AnonymBruker Skrevet 1. august 2018 #1 Skrevet 1. august 2018 Jeg har hatt brillene mine i omtrent en uke og jeg er veldig misfornøyd. Har fått dem strammet/tilpasset to ganger nå, men de fortsetter å skli lang ned på nesen etter bare minutters bruk. Det er begrenset hvor ofte jeg har mulighet til å dra til optikeren for å justere dem. Har noen noe tips til hva jeg kan gjøre?? Skal selvfølgelig dra tilbake igjen, men jeg begynner å føle meg som den klagekjerringa! Men briller er jo dyrt så man forventer jo litt?? Det er briller uten puter så jeg har jo tenkt at kanskje de sklir ned fordi huden på nesen er oljete, men jeg får jo ikke gjort noe med det? Briller skal vel «tåle» såpass? 😛 Anonymkode: 57044...0d2
AnonymBruker Skrevet 1. august 2018 #2 Skrevet 1. august 2018 Å, æsj - uten puter... Skulle foreslå å få bytta til silikon-neseputer, men da går jo ikke det 😕 Mon tro om det kan finnes noe "anti-skli" å ha på brillen, der akkurat over nesen....? Anonymkode: 5d0c2...538 1
AnonymBruker Skrevet 1. august 2018 #3 Skrevet 1. august 2018 Kan dette være noe...? http://www.baoptik.no/Produkter/Neseputer/CentroStyle-Selvklebende-Silikon-Ref.01393 Anonymkode: 5d0c2...538
AnonymBruker Skrevet 1. august 2018 #4 Skrevet 1. august 2018 Eller her - https://extraoptical.no/anti-skli-neseputer.html Her viser de hvordan:https://extraoptical.no/kunnskapssenter/brillen-din/tilpassing-av-briller-kan-man-gjore-dette-selv Anonymkode: 5d0c2...538
AnonymBruker Skrevet 1. august 2018 #5 Skrevet 1. august 2018 Briller uten puter skal ikke skli ned slik du beskriver. Da hadde de ikke vært i salg fordi ingen ville ha kjøpt det. Her høres det ut som at brillene rett og slett ikke passer deg. Jeg ville ha forsøkt å reklamere på de og heller investere i noen briller som sitter godt på. Anonymkode: 7ac85...20e 5
AnonymBruker Skrevet 1. august 2018 #6 Skrevet 1. august 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Briller uten puter skal ikke skli ned slik du beskriver. Da hadde de ikke vært i salg fordi ingen ville ha kjøpt det. Her høres det ut som at brillene rett og slett ikke passer deg. Jeg ville ha forsøkt å reklamere på de og heller investere i noen briller som sitter godt på. Anonymkode: 7ac85...20e Når min datter brukte briller anbefalte de henne å ikke velge uten puter fordi hun har så smal nese og det da var vanskelig å få briller uten til å ikke skli. Anonymkode: 99e60...f2c
AnonymBruker Skrevet 1. august 2018 #7 Skrevet 1. august 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Når min datter brukte briller anbefalte de henne å ikke velge uten puter fordi hun har så smal nese og det da var vanskelig å få briller uten til å ikke skli. Anonymkode: 99e60...f2c Det er irrelevant med mindre TS er din datter. Anonymkode: 7ac85...20e 6
AnonymBruker Skrevet 2. august 2018 #8 Skrevet 2. august 2018 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Når min datter brukte briller anbefalte de henne å ikke velge uten puter fordi hun har så smal nese og det da var vanskelig å få briller uten til å ikke skli. Anonymkode: 99e60...f2c Hvis det er tilfelle så syns jeg det er utrolig dårlig av brillebutikken å ikke informere om det før et evt. kjøp... jeg kan jo ikke vite sånne ting. Anonymkode: 57044...0d2 3
Grønn te Skrevet 2. august 2018 #9 Skrevet 2. august 2018 Har slitt med dette flere ganger selv. Må bøye de hinsides mye bak ørene, men nå har jeg fått 3 brillepar nye, lese-, gå-, og solbrille, alle med justerbare puter og i METALL. Hadde plast-briller uten puter før og det var grusomt. Var ene paret jeg fikk bytte denne gangen da stengene var for lange. Har brille-abo så fikk byttet mot et par i samme prisklasse. Disse var lesebriller og skled ned rett og slett fordi hodet mitt var for lite for dem De jeg byttet i har kortere stenger og sitter som et skudd!
Wonders Skrevet 2. august 2018 #10 Skrevet 2. august 2018 (endret) Det er bare å be de i brillebutikken bøye de bøylene som går bak øret. Tar 2 minutter. Vanlig å gjøre dette i butikken. Ikke noe stress. Jeg har hatt mange sånne briller, og har gjort dette selv, men anbefaler deg å gå til butikken. De bare varmer opp stengene og bøyer dem. Justerer de etter ditt hode. Endret 2. august 2018 av Wonders 4
AnonymBruker Skrevet 2. august 2018 #11 Skrevet 2. august 2018 4 minutter siden, Wonders said: Det er bare å be de i brillebutikken bøye de bøylene som går bak øret. Tar 2 minutter. Vanlig å gjøre dette i butikken. Ikke noe stress. Jeg har hatt mange sånne briller, og har gjort dette selv, men anbefaler deg å gå til butikken. De bare varmer opp stengene og bøyer dem. Justerer de etter ditt hode. Ja. Når ikke brillene henger på nesa, må de henge på ørene. Anonymkode: 5132d...c23 1
AnonymBruker Skrevet 2. august 2018 #13 Skrevet 2. august 2018 19 minutter siden, Wonders skrev: Det er bare å be de i brillebutikken bøye de bøylene som går bak øret. Tar 2 minutter. Vanlig å gjøre dette i butikken. Ikke noe stress. Jeg har hatt mange sånne briller, og har gjort dette selv, men anbefaler deg å gå til butikken. De bare varmer opp stengene og bøyer dem. Justerer de etter ditt hode. Jeg regner nå med at optikerne selv vet hva de driver med. TS har nå tross alt fått brillene justert 2 ganger i løpet av den ene uken hun har hatt de. Anonymkode: 7ac85...20e 1
AnonymBruker Skrevet 2. august 2018 #14 Skrevet 2. august 2018 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har hatt brillene mine i omtrent en uke og jeg er veldig misfornøyd. Har fått dem strammet/tilpasset to ganger nå, men de fortsetter å skli lang ned på nesen etter bare minutters bruk. Det er begrenset hvor ofte jeg har mulighet til å dra til optikeren for å justere dem. Har noen noe tips til hva jeg kan gjøre?? Skal selvfølgelig dra tilbake igjen, men jeg begynner å føle meg som den klagekjerringa! Men briller er jo dyrt så man forventer jo litt?? Det er briller uten puter så jeg har jo tenkt at kanskje de sklir ned fordi huden på nesen er oljete, men jeg får jo ikke gjort noe med det? Briller skal vel «tåle» såpass? 😛 Anonymkode: 57044...0d2 Jeg har løsningen og det tar deg to minutter! Jeg gjorde det mine i går. Bak på innfatningen, der hvor bøyen går ned bak øre, kan du bøye veldig forsiktig så de sitter bedre rundt ørene. Optikeren varmer litt med lighter først, men for meg gikk det fint å bare tøye litt forsiktig ned mot ørene. Nå sitter de tight som jeg vil ha dem. Kan løpe og hoppe uten at de flytter seg. Anonymkode: b4db7...3d4
AnonymBruker Skrevet 2. august 2018 #15 Skrevet 2. august 2018 Jeg har samme problem, har vært 3 ganger tilbake hos Specsavers og brillene sklir fortsatt like mye ned, utrolig irriterende. De har byttet putene to ganger, uten at det hjalp og justert stengene en gang. Er veldig misfornøyd. Kan ikke kjøre med brillene selv om jeg skal gjøre det, de sklir ned og ødelegger synsfeltet hele tiden. Anonymkode: cbe77...986
AnonymBruker Skrevet 2. august 2018 #16 Skrevet 2. august 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har løsningen og det tar deg to minutter! Jeg gjorde det mine i går. Bak på innfatningen, der hvor bøyen går ned bak øre, kan du bøye veldig forsiktig så de sitter bedre rundt ørene. Optikeren varmer litt med lighter først, men for meg gikk det fint å bare tøye litt forsiktig ned mot ørene. Nå sitter de tight som jeg vil ha dem. Kan løpe og hoppe uten at de flytter seg. Anonymkode: b4db7...3d4 Det er et sort belegg utenpå metallet på mine briller, bak ørene. Det vil nok bli ødelagt eller sprekke om jeg prøver å bøye dem. Anonymkode: cbe77...986
Wonders Skrevet 2. august 2018 #17 Skrevet 2. august 2018 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: . Optikeren varmer litt med lighter først, Anonymkode: b4db7...3d4 Hææææ? Ikke med lighter, det er uprofft. De fleste har en varmeboks eller noe lignende. Ikke lighter i hånden... Eller var det noe annet du mente? 2
AnonymBruker Skrevet 2. august 2018 #18 Skrevet 2. august 2018 2 timer siden, Wonders skrev: Hææææ? Ikke med lighter, det er uprofft. De fleste har en varmeboks eller noe lignende. Ikke lighter i hånden... Eller var det noe annet du mente? Det går bra med kokende vann også. Dupp brillestangen et lite øyeblikk også kan man forme den som man vil. Anonymkode: e185d...bd4 1
AnonymBruker Skrevet 5. august 2018 #19 Skrevet 5. august 2018 TS her igjen.. Jeg var å fikk strammet brillene enda en gang igår men jeg er søren meg ikke fornøyd ennå. De sitter bedre, men sklir fortsatt ned etter kort bruk! Nå vet jeg ikke om det er så veldig mye mer å gå på mtp stramming.. Noen som vet hva slags rettigheter man har mtp klaging og evt. bytte av briller? jeg finner bare informasjon om diverse garantier og bytterett på glass. Jeg har betalt 6000,- for disse brillene og da vil jeg ikke gå rundt med noe som funker sånn halvveis. Jeg skal selvføgelig gå tilbake igjen, men jeg misliker sterkt å være en av de kundene som aldri er fornøyde :( Anonymkode: 57044...0d2 3
AnonymBruker Skrevet 5. august 2018 #20 Skrevet 5. august 2018 Skaff deg sånne silikon-pads og lim i nesebrua. Problem solved. Anonymkode: 5d0c2...538
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå