AnonymBruker Skrevet 1. august 2018 #1 Skrevet 1. august 2018 Sjefen min har nylig konfrontert meg med rykter som har gått om meg på arbeidsplassen, som ville påvirket arbeidssituasjonen om de hadde vært sanne. Det er de ikke, men jeg ble ikke trodd fordi jeg har gjort noe lignende tidligere. Det brøt ikke med noen retningslinjer eller lov når det skjedde, og jeg anså det som en privatsak frem til det ble bragt på bane. Jeg er forøvrig ikke på langt nær den eneste som har gjort det. Jeg har ikke noen større problemer med ryktene, og hadde de vært sanne hadde jeg innrømmet det. Jeg sliter imidlertid veldig med å ikke bli trodd, særlig siden jeg har vært sannferdig og ærlig gjennom hele arbeidsforholdet. Saken er avsluttet uten at det ble konsekvenser grunnet mangel på bevis, men jeg synes det er vanskelig å gå på jobb på grunn av dette. Jeg er blitt svært usikker, føler meg mistrodd og trives ikke lenger på jobben. Jeg har prøvd å be sjefen om en samtale, men det passer aldri. Nå gruer jeg meg så mye til jobb at jeg vurderer å slutte. Det er siste utvei da jeg virkelig liker arbeidsoppgavene og har gode betingelser, men jeg ser ikke noen annen mulighet for øyeblikket. Hadde satt stor pris på innspill! Anonymkode: ffa28...09f
SunnivaOslo Skrevet 1. august 2018 #2 Skrevet 1. august 2018 Kontakt lederens leder. Ta også en samtale med verneombudet. Leder skaper dårlig arbeidsmiljø for deg og psykososiale belastninger. En leder skal unngå dette. 2
AnonymBruker Skrevet 1. august 2018 #3 Skrevet 1. august 2018 Det du gjorde noe "lignende av tidligere", var dette mens du hadde samme jobb? Hvis ja, så syntes jeg ikke det nødvendigvis er klandreverdig at arbeidsgiver må reagere på rykter (med substans i) at du potensielt har gjort det samme igjen. Hvis det du gjorde ikke var i samme jobb, så syntes jeg arbeidsgiver opptrådde urimelig. I alle tilfeller bør man ta slike ting i møte med leder, verneombud og evt. tillitsvalgt. Det er ikke bare noe man skal konfronteres med sånn uten videre i gangene på jobben...Og det som blir fremsatt av mistanker skal dokumenteres, særlig det at det viste seg å ikke være hold i mistankene. Anonymkode: bb2a7...69a 2
Duff Skrevet 1. august 2018 #4 Skrevet 1. august 2018 Leder er bundet av arbeidsmiljøloven, den er ufravikelig men mange ledere synder.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå