AnonymBruker Skrevet 1. august 2018 #61 Del Skrevet 1. august 2018 Akkurat nå, Tøytigern skrev: Hvis huslånet står i hans navn, er det han som er eier av huset og du kan oppheve samboerkontrakten og finne deg en leilighet. Kan han ikke bli boende, må han selge og kjøpe seg noe rimeligere/leie et sted å bo. Dette må dere ordne opp i. Men det er ikke riktig av deg å tvinge han ut av sitt eget hus, for å sofasurfe eller bo i bilen, mens du får "space"... Da utnytter du en mann du har brutt med. Jeg tvinger han jo ikke ut på noe som helst vis, og jeg har blitt værende her siden jeg trodde jeg måtte det, eller så kunne jeg bodd hos min far, men det er litt langt med jobb. Han som har insistert på at jeg skal bli boende her til vi finner ut av hva vi skal gjøre med huset... 🙆♀️ Anonymkode: 2ffc7...9b2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tøytigern Skrevet 1. august 2018 #62 Del Skrevet 1. august 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg tvinger han jo ikke ut på noe som helst vis, og jeg har blitt værende her siden jeg trodde jeg måtte det, eller så kunne jeg bodd hos min far, men det er litt langt med jobb. Han som har insistert på at jeg skal bli boende her til vi finner ut av hva vi skal gjøre med huset... 🙆♀️ Anonymkode: 2ffc7...9b2 Vel, da er han dum og du bør flytte til faren din. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. august 2018 #63 Del Skrevet 1. august 2018 2 minutter siden, Tøytigern skrev: Vel, da er han dum og du bør flytte til faren din. Nei, han er ikke dum. Han er manipulerende og har lurt TS til å tro at hun har ansvar for huset for å holde henne som "gissel". Og nå truer han med å sove i bilen? Håpløst. En vanlig person hadde jo kastet TS ut. Anonymkode: bf8cd...e52 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. august 2018 #64 Del Skrevet 1. august 2018 7 minutter siden, Tøytigern skrev: Hvis huslånet står i hans navn, er det han som er eier av huset og du kan oppheve samboerkontrakten og finne deg en leilighet. Kan han ikke bli boende, må han selge og kjøpe seg noe rimeligere/leie et sted å bo. Dette må dere ordne opp i. Men det er ikke riktig av deg å tvinge han ut av sitt eget hus, for å sofasurfe eller bo i bilen, mens du får "space"... Da utnytter du en mann du har brutt med. Dette er jeg enig i. I slike tilfeller så må man faktisk tåle å bo sammen til man har fått ting som dette med huset på plass. Her flytter faktisk huseier ut når det blir slutt? Ved brudd så har de færreste noe sted å gjøre av seg før en eller begge finner seg et annet sted å bo. Det er jo en håpløs løsning at han skal settes på gaten fordi ts ikke orker. Da får ts pakke sakene sine og finne seg et annet stred å bo, eller tåle at han som faktisk eier huset bor der inntil videre. Anonymkode: 81a06...d7d 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tøytigern Skrevet 1. august 2018 #65 Del Skrevet 1. august 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, han er ikke dum. Han er manipulerende og har lurt TS til å tro at hun har ansvar for huset for å holde henne som "gissel". Og nå truer han med å sove i bilen? Håpløst. En vanlig person hadde jo kastet TS ut. Anonymkode: bf8cd...e52 Really... Er du seriøs, nå? 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. august 2018 #66 Del Skrevet 1. august 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Nei, han er ikke dum. Han er manipulerende og har lurt TS til å tro at hun har ansvar for huset for å holde henne som "gissel". Og nå truer han med å sove i bilen? Håpløst. En vanlig person hadde jo kastet TS ut. Anonymkode: bf8cd...e52 Jeg har skikkelig trøbbel med å forstå helt hva som skjer og hvordan jeg skal håndtere situasjonen min.. Anonymkode: 2ffc7...9b2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tøytigern Skrevet 1. august 2018 #67 Del Skrevet 1. august 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg har skikkelig trøbbel med å forstå helt hva som skjer og hvordan jeg skal håndtere situasjonen min.. Anonymkode: 2ffc7...9b2 Hva skjer: Du har slått opp. Han vil ha deg tilbake og reparere, fordi han fortsatt er glad i deg. Han sier "Du kan bo her. Jeg kan bo i bilen." Dvs at du utnytter hans velvilje. Flytt ut. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. august 2018 #68 Del Skrevet 1. august 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har skikkelig trøbbel med å forstå helt hva som skjer og hvordan jeg skal håndtere situasjonen min.. Anonymkode: 2ffc7...9b2 Så lenge du ike står på lånet, eler skjøtet til huset, leier du av din samboer. Du kan flytte når du vil og trenger ikke ordne opp i hans økonomiske rot. Hans lån=hans rot. Anonymkode: f6e8b...cf7 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. august 2018 #69 Del Skrevet 1. august 2018 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Han har gjort alt for å få meg til å tro at jeg har like stort økonomisk ansvar som han for huset. Jeg kan ikke si at jeg eier huset, men jeg har vedlikeholdt halvparten av lån, og har en samboerkontrakt på at jeg har gjort det. Anonymkode: 2ffc7...9b2 Det spiller ingen rolle, så lenge du ikke har vært i banken og signert på lånepapirer og lånt penger til å kjøpe deg inn, fått tinglyst dette. Du kan ikke sitte og betale på noen andres lån og tro at du med det blir medeier. Det er ikke sånn det funker. Har du gjort det, så er du blitt rundlurt! Anonymkode: 703fc...33e 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. august 2018 #70 Del Skrevet 1. august 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det spiller ingen rolle, så lenge du ikke har vært i banken og signert på lånepapirer og lånt penger til å kjøpe deg inn, fått tinglyst dette. Du kan ikke sitte og betale på noen andres lån og tro at du med det blir medeier. Det er ikke sånn det funker. Har du gjort det, så er du blitt rundlurt! Anonymkode: 703fc...33e Dette ! Står ikke ditt navn på tinglyste papirer og på skjøtet, så har du ingen juridiske rettigheter på eiendommen. Han betaler også lånet og er den som har fått skrevet renter av på skatten. Hadde jeg vært deg hadde jeg pakket mine saker og dratt. Om han selger huset er det han som går med tap - overskudd. Her har du på en måte betalt "leie" til din samboer slik det ser ut for meg. Anonymkode: 68156...230 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest HerrBæsjerumpehull Skrevet 1. august 2018 #71 Del Skrevet 1. august 2018 (endret) Ts, sjekk ut "advokathjelpen" om det er et tilbud der du bor, eller i en eller annen by i nærheten. Der får du en halv times gratis konsultasjon i uken. De pleier å holde åpent én dag i uken på et gitt klokkeslett. Førstemann til mølla, så det kan være greit å være der i hvert fall en halv time før de åpner. Ta med deg alt du har av papirer og dokumenter, og la dem se på det. Har benyttet meg av det tilbudet selv, og er strålende fornøyd med hjelpen jeg fikk der. Og forresten er det mannen din som selv velger å bo i bilen. I valget mellom å gi deg litt space, eller å bo i bilen, valgte han altså å bo i bilen. Så komplett umulig er det altså for ham å bare gi deg litt space, noe som forteller sitt. Endret 1. august 2018 av HerrBæsjerumpehull Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. august 2018 #72 Del Skrevet 1. august 2018 1 minutt siden, Tøytigern skrev: Hva skjer: Du har slått opp. Han vil ha deg tilbake og reparere, fordi han fortsatt er glad i deg. Han sier "Du kan bo her. Jeg kan bo i bilen." Dvs at du utnytter hans velvilje. Flytt ut. Jeg utnytter jo ikke hans velvilje hvis han insisterer på at jeg skal bo her, prøve å få ting til å funke, villig til å gi det all tid, selv om jeg sier at det kan bli vanskelig, tidskrevende, og at det ikke er sikkert det kommer til å gå i det hele tatt. Jeg innser jo at dette kommer til å bli en sykt destruktiv greie om jeg ikke finner ut av en måte å gå frem (og ut) på snarest, er jo ikke sånn at jeg har lyst å være her, men har trodd at jeg ikke har hatt noe annet valg. Anonymkode: 2ffc7...9b2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. august 2018 #73 Del Skrevet 1. august 2018 6 minutter siden, HerrBæsjerumpehull skrev: Ts, sjekk ut "advokathjelpen" om det er et tilbud der du bor, eller i en eller annen by i nærheten. Der får du en halv times gratis konsultasjon i uken. De pleier å holde åpent én dag i uken på et gitt klokkeslett. Førstemann til mølla, så det kan være greit å være der i hvert fall en halv time før de åpner. Ta med deg alt du har av papirer og dokumenter, og la dem se på det. Har benyttet meg av det tilbudet selv, og er strålende fornøyd med hjelpen jeg fikk der. Og forresten er det mannen din som selv velger å bo i bilen. I valget mellom å gi deg litt space, eller å bo i bilen, valgte han altså å bo i bilen. Så komplett umulig er det altså for ham å bare gi deg litt space, noe som forteller sitt. Takk, skal sjekke det ut. Anonymkode: 2ffc7...9b2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. august 2018 #74 Del Skrevet 1. august 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg utnytter jo ikke hans velvilje hvis han insisterer på at jeg skal bo her, prøve å få ting til å funke, villig til å gi det all tid, selv om jeg sier at det kan bli vanskelig, tidskrevende, og at det ikke er sikkert det kommer til å gå i det hele tatt. Jeg innser jo at dette kommer til å bli en sykt destruktiv greie om jeg ikke finner ut av en måte å gå frem (og ut) på snarest, er jo ikke sånn at jeg har lyst å være her, men har trodd at jeg ikke har hatt noe annet valg. Anonymkode: 2ffc7...9b2 Men ts, hvorfor kan han flytte ut, men ikke du? Du ser vel at det ikke er logisk. Anonymkode: 81a06...d7d 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. august 2018 #75 Del Skrevet 1. august 2018 TS, - for å se svart på hvitt om du eier noe som helst av boligen (altså selve bygget, ikke interiøret) så går du inn her: http://www.seeiendom.no/ Så skriver du addressen i feltet på venstre side (systemet vi komme med forslag når du har skrevet nok av adressen til at det er mulig). Når addressen er på plass så kommer det opp et felt rett til høyre for midten av skjermen. Der trykker du på "Vis mer informasjon om eiendommen". Da åpner det seg et bilde med matrikkeninformasjon fra kartverket. - i det vinduet klikker du på "Grunnboksinformasjon" og logger deg inn med bankID. Hvis du får problemer underveis så rop i tråden din, så skal jeg hjelpe med hva du skal trykke på. Anonymkode: 84d40...181 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. august 2018 #76 Del Skrevet 1. august 2018 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men ts, hvorfor kan han flytte ut, men ikke du? Du ser vel at det ikke er logisk. Anonymkode: 81a06...d7d Ikke logisk i det hele tatt. Hvorfor tror du jeg lagde en tråd om det? 😂 Han gjør jo alt for at jeg skal bli værende. Men det beste er nok om jeg setter en strek og flytter hjem en tur. Anonymkode: 2ffc7...9b2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. august 2018 #77 Del Skrevet 1. august 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ikke logisk i det hele tatt. Hvorfor tror du jeg lagde en tråd om det? 😂 Han gjør jo alt for at jeg skal bli værende. Men det beste er nok om jeg setter en strek og flytter hjem en tur. Anonymkode: 2ffc7...9b2 Og der fikk vi endelig løsningen. Lykke til TS! Anonymkode: bf8cd...e52 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. august 2018 #78 Del Skrevet 1. august 2018 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg kan ikke springe.. Huset binder meg fast mot å få meg en leilighet. Foreldrene mine bor langt fra jobb. Kan kan gå inn for salg i tap, men med is i magen, kunne vi fått fiksa det og kommet bedre ut av det. Anonymkode: 2ffc7...9b2 Hvorfor har du mer rett på å bo i huset enn han? Du dumpa han og du er den av dere som burde bo i den bilen!! Anonymkode: 284c0...803 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. august 2018 #79 Del Skrevet 1. august 2018 Hvis han eier huset, og dere ikke er sammen mer, flytter du selvsagt ut. Det burde ikke være diskusjon, en gang. Anonymkode: 0d0c3...260 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. august 2018 #80 Del Skrevet 2. august 2018 5 hours ago, AnonymBruker said: Hvis han eier huset, og dere ikke er sammen mer, flytter du selvsagt ut. Det burde ikke være diskusjon, en gang. Anonymkode: 0d0c3...260 TS -vet ikke- om hun er medeier i huset eller ei. Er det mulig å være så fjern. Anonymkode: 1b176...f0b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå