AnonymBruker Skrevet 1. august 2018 #1 Skrevet 1. august 2018 Hvis mine barn får en beskjed, så skal de følge den beskjeden og jeg skal ikke være nødt til å mase på de flere ganger før de hører etter. Jeg er konsekvent. Når jeg er på besøk hos min søster som har to barn på 11 og 6 år, så blir jeg veldig sliten. Faktisk. Søsteren min kan gi beskjed til datteren på 6 år om å gå på badet for tennene skal pusses. 6 åringen sitter da og ignorerer sin mor eller far, og de fortsetter og fortsetter å gi beskjed. Til slutt gir de opp. Hvis vi spiser middag sammen, så vil ikke 6 åringen ha kjøtt eller den middagen som blir servert og mor eller far lager da en annen middag til henne.... Sånt gjør man da vel ikke. 11 åringen deres er de mer konsekvent og streng med. Nesten litt ekkel. 11 åringen kan få en beskjed, hører ikke etter, og etter andre beskjed tar de fra henne ipaden. På samme tid kan 6 åringen også få akkurat samme beskjed, og hører heller ikke etter, men hun får ingen konsekventer. Det er kun 11 åringen som får "straff". Jeg kjenner noen ganger at jeg vil blande meg, men vet noen ganger at man ikke skal det, men så er det noen som sier at det er greit. Hva tenker dere? Jeg har selv en gang gitt beskjed til 6 åringen som ikke ville høre etter, at "nå roper mamma på deg, hører du ikke det?" og da hørte hun faktisk etter. Men jeg kan jo ikke akkurat ta over der hele tiden når jeg er på besøk. Greit nok hvis jeg passer barna. Anonymkode: 409bf...5c9 1
AnonymBruker Skrevet 1. august 2018 #2 Skrevet 1. august 2018 Jeg var litt av samme problemet, og har vel kommet frem til at jeg ikke skal bry meg. Søsteren min får ordne sin egen unge. Men jeg tar en prat med mine egne unger om at det er forskjellig i andres hus enn det vi har hjemme hos oss. Anonymkode: e3c80...909 3
Gjest Mass Skrevet 1. august 2018 #3 Skrevet 1. august 2018 Dere kan jo formidle via å dele erfaringer. Da blander dere dere ikke inn, men samtidig øker bevisstheten. Hadde jeg ubevisst behandlet mine barn urettferdig så hadde alle garantert reagert på det og formidlet det. Og det er bra!
AnonymBruker Skrevet 1. august 2018 #4 Skrevet 1. august 2018 Dette er en minefelt du ikke vil trå på Anonymkode: 608b5...9d8 2
AnonymBruker Skrevet 1. august 2018 #5 Skrevet 1. august 2018 Ikke bland deg. Ingen liker mammapoliti og «perfekte» mammaer som skal fortelle dem hva de gjør galt. Anonymkode: ffdd1...f47 1
AnonymBruker Skrevet 2. august 2018 #6 Skrevet 2. august 2018 Du får spørre barna om ørene ikke virker når de ikke gjør som de får beskjed om.... Anonymkode: 387b8...d8d 2
AnonymBruker Skrevet 2. august 2018 #7 Skrevet 2. august 2018 På 1.8.2018 den 16.02, AnonymBruker skrev: Ikke bland deg. Ingen liker mammapoliti og «perfekte» mammaer som skal fortelle dem hva de gjør galt. Anonymkode: ffdd1...f47 Nei, for all del, hun kan jo bli krenka! Anonymkode: f65b8...bd0 2
AnonymBruker Skrevet 3. august 2018 #8 Skrevet 3. august 2018 På 01.08.2018 den 13.35, Mass skrev: Dere kan jo formidle via å dele erfaringer. Da blander dere dere ikke inn, men samtidig øker bevisstheten. Hadde jeg ubevisst behandlet mine barn urettferdig så hadde alle garantert reagert på det og formidlet det. Og det er bra! Dette kan vel handle litt om hvordan de gir beskjeder også, en 6 åring er dårligere på å ta imot beskjeder enn en 11-åring, trenger enklere og tydeligere beskjed, og man kan forvente mindre av dem enn av 11-åringer. Men likevel bør det ikke være tydelig forskjellsbehandling. Skal du ta det opp så bør du gjøre det forsiktig. Kanskje begynne med å snakke om en utfordring du har hatt med dine barn? Sånn for å komme inn på temaet. Det kan være ekstremt sårt hvis man føler seg kritisert i måten man oppdrar sine barn på. Anonymkode: 80a77...678
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå