Gå til innhold

Feminist motsier seg selv

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg havnet i en liten kjip situasjon med en kompis her om dagen. Vi kranglet om noe jeg ikke husker akkurat nå, men sikkert ikke noe viktig, så kommer kjæresten til kompisen hans opp, som skrøt tidligere den kvelden av at hun var feminist, og prøver å komme mellom oss og henge i krangelen.

Det jeg syns var så fascinerende med dette var at tidligere hadde hun jo uttrykt en stor kjærlighet for feminisme (de hadde begynt å diskutere politiske partier osv i denne sammenkomsten). Hun aner ikke hva vi krangler om, men jeg sier det er mellom meg og min kompis, og hun må for all del gå tilbake til resten av selskapet. Så sier hun faktisk dette ordrett til meg (jeg er også kvinne). "Jeg velger å stå helt upartisk fordi jeg vet ikke hva som har skjedd, men jeg støtter "kompisen" min i dette". Altså...atte...hæ???

Hun kommer jo først og sier du er feminist og at kvinner burde støtte kvinner, så ser hun at jeg har en krangel med min kompis, som jeg kjenner bedre enn henne, og velger å ta en del i det. I tillegg velger hun å si at hun stiller seg upartisk, men fremdeles velger parti med kompisen min?? Altså??? Jeg vet ikke helt hva jeg skal tolke av denne situasjonen. Er det en skrue løs eller har jeg misforstått poenget hennes totalt? Jeg gikk over dette med kompisen min senere og han skjønte heller ikke hva hun stod og bablet om. Merk: Jeg refererer til den samme kompisen i innlegget, han jeg kranglet med.

Dette er ikke en "hat ts" tråd, så vær så snill hold dere saklige. Husker ikke helt hva jeg og kompisen min kranglet om, men det har heller ingenting å si i denne sammenhengen. Jeg prøver bare å tolke hva hun mente eller om hun rett og slett stakk kjepper i sine egne hjul her. Hun hadde heller ingen anelse om hva vi kranglet om, men bestemte seg for å blande seg inn allikevel.

Anonymkode: 7a49c...9f9

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Å være feminist er ikke ensbetydende med å være enig med alle kvinner i alt. Vet du i det hele tatt hva feminisme handler om?

Anonymkode: f6d77...2a5

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Elendig forsøk.

Anonymkode: f02bd...2f3

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Elendig forsøk.

Anonymkode: f02bd...2f3

Elendig forsøk på hva?

Skrevet

Med "kvinner bør støtte hverandre" mente hun nok i saker som handler om kvinners interesser, ikke å støtte hverandre i en hvilken som helst tilfeldig sak eller krangel bare fordi begge er kvinner.

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, hind said:

Med "kvinner bør støtte hverandre" mente hun nok i saker som handler om kvinners interesser, ikke å støtte hverandre i en hvilken som helst tilfeldig sak eller krangel bare fordi begge er kvinner.

Men om det er tilfellet, så er det snodig at hun først velger å si at hun stiller seg upartisk, for så å velge en side, syns du ikke?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Teit å blande seg inn, kanskje. Jeg ser dog ikke feministproblemet. Feminister vil at menn og kvinner skal ha samme muligheter. Å alltid holde med kvinnen bare for at hun er kvinne er ikke å gi menn og kvinner samme muligheter. 

Anonymkode: 568e1...1c6

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Men om det er tilfellet, så er det snodig at hun først velger å si at hun stiller seg upartisk, for så å velge en side, syns du ikke?

Ja, der virket hun fryktelig vinglete. Var det promille involvert? Høres ut som typisk fylleprat :) 

AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, hind said:

Ja, der virket hun fryktelig vinglete. Var det promille involvert? Høres ut som typisk fylleprat :) 

Overraskende nok ikke! Hun er avholds, så derfor stusset jeg litt. Takk for svar.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Feminisme betyr ikke at man alltid er enige med kvinner, det begrepet har ingenting å gjøre med denne situasjonen. 

Anonymkode: c5336...2cd

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ordet feminist kommer fra ordet femi som betyr "herreløs kjøter" og ordet nist hvilket betyr "kan bestikkes med oreo-kjeks"

Anonymkode: 46461...db3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...