Oslogs Skrevet 1. august 2018 #1 Skrevet 1. august 2018 Jeg med følge er invitert i min tidligere bestevenninnes bryllup. Vi har, av ulike årsaker, ikke hatt noe som helst kontakt på 10 år. I og med at det er en gjest der jeg aldri vil møte igjen (vold og diverse), valgte jeg å takke nei til bryllupet. Denne personen er også årsaken til null kontakt, da hun valgte han (som er min eks) fremfor meg da det ble slutt. (ikke opp for diskusjon...) Jeg forstår det på den måten at det er en hyggelig gest fra hennes side, og jeg ble veldig glad for selve invitasjonen, selv om jeg ikke var i tvil om hva jeg ønsket. Jeg ønsker likevel å gi en gave, men er ikke særlig flink verken med å lage ting selv, eller har vært noe stor gave-giver av person i livet. Jeg vil fortsatt ikke møte henne, eller hennes kommende mann, men tenkte kanskje å sette gaven på trappen deres mens de er borte/i bryllup, hvis de kommer hjem de nærmeste dagene - eller noe i den duren. Å sende i posten blir teit, ettersom jeg bor 7 min unna. Vet ikke om jeg vil ha en (eventuelt) så personlig gave på gavebordet i selve bryllupet heller.... Gave - og/eller leveringstips?
_popcorn_ Skrevet 1. august 2018 #2 Skrevet 1. august 2018 Om dere ikke har hatt kontakt på 10 år, og du ikke ønsker møte noen av dem, så ser jeg ikke noe behov for gave heller. Gi dem heller bare ett kort med gratulasjon, og putt det i postkassen. 2
Oslogs Skrevet 1. august 2018 Forfatter #3 Skrevet 1. august 2018 32 minutter siden, _popcorn_ skrev: Om dere ikke har hatt kontakt på 10 år, og du ikke ønsker møte noen av dem, så ser jeg ikke noe behov for gave heller. Gi dem heller bare ett kort med gratulasjon, og putt det i postkassen. Men kjenner at jeg har lyst til å gi de en oppmerksomhet, men kanskje et kort er nok...
AnonymBruker Skrevet 1. august 2018 #4 Skrevet 1. august 2018 Herregud, enten ringer du på med en gave og gratulerer henne - og sier det som det er, eller så takker du bare nei og dropper gave. Hvis du går for gave, så gi noe nøytralt som alle kan like/bruke - et salt-og peppersett, en fin vinopptrekker, en flaske champagne, et fat - for eksempel. Men hvis du ikke vil ha noe som helst med henne å gjøre, så skjønner jeg ærlig talt ikke hvorfor du skal gi gave. Anonymkode: e1bb9...e11 1
AnonymBruker Skrevet 1. august 2018 #5 Skrevet 1. august 2018 Hva med å sende en blomsterbukett eller en orchidee med et lite kort. Da slipper du å dra innom også. Anonymkode: 7dc87...b2c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå