AnonymBruker Skrevet 1. august 2018 #1 Skrevet 1. august 2018 I følge min samboer er ikke prøverørbarn ekte barn. Jeg gikk nylig igjennom min 16 SA/MA på 3 år, noe som tærer enormt på fysisk og psykisk. Jeg føler meg ikke menneskelig lengre og alt handler om tester, blod, murringer, frykt og håp. Det har blitt en usunn besettelse å lykkes da håpet om å få bli mor er så enormt stort. Jeg har forsøkt å foreslå både adopsjon og prøverør siden vi åpenbart sliter, men han sier at så lenge vi ikke klarer dette selv på naturlig måte er det ikke meningen vi skal ha barn. Jeg elsker denne mannen å på alt annet er han fantastisk og den mest forståelsesfulle og kjærlige jeg vet, men på akkurat dette er han nærmest et monster. Jeg tror ikke jeg klarer å prøve mer, og føler jeg må velge mellom et liv med han eller et liv med barn. Anonymkode: cbc56...c41
Gjest BethD Skrevet 1. august 2018 #2 Skrevet 1. august 2018 Wow. Si «et menneske med såpass lav IQ som deg er ikke et ekte menneske»
AnonymBruker Skrevet 1. august 2018 #3 Skrevet 1. august 2018 Tja, jeg har prøverørbarn. En på 3 år og en på 8 uker. Om de ikke er barn så lurer jeg på hva de er. De ser ut som barn, oppfører seg som barn, utvikler seg som barn. De ble også utviklet fra embryo til baby i livmoren min og ble født igjennom fødselskanalen. Om de ikke er barn, hva er de da? Har jeg blitt lurt? Anonymkode: 31466...234 39
AnonymBruker Skrevet 1. august 2018 #4 Skrevet 1. august 2018 8 minutter siden, BethD skrev: Wow. Si «et menneske med såpass lav IQ som deg er ikke et ekte menneske» Jeg må bare få presisere at dette IKKE er min personlige mening! Jeg mener akkurat det samme som deg og vil svært gjerne forsøke prøverør. Poenget i tråden min var kanskje litt utydelig, men jeg er klar over hvor idiotisk hans tankegang er, jeg er bare så følelsesmessig fanget. Gratulerer med to små mirakler ❤️ Anonymkode: cbc56...c41 3
AnonymBruker Skrevet 1. august 2018 #5 Skrevet 1. august 2018 De er jo selvfølgelig barn, dumt uttrykk. Men skjønner mannen din, får dere det ikke til naturlig er det nok en grunn til det, og sånn er livet dessverre. Anonymkode: b738e...b79
AnonymBruker Skrevet 1. august 2018 #6 Skrevet 1. august 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg må bare få presisere at dette IKKE er min personlige mening! Jeg mener akkurat det samme som deg og vil svært gjerne forsøke prøverør. Poenget i tråden min var kanskje litt utydelig, men jeg er klar over hvor idiotisk hans tankegang er, jeg er bare så følelsesmessig fanget. Gratulerer med to små mirakler ❤️ Anonymkode: cbc56...c41 Feil person jeg svarte ser jeg Anonymkode: cbc56...c41
AnonymBruker Skrevet 1. august 2018 #7 Skrevet 1. august 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg må bare få presisere at dette IKKE er min personlige mening! Jeg mener akkurat det samme som deg og vil svært gjerne forsøke prøverør. Poenget i tråden min var kanskje litt utydelig, men jeg er klar over hvor idiotisk hans tankegang er, jeg er bare så følelsesmessig fanget. Gratulerer med to små mirakler ❤️ Anonymkode: cbc56...c41 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tja, jeg har prøverørbarn. En på 3 år og en på 8 uker. Om de ikke er barn så lurer jeg på hva de er. De ser ut som barn, oppfører seg som barn, utvikler seg som barn. De ble også utviklet fra embryo til baby i livmoren min og ble født igjennom fødselskanalen. Om de ikke er barn, hva er de da? Har jeg blitt lurt? Anonymkode: 31466...234 Anonymkode: cbc56...c41
Gjest BethD Skrevet 1. august 2018 #8 Skrevet 1. august 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg må bare få presisere at dette IKKE er min personlige mening! Jeg mener akkurat det samme som deg og vil svært gjerne forsøke prøverør. Poenget i tråden min var kanskje litt utydelig, men jeg er klar over hvor idiotisk hans tankegang er, jeg er bare så følelsesmessig fanget. Gratulerer med to små mirakler ❤️ Anonymkode: cbc56...c41 Ja altså jeg mente at du skulle si det til han idiotiske mannen!
Tøytigern Skrevet 1. august 2018 #9 Skrevet 1. august 2018 Si til han at det har vært konsensus i mere enn hundre år om at uekte barn, det er de som er født utenfor ekteskap. Alle de andre er ekte barn. 3
AnonymBruker Skrevet 1. august 2018 #10 Skrevet 1. august 2018 Jeg tenker at han er kanskje frustret og lei seg han også. At det er vondt for han også at dere ikke får det til, og at han så gjerne skulle ønske at dere fikk det til naturlig. Man kan si dumme ting når man er frustret, kanskje han bare trenger at det synker litt inn, får litt mer informasjon rundt det, og forstår at et prøverørsbarn er akkurat som alle andre barn, bare laget på en litt anderledes måte . Anonymkode: dd7f8...a09 1
BerntHulken Skrevet 1. august 2018 #11 Skrevet 1. august 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg tenker at han er kanskje frustret og lei seg han også. At det er vondt for han også at dere ikke får det til, og at han så gjerne skulle ønske at dere fikk det til naturlig. Man kan si dumme ting når man er frustret, kanskje han bare trenger at det synker litt inn, får litt mer informasjon rundt det, og forstår at et prøverørsbarn er akkurat som alle andre barn, bare laget på en litt anderledes måte . Anonymkode: dd7f8...a09 Tenkte akkurat det samme som deg!
applestories Skrevet 1. august 2018 #12 Skrevet 1. august 2018 Har du fått noen logisk forklaring, noen argumenter for hvorfor han mener det er slik? Å avvise alt så enkelt høres jo ut som at han enten ikke vil ha barn, eller at han er redd for å finne ut at det er han det er noe galt med, og dermed ikke vil føle seg som en "ekte mann". Jeg prøver meg alltid med logikk, men har lært, flere ganger, "the hard way", at ikke alle er så glad i å forklare sin side av saken... 3
AnonymBruker Skrevet 1. august 2018 #13 Skrevet 1. august 2018 9 minutter siden, Tøytigern said: Si til han at det har vært konsensus i mere enn hundre år om at uekte barn, det er de som er født utenfor ekteskap. Alle de andre er ekte barn. At hva? Det er kanskje den gamle konsensus du sikter til - i 1917 fikk vi en lov her i landet som sidestiller barn født utenfor ekteskap med barn født i ekteskap, når det gjelder arverett. Jeg opplever stadig at ikke alle har fått med seg denne nye oppdateringen. Anonymkode: 1a5dc...206 1
Million Skrevet 1. august 2018 #14 Skrevet 1. august 2018 (endret) Unnskyld at jeg spør, men dette lurer jeg seriøst på; hvordan kan prøverør være noen hjelp for akkurat deg eller dere? Du har jo åpenbart ikke noe problem med å BLI gravid, med 16 aborter bak deg på få år? Det er jo det å bli gravid med prøverørs-metoden hjelper til med, befruktningen, men ikke det å beholde barnet i livmoren. Eller? Er det noe jeg har misforstått totalt eller? Endret 1. august 2018 av Million 4
AnonymBruker Skrevet 1. august 2018 #15 Skrevet 1. august 2018 Enig med mannen din. Synes disse prøverørsbarna ofte har både det ene og det andre av sykdommer. Jeg sleit i mange år med å bli gravid, men ville ikke ta prøverør. Anonymkode: 19054...81a
AnonymBruker Skrevet 1. august 2018 #16 Skrevet 1. august 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Enig med mannen din. Synes disse prøverørsbarna ofte har både det ene og det andre av sykdommer. Jeg sleit i mange år med å bli gravid, men ville ikke ta prøverør. Anonymkode: 19054...81a Har du noen forskning som støtter opp under dette? Anonymkode: bf599...cf5 6
AnonymBruker Skrevet 1. august 2018 #17 Skrevet 1. august 2018 Før vi fikk barn følte mannen på et stort nederlag om vi måtte ha prøverør. Kan heende mannen din føler på litt av de samme følelsene. Håper dere lykkes på den ene eller andre måten❤️ Har dere fått utredning? Tydeligvis noe genetisk som kræsjer?😕 Anonymkode: 8c026...812
AnonymBruker Skrevet 1. august 2018 #18 Skrevet 1. august 2018 3 timer siden, Million skrev: Unnskyld at jeg spør, men dette lurer jeg seriøst på; hvordan kan prøverør være noen hjelp for akkurat deg eller dere? Du har jo åpenbart ikke noe problem med å BLI gravid, med 16 aborter bak deg på få år? Det er jo det å bli gravid med prøverørs-metoden hjelper til med, befruktningen, men ikke det å beholde barnet i livmoren. Eller? Er det noe jeg har misforstått totalt eller? Både å. De embryoene/fostrene som blir abortert blir abortert av en grunn. Feks genfeil, små blodpropper i livmora, tynt slim eller feks at egget ikke deler seg riktig. Prøverør og/eller medisiner kan fikse dette. Ved prøverør så peller de ut de beste sedcellene og dyrker egga så dårlige egg faller fra å undersøkelser før den tid vil gjøre at ts får en grundig utredning. Siden hun lett blir gravid så tviler jeg personlig på at det går så langt som til prøverør. Antageligvis så vil de finne årsaken til abortene, gi medisiner og det vil løse seg. Men det vil de aldri finne ut av om de ikke utreder seg, og da må de søke hjelp. Anonymkode: 31466...234 1
AnonymBruker Skrevet 1. august 2018 #19 Skrevet 1. august 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Enig med mannen din. Synes disse prøverørsbarna ofte har både det ene og det andre av sykdommer. Jeg sleit i mange år med å bli gravid, men ville ikke ta prøverør. Anonymkode: 19054...81a For noe tull. Kilder takk. Anonymkode: 31466...234 3
Zoey Skrevet 1. august 2018 #20 Skrevet 1. august 2018 Høh. Det blir litt som å si at bestemor ikke er ekte bestemor, for hun har fått kreftbehandling tre ganger og burde vært dau, derfor er hun ikke ekte. Mange lever pga medisinsk hjelp og legers assistanse. Det gjør ikke at man er mindre ekte. 6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå