Gjest tranedatter Skrevet 1. august 2018 #1 Del Skrevet 1. august 2018 Er det flere som har partner med ADHD? Min mann (gift i 10 år) har ADHD, noe som er konstatert først nå. Jeg/han har mistenkt det lenge egentlig, men det er nå han har gått til psykolog og begynt på medisiner. Medisinene er en sort antidepressiva som har god effekt på de med mild ADHD. Han har en jobb som har mange år utdannelse, og er alltså godt fungerende. Men vi har jo en del småproblemer som ikke andre har. For eksempel runt tidsplanering, oppmerksomhet på lekeplasser, restauranger, steder med mye folk/lyd/lys. Han er flink til å sette i gang, men dårlig til å avslutte. Han kan duke av bordet, men glemmer saker på bordet, tørker ikke av bord/benk osv. Noe der ute som har det som vi? Tips på handtering? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. august 2018 #2 Del Skrevet 1. august 2018 Tja...Gode rutiner, alltid være i forkant, påminnelser/huskelister/lapper, det at partner vet om diagnosen og har forståelse for at dette kan gi ekstra utfordringer hjelper på. Gi rom for egentid og innhenting. Vise positivt engasjement og romslighet, men også sette tydelige grenser når det gjelder impulsivitet og humørveksling er noen av rådene jeg kan gi deg. Kjæresten min har mest sannsynlig AD/HD, han er ikke utredet, men sønnen hans har diagnose, samt andre familiemedlemmer. Kan noen ganger være en utfordring med hans rastløshet og glemsomhet, men jeg elsker ham som den flotte og engasjerte personen han er❤️ Han setter også pris på det jeg gjør for ham, selv om det noen ganger føles ut som om jeg har et ekstra barn. Anonymkode: 12597...344 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå