Gå til innhold

Enkel mat til mange(bursdag)

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Pizza. Rull ut bunn på langpanne. Lag på forhånd/ kjøp ferdig saus, stek kjøttdeig på forhånd, kjøp revet ost og tilbered evt annet  fyll på forhånd. 

Begynn å tilberede pizza etter at ovn er skrudd på og så smeller du ut 2-3 pizza ila 45 min. Maten spises etter hvert som den er klar. 

Og bruk engangstallerkener!!

Endret av ablaze
  • Liker 2

Annonse

AnonymBruker

Jeg ville hatt pølse i lompe i barnebursdagen. Hadde alltid det som barn og syns det var topp. Veldig enkelt og greit. I familieselskap går det jo an å lage en type gryterett. Kan lages dagen før og varmes opp før servering

Anonymkode: cd4d2...d47

Vi har ofte chili con carne i bursdager. Den kan lages tidligere og varmes opp og vi serverer det med tortillachips, rømme, ost og  guacamole. Lasagne er også godt og man kan gjøre alt klart dagen før og så strø på ost og steke før servering. 

Og denne tyske ostesuppen, jeg bruker å tredoble den til selskap:

Sitat

Tysk ostesuppe (til ca tre personer)

Du trenger:
1 løk
2 fedd hvitløk
1 pk kjøttdeig
Kjøttbuljong tilpasset 1 l vann
1 purre
2 stenger selleri
2 pk krydderost
1/3 Fløteost (Gräddost) 
ca 1 liter vann
Salt og pepper

Gjør som følger:

Stek kjøttdeig godt, krydre med salt og pepper. Tilsett finhakka løk, hvitløken og selleri i små terninger og la den surre med littegranne. Hiv innholdet over i en gryte, tilsett vann og buljong/smaksforsterker og finhakka purre. Kok opp, la koke i 2-3 minutter. Tilsett krydderostene og rør godt i gryta så de løser seg opp. Tilsett så 1/3 av en oppskjært gräddost, og rør til den er helt oppløst.

(Jeg stekte alt på forhånd og hadde oppi gryta. Så rett før selskapet hadde jeg purre, buljong og vann oppi og kokte litt før osten kom oppi. Så var raskt og enkelt. )

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...