Gå til innhold

hotelgjester

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Vi skal ha bryllupet på et hotell, det er stort med mange rom, men skal vi bestille hotellromma til gjestene eller skal de få låv å gjøre det selv, når de ankommer hotellet?

Føler det er en plikt?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En løsning kan være å gi beskjed til gjestene i innbydelsen om de som ønsker overnatting på hotell selv booker et rom der.

Det dere kan gjøre er å reservere rom på hotellet, da må gjestene bestille innen en gitt frist, ofte ca 1 måned før bryllupet.

Er det mulig ville jeg også gitt gjestene et alternativ f.eks et pensjonat i området, billigere hotell e.l. Mange gjester synes det går penger nok i et bryllup og da kan de velge selv hvilken standard de vil ha icon_smile.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Ja, tenkte litt på det med pensjonat ja.icon_smile.gif tror vi selv må ligge ute i telt. Er snart HELT blakk:P

Vi gjør som du skriver her. Det var lurt. Det er kansje noen som ikke ønsker å ligge på hotell.

Hilsen Sofie Magdalene - Som skal ligge på bryllups suitten;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Våre gjester kan velge å overnatte på hotellet der jeg jobber. Jeg har selv booket rommene i mitt navn, pga. personalpris og at jeg da har kontrollen på hvilke rom vi tar. Gjestene gir så meg/vertskapet beskjed om de ønsker å overnatte.

Ang. avbestillingsfrist så tror jeg ingen hoteller forlanger beskjed 1 mnd i forveien. Hos oss kan du gi beskjed dagen før. Om det gjelder en stor gruppebestilling gjelder selvsagt reiselivets egne salgsbetingelser.

Gjestene våre betaler for øvrig rommene selv ved inn-/utsjekk.12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal ha festen på hotell og har på forhånd fått reservert en del rom til gjestene.Så overnatter de som vil....

Skikkelig service fra hotellet!!!

- 01.06.02 -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jobbet på hotell i mange år, og det er ikke vanlig at brudeparet bestiller rom for gjestene, og i allefall ikke at de betaler for rommene.

Men du kan jo reservere noen rom i tilfelle noen gjester vil bo der. Rommene kan uansett avbestilles dagen før hvis det ikke blir bruk for dem. Men jeg ville aldri betalt for dem, det blir fort veeeldig dyrt!12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...