Gå til innhold

Til kristne: Ber du til Gud eller Jesus? Hva er forskjellen?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Som spørsmålet sier! 

Håper på mange gode og oppklarende svar.

Hilsen uvitende og forvirret😊

Anonymkode: a7e91...041

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det må være det samme tror jeg, ifølge bibelen er jo begge guder, eller gudefar og Guds sønn. Kan ikke bibelen så godt og absolutt ikke religiøs, men står noe som ber du til faderen ber du også til meg. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 timer siden, Servicetekniker skrev:

Skal be til Gud igjennom Jesus.

Hvorfor ikke direkte til Gud?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ber heller til Jesus om dagen. Det fungerte fint å be til Gud for tusen år siden. Men nå er folketallet doblet seg utallige ganger siden den gang. Det medfører at Gud for tiden er mektig overarbeidet og greier ikke å ta unna alle bøndene han får. Samtidig med alt det andre han må ta seg av med å sende flommer, lage jordskjelv osv. 

Men Jesus er det ikke like mange som ber til enda. Så jeg bruker han. 

Han har:

* Bedre kapasitet

* Kortere saksbehandlingstid

* Bedre oppfølging av bønner

Det negative er at han ikke har like mye makt mens faren fortsatt er i live. Men det er ikke større ting enn hva angår meg selv eller mine nærmeste jeg stort sett ber om. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Som spørsmålet sier! 

Håper på mange gode og oppklarende svar.

Hilsen uvitende og forvirret😊

Guddommen består av tre personer - Gud Faderen, Gud Sønnen og Gud Den Hellige Ånd, og disse tre er Én (1.Joh.5:7).
Det var Jesus som kom ned til oss og var den mest synlige og delaktige blant oss. Vi vet også at DHÅ er delaktig og hva Hans oppgave er, men vår menneskelige forstand er ikke i stand til å forstå det fulle konseptet. Jeg sier ikke at Gud Faderen ikke har gjort noe som helst, men ut ifra Bibelen er det Jesus som er mest i fokus.
Det var Jesus som tok på seg våre synder og døde for oss, og det er også Han som er vår Mellommann og Advokat. Det er også Han som skal dømme ethvert menneske, og siden Han også er Gud, så synes iallfall jeg at det mest logiske er å tilbe Han. Han viste oss Sin troskap og tilbedelse til Faderen, slik vi også skal vise troskap og tilbedelse til Sønnen. Samtidig tør jeg ikke si at det er feil å tilbe Faderen, for som sagt over - både Faderen og Sønnen Én. Men siden Jesus sier "ingen kommer til Faderen uten ved Meg" (Joh. 14:6), så vil jeg tro det i hovedsak er Jesus vi skal be til.
Han er like mye Gud og har like mye kapasitet som Faderen.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...