Arkana Skrevet 9. mars 2005 #2 Skrevet 9. mars 2005 Denne er nydelig, forsvinner alltid med en gang! Gulrotkake med gourmetglasur 2 egg 2 dl sukker 2 dl hvetemel 1 ts natron 1 ts vaniljesukker 1 ts kanel ½ ts revet muskat 1 ts kardemomme ½ ts ingefær 1 dl soyaolje 4 dl grovt revne gulrøtter 50 g naturell kremost 30 g mykt smør 1 ts vaniljesukker 2 dl melis Visp eggedosis. Band alt det tørre og rør det inn i eggedosisen. Bland inn olje og revne gulrøtter. Hell deigen i en smurt form (24 cm), stek kaken på nederste rille ved 175 grader i 35-45 minutter. Bland sammen ost og smør, rør inn vaniljesukker og melis. Smør glasuren på den avkjølte kaken og lag mønster med en gaffel.
Gjest rabrabara Skrevet 9. mars 2005 #3 Skrevet 9. mars 2005 Diiiiger gulrotkake: 8 egg 4 kopper brunsukker (sånt seigt) 4 kopper mel 4ts bakepulver 100g smeltet smør 6 store revne gulrøtter 1.5 dl gulrotsaft 1 kopp o;je 2ts salt 4ts kanel litt kardemomme, muskat og nellik Krem 1 eske philadelphia ca 75g melis sitronsaft Rør sammen alt og stek, 180g, 45 min Godt!
birgitte242 Skrevet 9. mars 2005 #4 Skrevet 9. mars 2005 Jeg skulle til å si: spør arkana, men jeg ser oppskriften allerede er postet :-) Denne er utrolig nydelig, hele familiens favoritt!
Gjest manic Skrevet 9. mars 2005 #5 Skrevet 9. mars 2005 Bunnen pleier jeg å like uansett oppskrift! Men jeg er litt kresen når det gjelder kremen, så jeg slenger ut oppskriften på min favorittkrem - Ca en og en halv boks med Philadelphia Naturell - 450 Gram melis - Ca en spiseskje smeltet smør - En teskje vaniljesukker Den blir veldig søt! Kanskje for søt, men ikke for meg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå