AnonymBruker Skrevet 1. august 2018 #1 Skrevet 1. august 2018 Om jeg skal sitere en bok som inneholder artikler fra flere forfattere hvordan skal siteringen være da? F.eks Bok: X, redigert av Y, jeg siterer artikkel Z på side 3 av forfatter: Æ Hvordan skal det skrives formelt? Og skal jeg skrive det samme både i fotnotene og i litteraturlisten? Anonymkode: 457aa...9f7
Siki Skrevet 1. august 2018 #2 Skrevet 1. august 2018 (endret) Hvis det er Apa 6th du bruker så tror jeg du skal referere til forfatteren av artikkelen med bokas årstall og sidetall. I litteraturlisten skriver du: *Artikkelforfatters navn*(Årstall). *Artikkeltittel*. I *redaktørens navn* (Red.) (årstall). *Bokas tittel* (sidetall på artikkelen). Utgivelsessted: Forlag. Endret 1. august 2018 av Siki
Siki Skrevet 1. august 2018 #3 Skrevet 1. august 2018 Hvis det er Apa 6th du bruker så tror jeg du skal referere til forfatteren av artikkelen med bokas årstall og sidetall. I litteraturlisten skriver du: *Artikkelforfatters navn*(Årstall). *Artikkeltittel*. I *redaktørens navn* (Red.) (årstall). *Bokas tittel* (sidetall på artikkelen). Utgivelsessted: Forlag.
AnonymBruker Skrevet 1. august 2018 #4 Skrevet 1. august 2018 Sjekk ut sokogskriv.no der kan du søke opp referansestil og ulike siteringsmetoder. Anonymkode: 14e41...8ca
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå