AnonymBruker Skrevet 1. august 2018 #1 Skrevet 1. august 2018 Erfaring med å kombinere 100% jobb, 50% studier(nett) og to små barn (1 og 3år). Jeg er veldig usikker på om det går i praksis. Noen råd/tips/erfaring? Dette er noe jeg må få til på ett vis.. Anonymkode: f542e...a86
*Budeia* Skrevet 2. august 2018 #3 Skrevet 2. august 2018 Det verste noen kunne si til meg etterhvert var at "du får til alt det du vil", og lignende strofer. Vet du, jada det gikk, men fy søren så utslitt jeg var etterpå. Hadde ikke gjort det om igjen for å si det slik... Jeg hadde da en rolig 4 åring og en 2åring med søvnvansker, som ikke sov en hel natt sammenhengende før rundt 4års alder. Var på jobb (turnus), og kunne lese/gjøre skolearbeid på dagtid når de var i barnehagen. Det samme på kveld etter dagjobb og når ungene hadde lagt seg. Men uansett hvor mye jeg leste, osv, så ble jeg kun en god nr.3. Fikk aldri kjempebra karakterer, så den var litt sår. Men jeg bestod alt, og er glad for det i etterkant. Klarer du å redusere stillingen din noe? Det vil jeg anbefale.
VakobJ Skrevet 2. august 2018 #4 Skrevet 2. august 2018 Har ingen erfaring, men kan komme med noen generelle tips uten noen kunnskap om hvilken jobb du har, sivilstatus eller livssituasjon. Slik jeg ser det handler dette om å prøve å skaffe seg så mange "frie timer" som mulig. Dvs timer hvor du ikke jobber og er nødt til på ta deg av barna. Også er du selvsagt nødt til å ha overskuddet og disiplinen til å jobbe effektivt i disse timene. Lett blir det ikke, og realistisk sett blir du nok nødt til å studere på kvelden, etter jobb når ungene er i seng. Hvor mye tid, energi og krefter du har da, vet bare du selv. Dersom du har en samboer så kan du kanskje be han/henne om å ta på seg litt ekstra av ansvaret med barna i denne perioden. Dette kan kanskje frigjøre noen ekstra timer i uken hvor du kan klemme inn litt arbeid. Legg en konkret plan for uken. Sett opp dag for dag, når du tror/vet at du har noen ledige timer. Unn deg selv noen hviledager. (F.eks helt fri fredag kveld). Det er fult mulig dersom du går inn for det og har en strukturert plan. Mitt siste tips er at det første du gjør er å få et overblikk over pensum du skal gjennom. Da blir det lettere å strukturere arbiedsopplegget ditt utover høsten.
AnonymBruker Skrevet 2. august 2018 #5 Skrevet 2. august 2018 Anbefaler at du leser når de er lagt. Om du kan dra på studiested/bibliotek tidlig på lørdager. Ha fast barnevakt på kveldstid. Du leser og kommer hjem til at barn sover. Anonymkode: a5ded...c00
Tui Skrevet 2. august 2018 #6 Skrevet 2. august 2018 Har desverre ingen gode råd, men er i samme situasjon. Spennende høst vi har i vente iallefall!
AnonymBruker Skrevet 2. august 2018 #7 Skrevet 2. august 2018 Jeg studerer heltid, har mann og to ungdommer, og kjæledyr. Jeg jobber i en 14% stilling, Dvs hver 3.helg, men har som regel ca 8-10 vakter i mnd med ekstra jobbing. Når jeg er på campus bruker jeg tiden der som en 8-16 jobb. Når jeg har lest meg ferdig og fulgt forelesninger, har jeg fri på ettermiddagen til familien. Blir selvfølgelig mer i periodene med eksamen. Strukturer hverdagen etter hvert som du kommer inn i det, så vil det gå bra. Anonymkode: 47ce9...76f
Raven.Writingdesk Skrevet 2. august 2018 #8 Skrevet 2. august 2018 På 1.8.2018 den 17.30, AnonymBruker skrev: Erfaring med å kombinere 100% jobb, 50% studier(nett) og to små barn (1 og 3år). Jeg er veldig usikker på om det går i praksis. Noen råd/tips/erfaring? Dette er noe jeg må få til på ett vis.. Anonymkode: f542e...a86 Been there done that. Fult mulig om du har en god mann og pappa til barna
Greentree Skrevet 2. august 2018 #9 Skrevet 2. august 2018 (endret) Jeg jobber 100%, studerer deltid og har to barn, litt eldre enn dine. Når man tar utdanning i voksen alder er det som regel fordi det er noe man er interessert i. Det hjelper jo litt på innsatsen men legger i det. Fordelen du har er at barna dine er små. Krever kanskje mindre hjelp til lekser, og legger seg tidligere enn mine, kanskje? Det passer aldri. Uansett. Men man får det til hvis man vil. Selv om man blir utslitt, som nevnt. Og PS. man TRENGER ikke en mann for å få det til.... 😂 Går bra uten også. Endret 2. august 2018 av Greentree La til en siste setning 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå