Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg driver og søker jobber om dagen. Har fått avslag på en, venter på svar på noen og skriver enda flere søknader. Fortsatt ikke innkalt til intervju. Som nyutdannet stiller jeg ikke fremst i køen, men et sted må jeg vel få napp... 

Men det jeg lurer på er hvordan det er vanlig å bli innkalt, ringer de eller sender de mail? Jeg er nemlig restriktiv med å ta telefonen fra ukjente numre da det som regel er fra Aftenposten, Morgenbladet eller "microsoft" og annet tull. Dog er det dumt om jeg skulle gå glipp av en viktig tlf. Så hva bruker arbeidsgivere helst? Mail eller telefon?

Anonymkode: 50a75...7cd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har opplevd å bli kalt inn til intervju både pr Mail og telefon. 

I mailen skrev de bare st de ønsket en samtale med meg og lurte på om *dato og klokkeslett* passet. 

Det samme sa de da de ringte. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Da bør jeg kanskje ta telefonen til tross for at det er 99% sjanse for at det er plageånder som bare vil ha pengene mine, da. 🤔

AnonymBruker
Skrevet

Nå er tiden du bør ta telefonen. Last ed telefonterror appen (Android) og la den legge på for deg om det er useriøse nr. Du hører ikke at det ringer en gang. 

Anonymkode: 0ce9b...a23

AnonymBruker
Skrevet

Du bør selvfølgelig ta telefonen. Mange ringer. 

Anonymkode: 1689e...67a

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå er tiden du bør ta telefonen. Last ed telefonterror appen (Android) og la den legge på for deg om det er useriøse nr. Du hører ikke at det ringer en gang. 

Anonymkode: 0ce9b...a23

Jeg har Iphone, men det finnes kanskje noe tilsvarende? Hvordan funker den egentlig?

AnonymBruker
Skrevet

Virker som det blir mer og mer vanlig å få innkallelse via mail, heldigvis. Jeg sliter også med å ta telefonen når jeg ikke vet hvem som ringer, så jeg pleier ofte å sjekke nummeret først, for så å ringe tilbake rett etterpå. Det burde gå helt fint. 

Anonymkode: 5eab2...598

• Liker 1
Skrevet
19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har Iphone, men det finnes kanskje noe tilsvarende? Hvordan funker den egentlig?

Appen 180.no er fin :) Tror den skal funke på iphone og. Den sjekker nr mot telefonkatalogen, så får du opp hvem som ringer før du trenger å svare. Får opp en rød firkant og beskjeden "Andre brukere har rapportert dette nummeret som telefonsalg/spam" hvis det er "windows" feks. :)

AnonymBruker
Skrevet
30 minutter siden, Monstrum skrev:

Appen 180.no er fin :) Tror den skal funke på iphone og. Den sjekker nr mot telefonkatalogen, så får du opp hvem som ringer før du trenger å svare. Får opp en rød firkant og beskjeden "Andre brukere har rapportert dette nummeret som telefonsalg/spam" hvis det er "windows" feks. :)

Takk! Den er installert! :) 

Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk! Den er installert! :) 

Bare hyggelig! Og lykke til med jobbsøkinga :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...