Gå til innhold

er tyrkere asiater eller europeere?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

ja?? jeg klarer ikke å se på de som asiater! Men det blir jo ikke riktig å kalle de europeere heller siden landet ikke er europeisk?

Anonymkode: 9a41a...426

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Arabere?

Anonymkode: 0e0a6...e02

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

https://no.m.wikipedia.org/wiki/Arabere Jupp, Arabere.

orker ikke lese alt det der, men Tyrkia er ikke markert med grønt på det bildet som viser den arabiske verden.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

orker ikke lese alt det der, men Tyrkia er ikke markert med grønt på det bildet som viser den arabiske verden.

Leste litt mer. Er flest Kurdere i Tyrkia.

Tyrkia ligger i Anatolia og Sørøst-Europa (Tyrkia vest for Bosporos regnes geografisk som en del av Europa, og Anatolia som en del av sørvestlige Asia). Landet grenser til Svartehavet, mellom Bulgaria og Georgia, og til Egeerhavet og Middelhavet, mellom Hellas og Syria

• Liker 2
Skrevet

Tyrkere er Asiater. De stjal landet fra oss kristne. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Opplyst skrev:

Tyrkere er Asiater. De stjal landet fra oss kristne. 

det er maaaaange år siden! skal de tyrkere som lever nå ha skylden? 
Da har vel vi norske rømt fra Danmark 😛 

• Liker 4
Skrevet

Danskene stjal landet fra oss nordmenn. Glem aldri det. 

• Liker 2
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi nordmenn er selvfølgelig nordmenn, og ikke dansker. Jeg vil si at som norsk er du programforpliktet til å hate dansker, og alle andre innvandrere. 

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Opplyst skrev:

Vi nordmenn er selvfølgelig nordmenn, og ikke dansker. Jeg vil si at som norsk er du programforpliktet til å hate dansker, og alle andre innvandrere. 

det er dette som er slitsomt med å være norsk.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

jeg er en av de litt uheldige som kom skjevt ut allerede i bhg alder, i ei bygd. Det er vanskeligere å komme inn igjen i ei bygd siden alt blir så synlig..har du fått stempelet så har du stempelet. Jeg skal ikke klage mye nå, for har det egentlig greit. Men jeg flyttet så fort jeg kunne, til Oslo og ble her kjent med mange både norske og utlendinger. Men nordmennene er så mye vanskeligere å komme inn på. De har liksom allerede sin gjeng. Ikke faen om jeg gidder å begynne å hate de utenlandske vennene som har vært imøtekommende. 

Skrevet

Det er det som er greia ved være en del av all nasjonaliteter, du er bare bortskjemt og priviligert som hater det. 

Skrevet

jeg er en av de litt uheldige som kom skjevt ut allerede i bhg alder, i ei bygd. Det er vanskeligere å komme inn igjen i ei bygd siden alt blir så synlig..har du fått stempelet så har du stempelet. Jeg skal ikke klage mye nå, for har det egentlig greit. Men jeg flyttet så fort jeg kunne, til Oslo og ble her kjent med mange både norske og utlendinger. Men nordmennene er så mye vanskeligere å komme inn på. De har liksom allerede sin gjeng. Ikke faen om jeg gidder å begynne å hate de utenlandske vennene som har vært imøtekommende. 

Synes du det er rart om nordmennene begynner å kalle deg for forræder?

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, Opplyst skrev:

Synes du det er rart om nordmennene begynner å kalle deg for forræder?

litt...?? gidder da for faen ikke leve ensom bare fordi nordmenn mener jeg må forholde meg til norske.

• Liker 1
Skrevet

litt...?? gidder da for faen ikke leve ensom bare fordi nordmenn mener jeg må forholde meg til norske.

Da avslører du et langt større problem enn deg selv. 

Skrevet (endret)
37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Seriøst! Du burde vært på tv! Du skulle fortalt historien din til hele det norske folk. Nordmenn burde lært hva det vil si å være deg. Herregud! Din historie er så fjern fra nordmenn flest at det er en skam. Du har definitivt gjort deg tjent til å hate oss, men samtidig er det vi som er deg. Vi har sviktet deg, men når det først kommer til stykket håper jeg du vet du hvem som er programforpliktet til å støtte deg. 

Endret av Opplyst
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Arabere?

De er IKKE arabere! 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Eh, tyrkere er ikke arabere:P Min tyrkiske venn får hetta hver gang noen tror det:P Deler av landet ligger i asia, og deler i europa, så de er litt begge deler.

Anonymkode: 3212b...bf7

• Liker 4
Gjest GiftMann38
Skrevet
7 hours ago, AnonymBruker said:

ja?? jeg klarer ikke å se på de som asiater! Men det blir jo ikke riktig å kalle de europeere heller siden landet ikke er europeisk?

De er asiater, med opprinnelse fra steppene i sentral-Asia.

AnonymBruker
Skrevet

Tyrkere er ikke arabere. Før var Tyrkia en del av det ottomanske riket, som var muslimsk, og språket arabisk regjerte. Da Ataturk kom til makten, gjorde han landet mer "tyrkisk" ved at det arabiske alfabetet ikke lenger ble tatt i bruk, og sekulariserte landet. Likevel ser vi at tyrkisk språk har mange arabiske ord, mest sannsynlig fordi arabisk er et språk som er veldig utbredt og veldig relevant i muslimske land, men det samme med persisk og urdu også.. de er ikke arabere. 

Arabere er vel de fra arabisktalende land, som definerer seg selv som arabere. Tyrkere er ikke arabere, de er tyrkere. 

Anonymkode: bbcfc...f63

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...