AnonymBruker Skrevet 1. august 2018 #1 Skrevet 1. august 2018 Har en nær venn, mannlig innvandrer som har bodd i Norge over 30 år. Han flyttet inn i ny leilighet i annen bydel i en ganske stor by i Norge. Leder i sameiet kom på døra hans for å spørre om noe i forb. med innflytting.Min venn svarte som best han kunne, opplever etter dette at det skjer veldig mange rare situasjoner ute på gata , i kjøpesenteret, til og med når han sitter på balkongen sin. Altså i sitt eget hjem og i bydelen han bor. Men det har også skjedd like mange rare episoder i andre bydeler også . Han beskriver at fremmede glor,stirrer, opplever at de ser på ham på gata og ler, hvisker til hverandre. Han opplever at unge jenter «piler forbi» som om de er redde ham. Personer som jobber i butikker kan stille seg opp midt på gulvet og stirre med ett sint uttrykk når han går forbi f.eks. Min venn mener alt dette kommer fra leder i sameiet den gang han pratet med ham. Bare lurer på hva i all verden er det denne personer har sagt om ham? Er alt dette en slags rasisme eller hva er det? Lurer også på om det er mulig at «hele byen « vet hvem han er når han er ute? siden det nesten virker som om alle vet hvem han er/hvordan han ser ut... Min venn har reagert litt på dette, han har glodd litt tilbake på noen personer, har også konfrontert noen og spurt dem rett ut hva det betyr at de hvisker /ler bak ham. Har aldri fått noe svar fra noen av dem. De bare nekter, nei det var ingenting sa de. Er det noen her som har noen fornuftige svar/forklaringer etc? Jeg har sagt til ham flere ganger at jeg mener noe av dette er tilfeldig/kanskje disse personene hadde gjort slik mot hvem som helst. Men han tror ikke på det . Han mener at han snart ikke kan bo nor sted i Norge , da dette bare sprer seg. Hva syns dere her inne? Anonymkode: dc7cd...b54
AnonymBruker Skrevet 1. august 2018 #2 Skrevet 1. august 2018 Jeg synes at du er en troll. Så mange tåpelige tråd for tiden Anonymkode: 93427...054
AnonymBruker Skrevet 2. august 2018 #3 Skrevet 2. august 2018 Og du som gidder å kommentere på denne måten»du er en troll», har du ikke noe fornuftig å bidra med så hold deg heller borte fra diskusjonen. Ferdig snakka!! Anonymkode: dc7cd...b54
AnonymBruker Skrevet 2. august 2018 #4 Skrevet 2. august 2018 Han ser vel skummel ut? Anonymkode: f5dd9...863 1
AnonymBruker Skrevet 3. august 2018 #5 Skrevet 3. august 2018 Det kan ikke være lett å fremstå som hyggelig og harmløs om du går rundt og tror at alle er ute etter å ta deg eller er redde for deg... Anonymkode: 59ce4...42c
AnonymBruker Skrevet 3. august 2018 #6 Skrevet 3. august 2018 Han høres ut som en typisk innvandrer som tror alle er ute etter å ta han eller noe slik, så han ser masse ting som ikke eksisterer. Anonymkode: 1623f...bc1 1
AnonymBruker Skrevet 3. august 2018 #7 Skrevet 3. august 2018 Ok...? Men mener du da at disse opplevelsene er typisk for innvandrere? Så det er ikke noe å ta alvorlig , ? eller? Anonymkode: dc7cd...b54
AnonymBruker Skrevet 4. august 2018 #8 Skrevet 4. august 2018 Han hverken ser skummel ut eller rar eller noe sånt . Liker å se ordentlig ut og pen i tøyet. Er det kanskje det mange ikke tåler? Begynner faktisk å lure på om mange norske ikke liker innvandrere som har like fine klær som dem , eller bedre..? Men på steder der det er flest hvite nordmenn ,f.eks på tur i marka, kjøpesenter, gå på tur i bydelen, er det dessverre så vanlig å støte på folk som har disse merkelige reaksjonene. Anonymkode: dc7cd...b54
Gjest GiftMann38 Skrevet 4. august 2018 #9 Skrevet 4. august 2018 Høres ut som vennen din bør få seg en henvisning til psykiater.
AnonymBruker Skrevet 4. august 2018 #10 Skrevet 4. august 2018 Han er paranoid og burde legges inn til utredning, slik at han får medisinsk hjelp Anonymkode: f1692...b3f 1
AnonymBruker Skrevet 4. august 2018 #11 Skrevet 4. august 2018 Jeg har noen innvandrere som venner, og de opplever ikke det, din venn opplever. De kan oppleve det en gang iblant, men ikke ofte. Dette er og menn som jobber, kler seg pent osv. Nå er jeg etnisk norsk, og da jeg flyttet inn i mitt borettslag, fikk jeg masse spørsmål fra styreleder, dette fordi han er en nysgjerrig mann, og det var flere spørsmål som var over streken. Så tenker kanskje at din venn tolker alt i verste mening, og at flertallet av gangene, så er det ikke rasisme. Men at han opplever rasisme iblant tror jeg på. Men ikke hele tiden. Anonymkode: 874fb...3f3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå