AnonymBruker Skrevet 1. august 2018 #1 Skrevet 1. august 2018 Hey! Har i hele sommer arbeidet (er til vanlig student) uten arbeidskontrakt og får ikke lønn før om 1 måned til tross for at arbeidsforholdet nå er avsluttet. Dette fordi det har vært utrolig mye pågang hos arbeidsgiver, noe jeg forstår, men jeg lurer på hvordan dette blir i forhold til skatting av den lønnen jeg etter hvert får? Har ikke mye erfaring med dette, men ser på skatteetaten sine sider at hvis jeg skal slippe å skatte den lønna jeg får, så må først arbeidsgiver hente ut et frikort for meg, og så må jeg velge den summen som ikke skal skattes av? Er det for sent å gjøre dette nå, eller kan jeg be arbeidsgiver hente ut frikort, og så føre inn den lønna jeg får i frikortet? Anonymkode: e16be...d05
AnonymBruker Skrevet 1. august 2018 #2 Skrevet 1. august 2018 Hadde kontaktet arbeidstilsynet. Ikke nontrakt og ikke lønn er ikke greit. Anonymkode: d5bbe...651
AnonymBruker Skrevet 1. august 2018 #3 Skrevet 1. august 2018 Logg inn på skatteetaten og forsøk å bestille frikort. Kan hende det er for sent, og da blir du trukket 50% skatt hvis du ikke har skattekort heller. Ville også tatt en telefon til arbeidstilsynet eller LOs sommerpatrulje. Det er ikke greit å ikke ha lønn eller kontrakt Anonymkode: 3a370...137
AnonymBruker Skrevet 1. august 2018 #4 Skrevet 1. august 2018 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Hey! Har i hele sommer arbeidet (er til vanlig student) uten arbeidskontrakt og får ikke lønn før om 1 måned til tross for at arbeidsforholdet nå er avsluttet. Dette fordi det har vært utrolig mye pågang hos arbeidsgiver, noe jeg forstår, men jeg lurer på hvordan dette blir i forhold til skatting av den lønnen jeg etter hvert får? Har ikke mye erfaring med dette, men ser på skatteetaten sine sider at hvis jeg skal slippe å skatte den lønna jeg får, så må først arbeidsgiver hente ut et frikort for meg, og så må jeg velge den summen som ikke skal skattes av? Er det for sent å gjøre dette nå, eller kan jeg be arbeidsgiver hente ut frikort, og så føre inn den lønna jeg får i frikortet? Anonymkode: e16be...d05 Uten kontrakt er det ikke sikkert du får noe lønn. Kontakt LO sin sommerpatrulje. Anonymkode: 29be9...86c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå