Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi er veldig uenige i den nye permisjonsordningen. Barnet vårt er mye viktigere enn ryktet mitt som kvinne, og vi fører sikkert likestillingen 50 år tilbake. Nå har det blitt slik at mannen synes jeg skal slutte i jobben eller ta ulønnet perm så lenge jeg kan, barnet skal ikke i bhg før 3 år. Jeg er enig.

Hvordan gjør dere det? 

Anonymkode: 8ac01...ff4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Siden du snakker om likestilling, hvorfor kan ikke han være hjemmeværende?

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Vi er veldig uenige i den nye permisjonsordningen. Barnet vårt er mye viktigere enn ryktet mitt som kvinne, og vi fører sikkert likestillingen 50 år tilbake. Nå har det blitt slik at mannen synes jeg skal slutte i jobben eller ta ulønnet perm så lenge jeg kan, barnet skal ikke i bhg før 3 år. Jeg er enig.

Hvordan gjør dere det? 

Selvsagt synes han det er ok at du er hjemme, det er jo ikke han som taper pensjonspoeng.

Anonymkode: cbed0...df6

AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan gjør dere det? 

Mannen min er hjemme med vårt barn. Kanskje helt til hun er tre. Vi har felles økonomi med lommepenger og jeg betaler selvsagt alle utgifter så lenge han ikke jobber, jeg gjør pensjonssparing på hans vegne og det må du også sørge for. På den måten står ikke han med økonomisk svarteper dersom en av oss blir syke og/eller dør eller vi går fra hverandre. Dette er ubehagelige diskusjoner som man er HELT NØDT Å TA før man trer ut av arbeidslivet frivillig. 

Anonymkode: 6d139...bd9

AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, Peaches skrev:

Siden du snakker om likestilling, hvorfor kan ikke han være hjemmeværende?

Tenkte jeg og, men han kan ikke amme + han får mye mer betalt enn jeg. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mannen min er hjemme med vårt barn. Kanskje helt til hun er tre. Vi har felles økonomi med lommepenger og jeg betaler selvsagt alle utgifter så lenge han ikke jobber, jeg gjør pensjonssparing på hans vegne og det må du også sørge for. På den måten står ikke han med økonomisk svarteper dersom en av oss blir syke og/eller dør eller vi går fra hverandre. Dette er ubehagelige diskusjoner som man er HELT NØDT Å TA før man trer ut av arbeidslivet frivillig. 

Anonymkode: 6d139...bd9

Så bra dere har fått det til:) Ja, vi har en slik avtale her også. Ikke veldig gøy å snakke om nei! 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har valgt å jobbe redusert og mannen jobber fulltid. 

Men vi legger av pensjonssparing hver måned det beløpet jeg taper på å jobbe deltid. Slik har vi ordnet det for oss. 

Anonymkode: 2fbf7...71f

AnonymBruker
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan gjør dere det? 

Den nye permisjonsordningen er bare en endring på 4 uker, så hvis dere uansett vurderer å være hjemme til barnet er 3 år så har det ikke så mye å sin for dere. Ikke de 4 ukene som gjør at du må si opp jobben liksom. 

Anonymkode: 0a833...286

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Den nye permisjonsordningen er bare en endring på 4 uker, så hvis dere uansett vurderer å være hjemme til barnet er 3 år så har det ikke så mye å sin for dere. Ikke de 4 ukene som gjør at du må si opp jobben liksom. 

Anonymkode: 0a833...286

Sant nok :) Har bestemt det på forhånd, hehe 

Skrevet

Det er jo helt unatulig at en mann er hjemmeværende. Menn er designet av naturen til å jobbe, er derfor vi er bygd fysisk sterkere enn kvinner.

Litt av noen betamenn noen her inne har kapret som lar mannen være hjemme med barna. Det hadde vært helt uaktuelt her i huset hvertfall.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...