Hollymolly Skrevet 1. august 2018 #1 Skrevet 1. august 2018 Jeg er i uke 5 nå, er heldigvis ikke så kvalm. Har vært gravid en gang før, men mistet i uke 8. Fant det ut i uke 10. Den første graviteten hadde jeg veldig vonde pupper, litt murring ellers veldig bra. Denne gangen har jeg vondt i ryggen,Det stråler helt ned til beina. Det gjør at jeg sover ekstrem dårlig på nettene. Jeg har også en del murringer. Og på dagen kan jeg sove hele dagen. Er det flere som har hatt sånne symptomer så tidlig?
Hattifnatten Skrevet 1. august 2018 #2 Skrevet 1. august 2018 Hadde samme symptomer som deg! Hormonell bekkenløsning, ømme pupper, murring og trøtt. Nå er jeg i uke seks, og kjenner kvalmen innimellom i tillegg. Håper virkelig at bekkenløsningen ikke blir verre utover i svangerskapet!
Zienna Skrevet 1. august 2018 #3 Skrevet 1. august 2018 Ta kontakt med lege. Det er ikke vanlig å ha vondt i ryggen etter 5 uker, om du ikke generelt er i dårlig fysisk form. Jeg var litt kvalm om morgenen de første ukene i begge svangerskapene. Veldig trøtt om kvelden også, og brystene var ømme. Hadde likevel ingen problemer med å følge opp både på jobb og hjemme, og jobbet fram til fødsel.
AnonymBruker Skrevet 1. august 2018 #4 Skrevet 1. august 2018 Hadde ingen symptomer så tidlig. Fosteret er knapt nok en ert😋 Anonymkode: 6f930...f28
AnonymBruker Skrevet 1. august 2018 #5 Skrevet 1. august 2018 18 minutter siden, Zienna skrev: Ta kontakt med lege. Det er ikke vanlig å ha vondt i ryggen etter 5 uker, om du ikke generelt er i dårlig fysisk form. Jeg var litt kvalm om morgenen de første ukene i begge svangerskapene. Veldig trøtt om kvelden også, og brystene var ømme. Hadde likevel ingen problemer med å følge opp både på jobb og hjemme, og jobbet fram til fødsel. Hormonell bekkenløsning har ingenting med dårlig fysisk form å gjøre. Anonymkode: a2a87...75f
AnonymBruker Skrevet 1. august 2018 #6 Skrevet 1. august 2018 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hadde ingen symptomer så tidlig. Fosteret er knapt nok en ert😋 Anonymkode: 6f930...f28 Det er hormonene som følger med en graviditet som gir en symptomer så tidlig, ikke størrelsen på fosteret ;). Anonymkode: a2a87...75f 3
Sirinna Skrevet 1. august 2018 #7 Skrevet 1. august 2018 Når er en bekkenløsning ikke "hormonell"? Bekkenet "løsner" jo pga homonet relaxin som frigjøres i større grad for å hjelpe bekkenet gjøre seg klar til fødsel.
AnonymBruker Skrevet 2. august 2018 #8 Skrevet 2. august 2018 Det jeg husker var; vond rygg, gul utflod, frøs mye, mensemsmerter Anonymkode: 5dd19...a82
AnonymBruker Skrevet 2. august 2018 #9 Skrevet 2. august 2018 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Hadde ingen symptomer så tidlig. Fosteret er knapt nok en ert😋 Anonymkode: 6f930...f28 Du har aldri vært gravid eller lest noe om det høres det ut som. Det er da ikke fosteret som lager symptomene. haha. Anonymkode: 5dd19...a82
AnonymBruker Skrevet 2. august 2018 #10 Skrevet 2. august 2018 7 timer siden, Zienna skrev: Ta kontakt med lege. Det er ikke vanlig å ha vondt i ryggen etter 5 uker, om du ikke generelt er i dårlig fysisk form. Jeg var litt kvalm om morgenen de første ukene i begge svangerskapene. Veldig trøtt om kvelden også, og brystene var ømme. Hadde likevel ingen problemer med å følge opp både på jobb og hjemme, og jobbet fram til fødsel. eh, jo. Anonymkode: 5dd19...a82
AnonymBruker Skrevet 2. august 2018 #11 Skrevet 2. august 2018 7 timer siden, Sirinna skrev: Når er en bekkenløsning ikke "hormonell"? Bekkenet "løsner" jo pga homonet relaxin som frigjøres i større grad for å hjelpe bekkenet gjøre seg klar til fødsel. Nettopp! Så det har ikke med dårlig fysisk form å gjøre, eller at babyens vekt tærer på bekkenet. Bekkenløsning kan derfor komme når som helst. Anonymkode: a2a87...75f
AnonymBruker Skrevet 3. august 2018 #12 Skrevet 3. august 2018 På 2.8.2018 den 8.25, AnonymBruker skrev: Nettopp! Så det har ikke med dårlig fysisk form å gjøre, eller at babyens vekt tærer på bekkenet. Bekkenløsning kan derfor komme når som helst. Anonymkode: a2a87...75f Jepp! Jeg fikk bekkenløsning i uke 12. Da hadde jeg gått fra 60 til 61 kilo, og jeg har alltid trent regelmessig både cardio og styrke; altså verken vekt eller fysisk form som var problemet. Bekkenløsning er alltid hormonelt, siden hormonene gjør senene slakkere, og det kan skape smerter rundt is-leddene når vekten øker. Noen kan også få smerter rundt disse leddene før vekten øker, fordi kroppen overkompenserer. Anonymkode: 06fbe...2e0
AnonymBruker Skrevet 3. august 2018 #13 Skrevet 3. august 2018 Fra uke 5-6 kastet jeg opp minst 4 ganger dagen, måtte ha 12-14 timers søvn, men ellers var formen helt fantastisk. Kan være ærlig på det at det var helt forferdelig å være på jobb. PC, pult, stol og egen personlig spybøtte (toalettet lå veldig langt unna så hadde ikke sjangs i havet til å rekke det når kvalmebølgen kom). Som førstegangs så trodde jeg på kollegene mine som sa «det blir bedre om noen uker!». Er i uke 30. Spybøtta er ved siden av stolen min fortsatt. Håper plagene dine gir seg! Vond rygg gjør alt vanskeligere Anonymkode: e8f84...8bd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå