AnonymBruker Skrevet 1. august 2018 #1 Skrevet 1. august 2018 Har man rett til å få vite om en lege har fått reaksjoner fra helsetilsynet og hva det eventuelt gjelder? Jeg har en mistanke om at fastlegen min har fått en eller flere reaksjoner fra helsetilsynet. Hvor får jeg eventuelt informasjon om reaksjonen(e) han har fått fra helsetilsynet? Jeg vet at legelisten.no har en funksjon der man kan se reaksjoner, men det koster penger så det er ikke aktuelt for meg. Anonymkode: ae2b7...fad
AnonymBruker Skrevet 1. august 2018 #2 Skrevet 1. august 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har man rett til å få vite om en lege har fått reaksjoner fra helsetilsynet og hva det eventuelt gjelder? Jeg har en mistanke om at fastlegen min har fått en eller flere reaksjoner fra helsetilsynet. Hvor får jeg eventuelt informasjon om reaksjonen(e) han har fått fra helsetilsynet? Jeg vet at legelisten.no har en funksjon der man kan se reaksjoner, men det koster penger så det er ikke aktuelt for meg. Anonymkode: ae2b7...fad Spør lege direkte du, så får du svar. Og nei, du har ingen rett til å få vite. Vil du snoke, så får du betale for snokingen din. Så lenge legen praktiserer så har han lisen. Det holder for de fleste pasienter. Alternativt får du finne en annen fastlege. Anonymkode: 88e71...038 4
AnonymBruker Skrevet 1. august 2018 #3 Skrevet 1. august 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Spør lege direkte du, så får du svar. Og nei, du har ingen rett til å få vite. Vil du snoke, så får du betale for snokingen din. Så lenge legen praktiserer så har han lisen. Det holder for de fleste pasienter. Alternativt får du finne en annen fastlege. Anonymkode: 88e71...038 Skjønner. Jeg kan jo for så vidt spørre legen direkte, men jeg har jo ingen garanti for at han svarer sant? For meg holder det helt ærlig ikke at han har lisens om det er slik at han tidligere har gjort noe som sees på som galt. Det å bytte til en annen fastlege er dessverre ikke et alternativ for meg da alle de andre fastlegene her har listene fulle og lange ventetider for å få plass. Anonymkode: ae2b7...fad
AnonymBruker Skrevet 1. august 2018 #4 Skrevet 1. august 2018 Hvis du virkelig lurer så mye at det er et problem for deg betaler du og ferdig med det. Anonymkode: e66e2...264 2
AnonymBruker Skrevet 1. august 2018 #5 Skrevet 1. august 2018 Hva er problemet ditt egentlig? Paranoid? Helt klart noe psykisk med deg og da er den legen du har helt utmerket. Anonymkode: 66c8f...752 2
AnonymBruker Skrevet 1. august 2018 #6 Skrevet 1. august 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hvis du virkelig lurer så mye at det er et problem for deg betaler du og ferdig med det. Anonymkode: e66e2...264 Du har vel et poeng, jeg får vurdere det. Synes egentlig det er ganske dårlig at det er informasjon som er offentlig, det burde jo være det? Spesielt med tanke på at man som pasient burde vite hvilken fastlege man faktisk går til. Anonymkode: ae2b7...fad
AnonymBruker Skrevet 1. august 2018 #7 Skrevet 1. august 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hva er problemet ditt egentlig? Paranoid? Helt klart noe psykisk med deg og da er den legen du har helt utmerket. Anonymkode: 66c8f...752 Problemet er at jeg deler personlige ting med legen som jeg selvfølgelig ikke vil at andre skal få kunnskap om. Hva denne legen eventuelt har gjort vet jeg jo ikke, men det kan jo være brudd på taushetsplikt for alt det jeg vet. Jeg vil ikke si at jeg er paranoid eller psykisk syk bare fordi jeg ønsker å vite om fastlegen min har fått noen reaksjoner? Anonymkode: ae2b7...fad
AnonymBruker Skrevet 1. august 2018 #8 Skrevet 1. august 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Problemet er at jeg deler personlige ting med legen som jeg selvfølgelig ikke vil at andre skal få kunnskap om. Hva denne legen eventuelt har gjort vet jeg jo ikke, men det kan jo være brudd på taushetsplikt for alt det jeg vet. Jeg vil ikke si at jeg er paranoid eller psykisk syk bare fordi jeg ønsker å vite om fastlegen min har fått noen reaksjoner? Anonymkode: ae2b7...fad Jo jeg synes du er i grenseland. Vedkommende har lisens til å praktisere og det burde være nok. Anonymkode: 53626...255 1
AnonymBruker Skrevet 1. august 2018 #9 Skrevet 1. august 2018 Jeg vet om to leger som har fått advarsel, begge pga økonomiske forhold, ikke pga pasientbehandling. Du må rett og slett stole på at tilsynet fungerer som det skal, og at når legen kan praktisere så er ting i orden. Hvis det er så viktig for deg å være sikker, så får du betale de få kronene det koster hos legelisten. Anonymkode: b26bc...27d
AnonymBruker Skrevet 1. august 2018 #10 Skrevet 1. august 2018 På legelisten.no (søk opp fastlege) kan man vel se det om man betaler. Anonymkode: b8ca4...0e8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå