AnonymBruker Skrevet 31. juli 2018 #1 Skrevet 31. juli 2018 At det rett og slett bare bor i oss? I enkelte muslimske land så drepes jo kvinner dersom hun ikke blir gravid, men hvordan vet de egentlig at det ikke er mannen som har dårlig sædkvalitet? I Norge er det både menn og kvinner som blir kjæreste med noen fra andre land, men det er stort sett kvinnene som får skylden for at Norge går under. Det at menn blir sammen med kvinner fra andre land bidrar ikke like mye til at Norge blir et dårligere land å leve i på sikt.... Kvinner advares å gå ute på byen etter det er mørkt. Teoretisk sett så er en voldtekt straffbar, men i praksis så er det kvinnen som får skylden fordi hun har vært uforsiktig å gått ute. Anonymkode: a45af...c37 4
BMW 5-serie 535D Skrevet 31. juli 2018 #2 Skrevet 31. juli 2018 Man kan takke all den innvandringen for nesten alt av voldtekter og elendighet som blir gjort. Kultur forskjellene er altfor store. Kvinnesynet til utenlendinger er hårreisende, er også hårreisende at Norge tillater de å innvandere norge og gjøre Norge til et muslimsk land med muslimske lover. Tragisk. 5
herzeleid Skrevet 1. august 2018 #3 Skrevet 1. august 2018 Jeg tror ikke det er hensiktsmessig å uten videre konkludere med at kvinner oftest "får skylden" basert på noen få anekdoter og egne meninger. 1
AnonymBruker Skrevet 1. august 2018 #4 Skrevet 1. august 2018 7 hours ago, Subaru xv 95 said: Man kan takke all den innvandringen for nesten alt av voldtekter og elendighet som blir gjort. Kultur forskjellene er altfor store. Kvinnesynet til utenlendinger er hårreisende, er også hårreisende at Norge tillater de å innvandere norge og gjøre Norge til et muslimsk land med muslimske lover. Tragisk. Å si nesten alt blir feil, for nordmenn står fortsatt for ca 50-60% av voldtektene hvis man ser på statistikk av rapporterte voldtekter, men det er sant at det hadde blitt utrolig mange færre av dem uten masseimporten av innvandrere. Anonymkode: 73ccf...c64 4
BMW 5-serie 535D Skrevet 1. august 2018 #5 Skrevet 1. august 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Å si nesten alt blir feil, for nordmenn står fortsatt for ca 50-60% av voldtektene hvis man ser på statistikk av rapporterte voldtekter, men det er sant at det hadde blitt utrolig mange færre av dem uten masseimporten av innvandrere. Anonymkode: 73ccf...c64 Nordmenn er ikke bare nordmenn ifølge media, står alltid nordmann eller etnisk norsk selv om det viser seg til slutt at det har vært tidligere innvandrere. Man blir ikke norsk om man får oppholdstillatelse, man er fortsatt utlending, men ifølge media er de da 100% norsk 2
AnonymBruker Skrevet 1. august 2018 #6 Skrevet 1. august 2018 4 minutter siden, Subaru xv 95 said: Nordmenn er ikke bare nordmenn ifølge media, står alltid nordmann eller etnisk norsk selv om det viser seg til slutt at det har vært tidligere innvandrere. Man blir ikke norsk om man får oppholdstillatelse, man er fortsatt utlending, men ifølge media er de da 100% norsk Nei, det står ikke etnisk norsk hvis det er en tidligere innvandrer, da står det norsk statsborger. Anonymkode: 90682...f08 7
BMW 5-serie 535D Skrevet 1. august 2018 #7 Skrevet 1. august 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Nei, det står ikke etnisk norsk hvis det er en tidligere innvandrer, da står det norsk statsborger. Anonymkode: 90682...f08 Har lest etnisk norsk jeg og sett bilde av vedkommende senere med sort hud. Foreldrene eller besteforeldrene har fått oppholdstillatelse og han født og oppvokst her, da regner de vist de for etnisk norske, noe som i mine øyne er helt feil 1
Isambard Skrevet 1. august 2018 #8 Skrevet 1. august 2018 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Kvinner advares å gå ute på byen etter det er mørkt. Teoretisk sett så er en voldtekt straffbar, men i praksis så er det kvinnen som får skylden fordi hun har vært uforsiktig å gått ute. Anonymkode: a45af...c37 For meg høres det ut som en 100% oppkonstruert problemstilling. Går virkelig kvinner rundt og tror at de vil få skylden for å bli voldtatt bare fordi de beveger seg utendørs? Hvem er det som sprer disse forestillingene? 4
AnonymBruker Skrevet 1. august 2018 #9 Skrevet 1. august 2018 "Er naturen kvinnefiendtlig?" Nei, det er ikke naturen, det er menn som er kvinnefiendtlige. Anonymkode: 37cd2...442 11
Husholdning1 Skrevet 1. august 2018 #10 Skrevet 1. august 2018 58 minutter siden, AnonymBruker skrev: "Er naturen kvinnefiendtlig?" Nei, det er ikke naturen, det er menn som er kvinnefiendtlige. Anonymkode: 37cd2...442 Er menn da unaturlige? 1
Martin13 Skrevet 1. august 2018 #11 Skrevet 1. august 2018 Kvinner må kjempe for sine rettigheter. Hjelper lite at de vinker inn voltektsmenn til Norge også tror de at de skal bli tatt seriøst når det gjelder overfallsvoldtekter og det å kunne bevege seg fritt og trygt rundt om kveld og natt.
AnonymBruker Skrevet 1. august 2018 #12 Skrevet 1. august 2018 2 timer siden, Isambard skrev: For meg høres det ut som en 100% oppkonstruert problemstilling. Går virkelig kvinner rundt og tror at de vil få skylden for å bli voldtatt bare fordi de beveger seg utendørs? Hvem er det som sprer disse forestillingene? Menn som mener at voldtekter bare er falske anmeldelser og at kvinner skal te og kle seg på visse måter for å unngå dette. Anonymkode: 6e1ba...a86 6
sonush Skrevet 1. august 2018 #13 Skrevet 1. august 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Nei, det står ikke etnisk norsk hvis det er en tidligere innvandrer, da står det norsk statsborger. Anonymkode: 90682...f08 Jo det gjør det. Senest med denne saken fra Varhaug. Jeg leste selv at det sto vedk er norsk statborger, og ble sittende og tenke hva de mente. Norsk statborger forteller ikke hvilken etnisitet vedk har. Nå i senere artikler så sto det at vedk er etnisk norsk. 2 timer siden, Subaru xv 95 skrev: Har lest etnisk norsk jeg og sett bilde av vedkommende senere med sort hud. Foreldrene eller besteforeldrene har fått oppholdstillatelse og han født og oppvokst her, da regner de vist de for etnisk norske, noe som i mine øyne er helt feil Hvis det stemmer så er det media som har skrevet feil. Vi innvandrere kan ha vært her i generasjoner, men etnisk norske kan vi jo ikke bli. Men derimot norske er vi.
Gjest Axl Skrevet 1. august 2018 #14 Skrevet 1. august 2018 (endret) Norge kommer til å gå under pga all unødvendig innvandring. Norge kan ikke hjelpe alle. Der er veldig mange kvinner som er for innvandring og skal være så snill og hjelpe hele verden. Tenker på de før sine egne landsmenn. Til de det gjelder. Stopp det tullet og tenk på deres egne først og fremst. Tenk på barnas fremtid. Norske jenter får ikke gå trygt alene mer for dere velger å ta inn ig hjelpe farlige menn. Ja det er flest farlige menn som kommer. Ikke kvinner, barn, syke og fattige som virkelig trenger hjelp. Nei det er ikke alle kvinners skyld men de det gjelder. Som er for masseinnvandring. Menn også men flere menn er imot. Tenk på landet ditt! Det er aldri offeret sin feil når det er snakk om vold og voldtekt. Ingen som skylder på de. Men det går an å bli tryggere. Å gå alene øker risikoen. Gå flere så er det tryggere. En voldtektsmann eller gjeng tar heller hun som går alene enn de som går flere. Det tror jeg alle vet. Ei dame som går alene er et lett offer. I muslimske land blir kvinner drept og steinet bare de blir voldtatt og ja der er alt kvinner skyld. Fordi islamske land er syke og elsker henging, halshugging, tortur, steining og alt mulig drap, og det vil noen av dere ta i mot store folkemengder og la Norge bli islamsk. For en deilig fremtid vi kommer til å få ikke sant? Endret 1. august 2018 av Axl
AnonymBruker Skrevet 1. august 2018 #15 Skrevet 1. august 2018 2 hours ago, Isambard said: For meg høres det ut som en 100% oppkonstruert problemstilling. Går virkelig kvinner rundt og tror at de vil få skylden for å bli voldtatt bare fordi de beveger seg utendørs? Hvem er det som sprer disse forestillingene? Hvor har du det fra at dette er oppkonstruerte problemstillinger? At det er noe kvinner bare innbiller seg? Mange, mange kvinner - meg selv inkludert - har den erfaring at de får hele ansvaret når de har vært utsatt for kriminalitet utført av menn. Ett eksempel: jeg ble overfalt i trappeoppgangen i blokka jeg bor i. Politiet da jeg anmeldte: "Hva hadde du egentlig ute i oppgangen å gjøre?" Budskapet fra politi og andre er altså: hvis jeg går ut av leiligheten, utsetter jeg meg for risiko selv. Hvis det herjer en voldtektsbølge i byen, er det kvinnene som får moralsk portforbud, og ikke mennene(jeg hørte menn fortelle meg "det er jo fordi det er dere som blir voldtatt"; mitt spørsmål da,som jeg aldri fikk svar på: "hvem er det som voldtar oss?"). Istedet for at menn tar ansvar for å passe på sin egen og andre menns adferd mot kvinner, lar de heller kvinnene ta det ansvaret med å passe på seg selv, andre kvinner, og ikke minst menn. Med ansvar følger det automatisk skyld når noe galt har hendt. Hvis en venn/bekjent/kollega(eller fler) voldtar oss på fest, er det vi som har oppført oss uanstendig. Hvis en partner mishandler oss, er det vi som har gjort et dårlig valg, og dessuten har vi likevel provosert partneren til det. Hvordan vi kler oss; går, står, sitter eller danser, hvordan vi har sminket oss eller ikke, hårfrisyre, blikk, stemmebruk - alt dette kan brukes mot oss for gi oss skylden for det negative menn gjør. Det er kvinner og jenter som hele veien blir fortalt, igjen og igjen og igjen, at de må passe seg, de må være forsiktige. Alt fra småjenter til oldemødre må passe seg slik at ikke de blir overfalt, bortført, ranet, banket opp, voldtatt av en mann eller fler. Er det rart at mange kvinner ender opp med å bli skeptiske og mistroiske til menn? Det er jo først og fremst menn selv som bidrar til dette, med å skremme oss til å være forsiktige - og samtidig kritisere oss når frykten setter seg fast. Selvfølgelig kritiserer dere oss, det er jo en del av pakka! Og før noen begynner med det evinnelige: "alle menn er ikke slik", "jammen kvinner HAR ansvar selv", "hva med oss da, vi blir jo ranet!" osv. osv.: Det er den forbanna skjevfordelingen av ansvar jeg omtaler - spesielt ved seksualforbrytelser, som er økende i hyppighet over hele verden. Det sitter visst langt inne for menn å rekjenne at noe en av dem gjør, spesielt med kjønnsorganet sitt, noe som som føles tilfredsstillende for ham, kan være så ødeleggende og jævlig for en henne. .Jeg kunne fortsatt i dagesvis med eksempler på hva jeg har sett menn slippe unna med av ugjerninger mot kvinner og jenter ved bare å gi dem skylden. "Hun fikk meg til å gjøre det, hun ville det selv". De som sitter og tar avgjørelser om skyldspørsmål, er som oftest menn, og det er uansett menn med makt som har bestemt lovene, reglene og ikke minst praksisen rundt disse, selve holdningene som gjelder den dag i dag. Kvinner i slike yrker lærer seg automatisk denne praksisen og disse holdningene, maktspråket. Da hjelper det lite å kalle samfunnet "likestilt", og uansett kan man jo bare hevde at "kvinne er kvinne verst"(noe som ikke engang er sant, men...). Igjen og igjen får kvinner skylden for andres feil såvel som egne, det er en grundig etablert "sannhet" med vidtrekkende konsekvenser, som ikke forsvinner på et blunk bare fordi noen politikere erklærer at vi skal ha likestilling nå. Jeg er helt sikker på at slike holdninger som gir kvinner skyld for så altfor mye, er kulturelt skapt - skapt av menn med makt, for å gjøre det enklere for seg selv å beholde makten. Så enkelt er det faktisk: Det er samme taktikk makthavere alltid har brukt for å styrke sin posisjon som først, best, viktigst aller mest omfattende er dette når det gjelder menns makt over kvinner. Kultur kan absolutt endres! Men siden så mange, mange menn fortsatt har en sterk tendens til å anse alt som gir dem fordeler og makt, som noe helt naturlig, er det et seigt arbeid å få endret kulturen. Anonymkode: 38351...e76 2
AnonymBruker Skrevet 1. august 2018 #16 Skrevet 1. august 2018 3 hours ago, AnonymBruker said: "Er naturen kvinnefiendtlig?" Nei, det er ikke naturen, det er menn som er kvinnefiendtlige. Anonymkode: 37cd2...442 På samme måte som kvinner er mannefiendtlige? Selvsagt måtte det komme en slik som deg som skal begynne å kaste skit mot motsatt kjønn Anonymkode: 73ccf...c64 2
AnonymBruker Skrevet 1. august 2018 #17 Skrevet 1. august 2018 3 hours ago, AnonymBruker said: Nei, det er ikke naturen, det er menn som er kvinnefiendtlige. Så menn er kvinnefiendtlige, ikke noen menn? Anonymkode: d7846...e43 1
AnonymBruker Skrevet 1. august 2018 #18 Skrevet 1. august 2018 P.S. Mens jeg skrev det forrige innlegget mitt, har flere gjort innvandring til et tema her. Min egen erfaring: verstingene i det offentlige rom er menn med forskjellig innvandrerbakgrunn, også europeiske. Verstingene i mitt private liv har vært etnisk norske, da det kun er etnisk norske menn jeg har vært i forhold med, og har i familien. Innvandrerkvinner jeg har snakket med, har mye negativ erfaring med menn fra samme bakgrunn som dem. Mitt poeng: Det finnes så mye dårlig mannskultur verden over, i mange kulturer helt ekstremt dårlig, og det er kvinnene som rammes verst av dette. Anonymkode: 38351...e76
AnonymBruker Skrevet 1. august 2018 #19 Skrevet 1. august 2018 13 timer siden, Subaru xv 95 skrev: Man kan takke all den innvandringen for nesten alt av voldtekter og elendighet som blir gjort. Kultur forskjellene er altfor store. Kvinnesynet til utenlendinger er hårreisende, er også hårreisende at Norge tillater de å innvandere norge og gjøre Norge til et muslimsk land med muslimske lover. Tragisk. Ja, og masseinnvandringen har kvinner ansvaret for. Det var vel slik at før denne innvandringen var det ikke noe særlig kvinneundertrykkelse i Norge? Anonymkode: d73f9...1c0 1
Isambard Skrevet 1. august 2018 #20 Skrevet 1. august 2018 (endret) 34 minutter siden, AnonymBruker skrev: (...) Ett eksempel: jeg ble overfalt i trappeoppgangen i blokka jeg bor i. Politiet da jeg anmeldte: "Hva hadde du egentlig ute i oppgangen å gjøre?" (...) Anonymkode: 38351...e76 Skal du ha meg til å tro at politiet gir jenter har skylden for overfall bare fordi de går opp trappen til sin egen leilighet? Beklager, men det tror jeg rett og slett ikke på. Jeg tror mye heller at du tolker spørsmål fra politiet i aller verste mening. De lurte vel konkret på hva du gjorde der, for å få et overblikk over hva som skjedde. Endret 1. august 2018 av Isambard 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå