hvor jeg har bakket totalt ut. Det fungerer rett og slett ikke. Han jeg er gift med falt jeg pladask for, men, holdt igjen lenge og ble kjent med han før det var all in. Så her vil jeg påstå at det var mulig å balansere følelser og fornuft. Ellers enig i det du skriver som vanlig 😊 Stakkars Sandberg..å bli utsatt for honningfelle i full offentlighet kan umulig være bra for selvtilliten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CamillaCollett Skrevet 4. august 2018 #58 Del Skrevet 4. august 2018 3 timer siden, Vera skrev: Jeg har ingenting vettugt motsvar til denne, fordi jeg er 100% enig med deg (og det er jo ganske fornuftig!). Jeg kom opp med det eksempelet nettopp for å understreke at også menn kan handle ut fra følelser (gitt at man handler ut fra følelser ved utroskap). Jeg nekter å tro at flertallet av menn ikke handler på følelser (og selvfølgelig fornuft). Det er som du sier, den sunneste livsstilen er en balanse mellom følelser og rasjonalitet. Jeg har forøvrig lenge tenkt at statistikken på utroskap nødvendigvis ikke stemmer overens med virkeligheten - fordi jeg tror at mange kvinner ikke oppgir rett svar når de blir spurt - fordi kvinner og utroskap er mer skambelagt enn menn og utroskap, desverre. Definitivt. Menn skryter av erobringene sine, kvinner tier om dem (for å overdrive). Et annet moment: Jeg stoler ikke alltid på folk når de snakker om avgjørelser de tar ut fra følelser eller fornuft. Det er ikke alltid de vet om det er fornuft eller følelser, og det er ikke alltid de snakker sant. For eksempel er vi jo ramme til å rasjonalisere følelser, og det kan være mye fornuft i følelsesmessige reaksjoner (som magefølelsen, som er en følelse, men basert på tidligere erfaringer). Jeg blir ofte irritert når jeg leser menn som beskylder kvinner for å være for emosjonelle. Følelser hjelper oss jo å navigere her i verden, og det er usunt å fornekte dem. Denne er fin: https://psykologisk.no/2018/04/ti-myter-om-folelser/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2018 #59 Del Skrevet 4. august 2018 På 2.8.2018 den 18.20, NO haters please skrev: Bli flinkere til å lese mennesker og flinkere til å følge magefølelsen din Dessuten endrer ting seg når man blir 30+. Man har menn som har blitt avvist, blitt hatefulle og har lært seg å lyve. Man har menn som ikke gidder mer etter å ha brent seg på relasjoner. Og så har man de som er evig optimister og aldri lærer. Jeg tenker sistnevnte er en fin match for deg. De som følger samfunnets normer og regler, og som tror at livet handler om å ha en kvinne i den. Noen mennesker går inn an å lese, det heter manipulasjon vet du. Man kommer seg aldri unna dårlige relasjoner. Anonymkode: 2c59c...9f7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NO haters please Skrevet 4. august 2018 #60 Del Skrevet 4. august 2018 31 minutter siden, AnonymBruker said: Noen mennesker går inn an å lese, det heter manipulasjon vet du. Man kommer seg aldri unna dårlige relasjoner. Anonymkode: 2c59c...9f7 Hvis man lar seg lure gang på gang så fortjener man kanskje å bli lurt? Fool me once, shame on you. Fool me twice, shame on me... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå