AnonymBruker Skrevet 31. juli 2018 #1 Skrevet 31. juli 2018 Jeg er nr. 5 på venteliste til sykepleie, og studiet har 150 studieplasser. Tror dere det er noen som helst sjangse at jeg kan komme inn i etterfyllingsopptak enten før eller etter studiestart?🤔🤯 Anonymkode: 76b96...d5b
Anabela Skrevet 1. august 2018 #2 Skrevet 1. august 2018 (endret) Det lurer jeg også, er på 4 plass på sykepleie utdanning. Håper det blir en forandring. Venter spent. Tror vi har forsatt sjanse. Endret 1. august 2018 av Anabela
AnonymBruker Skrevet 1. august 2018 #3 Skrevet 1. august 2018 Sjekk hvor mange som er tatt inn på overbooking og om de tok inn noen ekstra i fjor, så har du sjansene dine. Anonymkode: 17b98...fc1
AnonymBruker Skrevet 1. august 2018 #4 Skrevet 1. august 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev:TSjekk hvor mange som er tatt inn på overbooking og om de tok inn noen ekstra i fjor, så har du sjansene dine. Anonymkode: 17b98...fc1 Det finnes ingen oversikt over hvor mange som blir etterfylt, kun hvor mange det blir tatt inn i suppleringsopptaket. Anonymkode: 76b96...d5b 5
Anabela Skrevet 1. august 2018 #5 Skrevet 1. august 2018 Da har ingen blitt tatt opp i Fredrikstad, har sått på 4 plass siden hovedopptaket. Det synes jeg er rart. 🤔
AnonymBruker Skrevet 1. august 2018 #6 Skrevet 1. august 2018 9 minutter siden, Anabela skrev: Da har ingen blitt tatt opp i Fredrikstad, har sått på 4 plass siden hovedopptaket. Det synes jeg er rart. 🤔 Kjapp lesing av statestikk viser at de har overbooket mer i år enn i fjor, til tross for økning i studieplasser. Det gitt 326 studenter tilbud på de 200 plassene som er tilgjengelig. I fjor kom det inn 10 fra suppleringsopptak, når det da ikke kommer inn noen i år, er det rimelig å anta at de har økt overbookingen for å være sikret at plassene er fylt. Ergo er det mindre sjanse for å komme inn fra venteliste. Anonymkode: 17b98...fc1
AnonymBruker Skrevet 1. august 2018 #7 Skrevet 1. august 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det finnes ingen oversikt over hvor mange som blir etterfylt, kun hvor mange det blir tatt inn i suppleringsopptaket. Anonymkode: 76b96...d5b Det er jo det jeg sier, sjekk hvor mange som er tatt inn på overbooking (altså hvor mange flere som har fått tilbud om plass enn det er plasser) og hvor mange som fikk tilbud i suppleringen, så har du sjansene dine der. Stor overbooking og ingen i supplering = små sjanser, litrn overbooking og mange i supplering = større sjansen. Det er ikke så mange som blir oppringt med tilbud om studieplass etter start, nettopp fori det tas høyde for frafall og ikke møtt i inntaket. Anonymkode: 17b98...fc1 3
Anabela Skrevet 1. august 2018 #8 Skrevet 1. august 2018 Takk for svar. Da må jeg begynne å tenke alternativer. Vet du noe om enkeltemner i UIO?
AnonymBruker Skrevet 1. august 2018 #9 Skrevet 1. august 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er jo det jeg sier, sjekk hvor mange som er tatt inn på overbooking (altså hvor mange flere som har fått tilbud om plass enn det er plasser) og hvor mange som fikk tilbud i suppleringen, så har du sjansene dine der. Stor overbooking og ingen i supplering = små sjanser, litrn overbooking og mange i supplering = større sjansen. Det er ikke så mange som blir oppringt med tilbud om studieplass etter start, nettopp fori det tas høyde for frafall og ikke møtt i inntaket. Anonymkode: 17b98...fc1 Nei, det er helt umulig å kalkulere hvor sannsynlig det er å komme inn i etterfyllingsopptaket på grunn av dette. Husk at overbookingen tar høyde for frafall i hele semesteret, og ikke bare rundt opptakstider. Det er også mange som får tilbud etter skolestart som takker nei fordi de da allerede har startet et annet sted. Det kan gå ganske hett for seg i etterfyllingsopptaket, og studiestedene ringer hektisk til studenter som står på venteliste. Man har jo ingen oversikt over hvor mange som har takket ja eller nei annet enn det aktuelle ventelistenummeret man har. Man må bare vente og se og krysse fingrene. Samtidig, er man nr. 5 på et studium med 150 plasser skal man være ganske uheldig hvis man ikke får plass. Anonymkode: 9314e...a87 1
AnonymBruker Skrevet 3. august 2018 #10 Skrevet 3. august 2018 TS her. Nå har statistikk fra årets suppleringsopptak blitt offentliggjort, og jeg ser at de tok inn 24 stk i suppleringsopptaket. Jeg var nr. 15 på venteliste, skikkelig kjipt😭 Jeg ringte skolen og fikk beskjed om at det skal være nytt opptak i morgen, slik at man må følge med i nettsøknaden sin. Tror sjangsene mine er små, da det tydeligvis må bli tatt inn 10 stk for at jeg skal komme inn, selv om jeg er på 5 plass. (Fordi de tar inn 50/50 fra førstegangs- og ordinær kvote.) Anonymkode: 76b96...d5b
:(((( Skrevet 3. august 2018 #11 Skrevet 3. august 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: TS her. Nå har statistikk fra årets suppleringsopptak blitt offentliggjort, og jeg ser at de tok inn 24 stk i suppleringsopptaket. Jeg var nr. 15 på venteliste, skikkelig kjipt😭 Jeg ringte skolen og fikk beskjed om at det skal være nytt opptak i morgen, slik at man må følge med i nettsøknaden sin. Tror sjangsene mine er små, da det tydeligvis må bli tatt inn 10 stk for at jeg skal komme inn, selv om jeg er på 5 plass. (Fordi de tar inn 50/50 fra førstegangs- og ordinær kvote.) Anonymkode: 76b96...d5b Det avhenger vel av om søkeren som trekker seg har kommet inn på ordinær kvote eller førstegangs? Eller er det sånn at de tar inn 50/50 uansett? Lurer på dette selv også, sa opptakskontoret dette?
AnonymBruker Skrevet 3. august 2018 #12 Skrevet 3. august 2018 Det ble tatt inn 6 på mitt studie, og jeg rykket bare frem 1 plass... Så jeg ser for meg at fem fra førstegangskvoten har fått plass, og 1 fra ordinær - men er ikke sikker. Vet i alle fall at studiet har tatt inn likt antall fra de to kvotene i hovedopptaket, men det er vel vanlig 🙂 Anonymkode: 690c8...c1c
AnonymBruker Skrevet 3. august 2018 #13 Skrevet 3. august 2018 Men jeg har plutselig rykket frem fra 12 til 9 plass bare i dag, så det er jo spennende selv om jeg har lagt håpet litt fra meg 😇 Anonymkode: 690c8...c1c
AnonymBruker Skrevet 3. august 2018 #14 Skrevet 3. august 2018 Jeg ser det at ingen som ble tatt inn på mitt studie og jeg er på 2. plass på venteliste . Håper jeg kommer inn. Anonymkode: 7f774...fa7
:(((( Skrevet 4. august 2018 #15 Skrevet 4. august 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg ser det at ingen som ble tatt inn på mitt studie og jeg er på 2. plass på venteliste . Håper jeg kommer inn. Anonymkode: 7f774...fa7 Samme her! Men var 1 som ble tatt inn via supplering, men har ikke rikket meg så antar det var førstegangs.
AnonymBruker Skrevet 4. august 2018 #16 Skrevet 4. august 2018 Noen som har fått svar eller vet når vi får svar idag ? Anonymkode: 7f774...fa7
AnonymBruker Skrevet 4. august 2018 #17 Skrevet 4. august 2018 Jeg står som nr. 26 på vernepleie (deltid kjeller). Noen som vet hvor mange som kom inn fra venteliste ifjor? Anonymkode: 6365c...17a
AnonymBruker Skrevet 9. august 2018 #18 Skrevet 9. august 2018 Noen som har hørt noe her? Jeg rykker stadig frem, så lever i håper enda 🤭 Anonymkode: 690c8...c1c
AnonymBruker Skrevet 9. august 2018 #19 Skrevet 9. august 2018 Jeg kom inn i dag. Sto på venteliste som nr. 2 på sykepleier 😀 startet som nr. 16 Anonymkode: 511f3...4e9
AnonymBruker Skrevet 9. august 2018 #20 Skrevet 9. august 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg kom inn i dag. Sto på venteliste som nr. 2 på sykepleier 😀 startet som nr. 16 Anonymkode: 511f3...4e9 Hvor da? Kom også inn på sykepleien👍🏻 Men kom inn utenom ventelista, gjennom særskilt Anonymkode: 76b96...d5b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå