Gå til innhold

Jenter som aldri svarer på hverken hei eller mer utfyllende start

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenter jeg blir matchet med på tinder og badoo osv svarer aldri når jeg sender hyggelig melding til de. 

Skrev før ofte kun "hei 🙂" som første melding for lugsom å skrive en lengre og mer utfyllende start etter jeg fikk hei tilbake. Men fikk aldri noe svar og har lest litt om dette på nett at også andre reagerer på dette. Det er jo den høflighet å skrive hei først og neste skriv skrive noe hyggelig om felles interesser eller starte med en samtale om et bilde eller hva de skriver på profilen. 

Men da jeg aldri fikk svar begynte jeg å skrive hei. og lengre åpningsreplikk etter det, men får heller aldri svar uansett hvor hyggelig eller hva jeg skriver. Noen sletter meg igså som match, synes det er veldig underlig at de velger å like meg...

Håper å få noen svar fra dere jenter angående dette, og hva som må til for å få svar fra dere 🙂

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

For mye pågang rett og slett, og begrenset tid på nett.

Anonymkode: 8ebe2...b60

• Liker 4
Skrevet

Ser mange av de er aktive flere ganger jeg selv er inne på appen og ser. Det virker bare som de ikke gidder å svare

Skrevet
58 minutter siden, Subaru xv 95 skrev:

Jenter jeg blir matchet med på tinder og badoo osv svarer aldri når jeg sender hyggelig melding til de. 

Skrev før ofte kun "hei 🙂" som første melding for lugsom å skrive en lengre og mer utfyllende start etter jeg fikk hei tilbake. Men fikk aldri noe svar og har lest litt om dette på nett at også andre reagerer på dette. Det er jo den høflighet å skrive hei først og neste skriv skrive noe hyggelig om felles interesser eller starte med en samtale om et bilde eller hva de skriver på profilen. 

Men da jeg aldri fikk svar begynte jeg å skrive hei. og lengre åpningsreplikk etter det, men får heller aldri svar uansett hvor hyggelig eller hva jeg skriver. Noen sletter meg igså som match, synes det er veldig underlig at de velger å like meg...

Håper å få noen svar fra dere jenter angående dette, og hva som må til for å få svar fra dere 🙂

Det du trenger er et svar fra en mann. Det er tross alt menn som forstår deg og vet hvor du kommer fra.

Grunnen til at unge kvinner overser deg er fordi de er på toppen av sin seksuelle karriere. Som unge kvinner får de seksuell oppmerksomhet over linjen, og fra alle alderssegmenter.

De er unge og dumme og forstår ikke at dette har en pris. Når de og du blir eldre, så snur dette markedsforholdet seg, og det er du som mann som får seksualmarkedets overhånd.

Tragisk, ja, men sånn er det. Menn og kvinner bytter om på seksualmakt gjennom alder. 

• Liker 1
Skrevet
7 minutter siden, Opplyst skrev:

Det du trenger er et svar fra en mann. Det er tross alt menn som forstår deg og vet hvor du kommer fra.

Grunnen til at unge kvinner overser deg er fordi de er på toppen av sin seksuelle karriere. Som unge kvinner får de seksuell oppmerksomhet over linjen, og fra alle alderssegmenter.

De er unge og dumme og forstår ikke at dette har en pris. Når de og du blir eldre, så snur dette markedsforholdet seg, og det er du som mann som får seksualmarkedets overhånd.

Tragisk, ja, men sånn er det. Menn og kvinner bytter om på seksualmakt gjennom alder. 

Ja er redd du har tett der

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

K27 år. Først av alt, «hei» pleier jeg sjeldent svare på. Da skal han være veldig interessant, for «hei» og KUN «hei» gir inntrykk av noen som ikke gidder. Legg til et spørsmål om ... noe, et eller annet, ikke bare «hei». For i de fleste tilfeller er det ikke nok. Gidder ikke han invistere tid i å skrive, gidder jeg ikke svare.

Når det er sagt, gjelder det også menn. Har fått opp «du har en match» når jeg sveiper. Skriver til dem, kanskje jeg bare som skriver totalt helt feil da, men de fleste svarer aldri, og de har jo sveipa på meg først! :dry:

Så gjelder begge kjønn der.

Mitt tips er å prøve å finne noe interessant. Kommenter på noe i forhold til profiltekst (om de har det), eller prøv å si noe interessant, for «hei» alene er ikke det. Virker som om han ikke gidder.

Anonymkode: c3f10...837

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har selv ikke orket å svare når en mann sier hei til meg. På tinder opplevde jeg å få match gjevnlig, og da druknet jeg fort av hilsninger, og så klart gadd jeg ikke å chatte med 5-10 menn samtidig. Tinder var ganske håpløse greier, han ene var kjekk, han andre hadde samme interesse,  han tredje kom fra nærområdet mitt. Hva skulle man gå etter liksom? Traff heldigvis en som oppfylte alle tre kriterier og mye mer.

Håper mitt standpunkt oppklarte saken bedre.

Anonymkode: 5895f...85c

AnonymBruker
Skrevet

Jeg svarer da på "Hei". Hvor sær skal man være? Synes jenter med den holdningen prøver å heve seg over andre. Jeg regner også med at han sier noe mer etter hei, og det gjør de stort sett. Det finnes viktigere ting å filtrere menn bort på på enn hvilken hilsningsreplikk de bruker.

Anonymkode: 3702f...4ed

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det en bør tenke på - er at tid er en knapp ressurs. Og som jente får en gjerne mange henvendelser. Det blir en rett ut umulig oppgave å skulle gjennomføre en lengre dialog med mange, der en går gjennom alle trinnene en ville gjort i en muntlig samtale i et fysisk møte.

Skal en treffe og bli kjent med noen på nett, så må en ta inn over seg dette - uansett hvilket kjønn en er.

Nå har jeg ikke brukt Tinder, men annen sjekkearena på nett. I starten prøvde jeg mitt ytterste å følge opp alle meldinger - men - det ble et vannvittig tidssluk. Især når profilen til den som skreiv også var tom eller intentsigende, så skal en skrive en god del meldinger for å klare å sondere om dette egentlig er en person en kan tenke seg å bli kjent med eller ei - om det finnes noe som helst av felles interesser osv der. Det lar seg simpelthen ikke gjøre.

Så nå har jeg, av nødvendighet, blitt mer selektiv i hva jeg svarer på - ellers ville jeg hatt heldagsjobb med sonderingsprater.

En god og beskrivende profil er viktig, ikke tomt pjatt - men ærlig om hvem man er. Og en første melding som viser interesse for meg som person, og at du har lest profilen min.

Meldinger som er bare "hei" registrer jeg knapt - orker ikke sløse bort tiden min mer. På den mer positive siden - det er nokså enkelt å skille seg positivt ut, for det er ikke så mange som skriver bare hyggelige meldinger rett og slett :) mye fjas, "vil du knulle/se pikken min" osv - innimellom de helt anonyme "hei"

Anonymkode: 9f9a8...dff

Skrevet

Sånn er det å være kvinne på Tinder også, mange matcher men ekstremt få som faktisk svarer eller opprettholder kontakt etter et par linjer. Noen matcher bare for å slette igjen.

Så tror ikke dette er kjønnsbetinget, tror rett og slett det er sånn datingkulturen har blitt anno 2018. Hvor uhøflighet og mangel på folkeskikk er blitt en greie folk driver med, samt nye ufine trender som ghosting. Noe skikkelig herk!

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
7 hours ago, Subaru xv 95 said:

Ser mange av de er aktive flere ganger jeg selv er inne på appen og ser. Det virker bare som de ikke gidder å svare

Kanskje du ikke har en spesielt interessant profil eller er noe særlig attraktiv da. Da jeg var på diverse datingapper som Tinder og OkCupid svarte jeg veldig sjeldent på meldinger, rett og slett fordi jeg fikk så mange av dem, og er du ikke interessant gidder jeg ikke bruke tiden min på deg. Hvorfor fikk jeg så mange meldinger? Er jeg en supermodell? Nei, fordi jeg har en vagina. Personlig vil jeg si jeg er en 6er, kanskje en 7er med litt innsats når jeg gidder å sminke meg, og ser du ut som et helt normalt menneske som jeg gjør, så blir du rent ned av meldinger. Jenter kan velge og vrake på datingapper og sider. Kanskje du ikke er så interessant eller attraktiv som du selv tror?

Anonymkode: a6828...42e

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, Helado said:

Sånn er det å være kvinne på Tinder også, mange matcher men ekstremt få som faktisk svarer eller opprettholder kontakt etter et par linjer. Noen matcher bare for å slette igjen.

Så tror ikke dette er kjønnsbetinget, tror rett og slett det er sånn datingkulturen har blitt anno 2018. Hvor uhøflighet og mangel på folkeskikk er blitt en greie folk driver med, samt nye ufine trender som ghosting. Noe skikkelig herk!

Med så mange meldinger og matcher jenter kan få på slike apper og sider så har man faktisk ikke tid til å være høflig og svare på hver eneste melding man får. Da er det bare å slutte i jobben, begynne å få stønad fra NAV og svare på meldinger på heltid.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Med så mange meldinger og matcher jenter kan få på slike apper og sider så har man faktisk ikke tid til å være høflig og svare på hver eneste melding man får. Da er det bare å slutte i jobben, begynne å få stønad fra NAV og svare på meldinger på heltid.

På Tinder får man bare match med de man sveiper til høyre. Jenter som har veldig mange matcher er lite selektive.

Anonymkode: 3702f...4ed

AnonymBruker
Skrevet

Jeg får 50-60 "hei" hver dag. Sluttet å svare på de for mange år siden. Hadde knapt hatt tid til annet om alle skulle fått svar.

Anonymkode: bd0d3...60c

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...