AnonymBruker Skrevet 1. august 2018 #1 Skrevet 1. august 2018 Nå som vi er i gang med prøvingen, har jeg jo lest alt jeg kommer over om dette med å bli gravid. Min ustabile syklus gjør at jeg er usikker på om jeg egentlig har eggløsning. Jeg har siden jeg begynte å notere ned når jeg har mensen hatt 10 sykluser per år. Det vanlige er vel 12. Kan dette bety at jeg ikke har eggløsning? I snitt går det 38 dager mellom hver gang, pleier være noenogtretti, men kan variere fra 28 til 64 på det lengste (64 dagers syklus skjer veldig ofte, bare et par ganger på 4 år). Anonymkode: d42ea...eb8
AnonymBruker Skrevet 2. august 2018 #2 Skrevet 2. august 2018 Det høres absolutt ikke unormalt ut med 10 pr. år. Syklusen kan variere med alt fra 21 til 35 dager (pluss/minus så klart), og da kan man jo ha alt fra 10-15 sykluser i løpet av 1 år. I tillegg kan ting som stress, kosthold og helse generelt ha en innvirkning på syklusen din. Fordi jeg nå går på p-piller er syklusen min på 28 dager. Dermed har jeg mensen ca. 13 ganger i året. Venninnen min, som ikke bruker prevensjon i det hele tatt, har omtrent samme syklus som du beskriver her - og hun har 2 nydelige, friske barn Du kan kjøpe eggløsningstester, og ta innimellom, for å se ca. når i syklusen din du har eggløsning (ca. 14 dager etter første dag i syklusen - altså første dag med blødning). Prøv å ikke stress for mye med det, vi er alle forskjellige og selv om du har 10 sykluser i året betyr det ikke nødvendigvis at du har et dårligere utgangspunkt enn andre, som kanskje har 12-13 i året, å bli gravid. Bare kjør på og kos dere masse, og ikke tenk så mye på hvor i syklusen du er (det blir bare unødveldig stress) - plutselig skjer det! Masse lykke til med prøvingen ❤️ Anonymkode: f0ae7...b7c 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå