AnonymBruker Skrevet 1. august 2018 #1 Skrevet 1. august 2018 Hei! Jeg er snart ferdig utdannet og har tilbud om å jobbe med barn både poliklinisk og på sengepost. Har også et tilbud om å jobbe på skjermet avd på sykehjem. Jeg er glad for at jeg har tilbud, for all del, men jeg faller mellom to stoler. Jeg føler så mye for de eldre, samtidig som jeg elsker barn. I følge kontakter i praksis har jeg mye å gi til avdelingen. Men så er det de eldre... Hvorfor skal man ikke velge eldre? Jeg synes det er givende. Tiden er alt for knapp, men med tanke på alt eldre opplever ønsker jeg å være en trygg person. Mulig jeg er helt på jordet og derfor ønsker jeg inputs? Anonymkode: d8dd4...754
AnonymBruker Skrevet 1. august 2018 #2 Skrevet 1. august 2018 Jeg har hørt fra de jeg kjenner som har jobbet på sykehjem at det er utrolig slitsomt på grunn av for alt dårlig bemanning og lite tid pr pasient. Så de sluttet og begynte å jobbe på sykeshus/legevakt isteden hvor de stortrives. Anonymkode: 97f94...ecd 1
Emas Skrevet 1. august 2018 #4 Skrevet 1. august 2018 Eg starta på sjukeheim rett etter eg var ferdig utdanna, og det kan anbefalast! Faglig utfordrande, travelt, koselig og kjempegøy! 2
AnonymBruker Skrevet 1. august 2018 #5 Skrevet 1. august 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har hørt fra de jeg kjenner som har jobbet på sykehjem at det er utrolig slitsomt på grunn av for alt dårlig bemanning og lite tid pr pasient. Så de sluttet og begynte å jobbe på sykeshus/legevakt isteden hvor de stortrives. Anonymkode: 97f94...ecd Du har så rett! Snakker av erfaring. Jeg holdt ut tre år på sykehjem. Deretter begynte jeg på en kirurgisk sengepost, og har vært her i 5 år. Stortrives! Anonymkode: 6716e...3eb 2
AnonymBruker Skrevet 1. august 2018 #6 Skrevet 1. august 2018 Har jobbet både sykehus og sykehjem-lukket avdeling, og ville ABSOLUTT valgt sykehus! Mye mer variert hverdag, mere muligheter for økt kompetanse og kurs, større nettverk av kollegaer, mye mer spennende etc etc. Anonymkode: 64d5c...210 1
Serafin Skrevet 2. august 2018 #7 Skrevet 2. august 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei! Jeg er snart ferdig utdannet og har tilbud om å jobbe med barn både poliklinisk og på sengepost. Har også et tilbud om å jobbe på skjermet avd på sykehjem. Jeg er glad for at jeg har tilbud, for all del, men jeg faller mellom to stoler. Jeg føler så mye for de eldre, samtidig som jeg elsker barn. I følge kontakter i praksis har jeg mye å gi til avdelingen. Men så er det de eldre... Hvorfor skal man ikke velge eldre? Jeg synes det er givende. Tiden er alt for knapp, men med tanke på alt eldre opplever ønsker jeg å være en trygg person. Mulig jeg er helt på jordet og derfor ønsker jeg inputs? Anonymkode: d8dd4...754 Det er bedre bemanning pp sykehus enn sykehjem. Jeg sluttet i kommunal helsetjeneste av denne grunnen. Jobber nå i spesialisthelsetjenesten og synes min arbeidsdag er betraktelug bedre pga flere kollegaer å fordele oppgavene og rådføre seg med.
sonush Skrevet 2. august 2018 #8 Skrevet 2. august 2018 Barnesykepleier her og elsker jobben min. Jobbet der i 16 år, og slutter ikke før jeg går av med pensjon. Det kan være mye å gjøre på jobben, men man får mye igjen for det. Man lærer ikke i dybden, men i bredden. Du får et mini sykehus på en avdeling. Alt fra indremedisin, ortopedisk, kirurgisk, urologisk, ønh, plastkirurgisk osv osv. Du kommer ikke til å angre.
Tui Skrevet 2. august 2018 #9 Skrevet 2. august 2018 Jeg ville gått for barn! Jobb på sykehjem får du lett igjen hvis du finner ut at det er det du vil. 1
AnonymBruker Skrevet 2. august 2018 #10 Skrevet 2. august 2018 Jobber på sykehjem. Det er veldig tøft med ansvar og lite bemanning. Hadde valgt barn. Sykehjemsjobb får du lettere senere. Anonymkode: 73a83...240
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå