Gå til innhold

Hvorfor kan ikke hele verden være som Norge?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Siden vi er så velutdannede, kan planlegge livene våre, kan gå på sosialstønad ved arb.ledighet og har generelt god helse så bør kanskje andre land lære av oss? Hvorfor synes utlendinger at nordmenn lever feil og bør rette oss etter deres livssyn? Vi har et likestilt samfunn, vi er sexuelt frigjorte og har gratis skole. Vi har et fint utd.system og vi kan mye om diagnoser. Vi er stort sett til å stole på og bruker ord foran vold.
Vi kaster ikke søppel i gatene og det er svært lav kriminalitet. Vi burde dra til andre land og lære dem hvordan de skal leve. Jeg vil flytte fra Norge, jeg liker ikke været her så godt , og alle byene er for små. Men jeg vil jo ikke det pga kulturene i andre land er så urettferdige. 

Anonymkode: a3adb...5b9

Videoannonse
Annonse
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men jeg vil jo ikke det pga kulturene i andre land er så urettferdige. 

Der sa du det, kultur. 

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor kan ikke vi lære av andre land, land som ikke er så rike, men der familie står sterkt, der man tar vare på sine eldre?

Det er flotte ting med mange land, det er mindre flotte ting med andre land, inkludert Norge.

Vi får kjempe for 1 og 1 ting, frigjøre kvinner der kvinner er undertrykt er en fin måte å begynne på. Etter det, så kan man kanskje få bukt med mange andre problemer.

Selv synes jeg de i både Spania og Hellas har en vakker livstil der de bryr seg å tar vare på andre, for å bare se til noen få europeiske land.

Anonymkode: 9bcfc...bc1

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor kan ikke vi lære av andre land, land som ikke er så rike, men der familie står sterkt, der man tar vare på sine eldre?

Det er flotte ting med mange land, det er mindre flotte ting med andre land, inkludert Norge.

Vi får kjempe for 1 og 1 ting, frigjøre kvinner der kvinner er undertrykt er en fin måte å begynne på. Etter det, så kan man kanskje få bukt med mange andre problemer.

Selv synes jeg de i både Spania og Hellas har en vakker livstil der de bryr seg å tar vare på andre, for å bare se til noen få europeiske land.

Takk for svar. Jeg fokuserer ikke bare på Europa da :) 

AnonymBruker
Skrevet

Synes vi er kalde. Alle skal være like. A4 liv. Mange faller utenfor. De eldre stues vekk på sykehjem. Barn plasseres 45 timer i uken i bhg fra 9 mnd alder. Dette er ikke bra for familiene. Mange barn er stresset og får ikke den oppfølgingen de skulle hatt av travle foreldre. I Norge snakker vi om tidsklemma. Ikke et varmt samfunn.

Anonymkode: cc007...516

AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar. Jeg fokuserer ikke bare på Europa da :) 

Det gjorde ikke jeg heller, bare nevte to europeiskenland jeg mener vi kan lære mye av.

AnonymBruker
Skrevet

Fordi alle andre land har ikke vært like heldige med eventyrlige oljeinntekter pr. innbygger. Forskjellen er at vi forvaltet dem særdeles godt, i stedet for å blåse dem vekk som andre petroland gjorde. Disse sosiale godene, som helsetjeneste, utdanning, sosialtjeneste, og andre sikkerhetsnett har vi hatt svært godt av. 

Men, en annen ting er at vi er et svært lite land. Lite innbyggere fordelt på små byer. Dette mener jeg har ført til en kultur der folk stoler og respekterer hverandre mer. Alle kjenner alle, minus de absolutt største byene. 

Anonymkode: 18887...5fa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...