Gå til innhold

Er det grei sum egenkapital?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er 250 000 Ok egenkapital til å kjøpe seg hus?

Skjønner jo at det har litt å si med hvordan inntekt man har og hvor mye man vil ta opp lån på. Men er vel mulig å kunne få lån til en liten leilighet eller hus på landet for? 

Anonymkode: 72eeb...657

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er 250 000 Ok egenkapital til å kjøpe seg hus?

Skjønner jo at det har litt å si med hvordan inntekt man har og hvor mye man vil ta opp lån på. Men er vel mulig å kunne få lån til en liten leilighet eller hus på landet for? 

Anonymkode: 72eeb...657

Det utgjør i våre dager at dersom du får lån så blir det sannsynligvis på maks 1 666 666

Anonymkode: f6c3a...2e1

Skrevet

Det er jo ikke nok til egenkapital for en bolig til 2 millioner en gang. Vet ikke hvor i landet du bor, men her på østlandet får du ikke noe annet enn et bøttekott for den prisen nå.

• Liker 2
Skrevet (endret)

Er nok ikke stort å få i eller nærme en by til den prisen, men det er mange hus på bygda som koster rundt 1 mill.

Du kan jo sjekke om det er noen boliger til salgs på Finn der du vil bo som har totalpris på 1,9 millioner (prisantydning + fellesgjeld).

Endret av penny_
AnonymBruker
Skrevet
34 minutter siden, Million said:

Det er jo ikke nok til egenkapital for en bolig til 2 millioner en gang. Vet ikke hvor i landet du bor, men her på østlandet får du ikke noe annet enn et bøttekott for den prisen nå.

Østlandet er stort.

Jeg kjøpte et 230 kvm hus i ok stand på Østlandet for 1.4 mill i fjor. Tviler sterkt på at verdien er bortimot doblet på et år.

(Hedmark, 10 km fra by.)

Anonymkode: 6cc02...afc

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er billig rundt Kongsvinger området.

Anonymkode: f9555...204

Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Østlandet er stort.

Jeg kjøpte et 230 kvm hus i ok stand på Østlandet for 1.4 mill i fjor. Tviler sterkt på at verdien er bortimot doblet på et år.

(Hedmark, 10 km fra by.)

Anonymkode: 6cc02...afc

Du har rett. Jeg hengte meg opp i at TS skrev "leilighet" og tenkte da automatisk på by eller tettbygd strøk, men ser nå at hun også skrev "hus på landet". Beveger man seg et stykke ut på landet, kan man få mer for pengene, ja.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Husk at om du kjøper enebolig (eller selveier) må du også ut med dokumentavgift på 2,5% av prisantydning. Kjøper du leilighet i nybygg må du bare ut med 2,5% av tomteverdien. Det blir ikke så mye. Kjøper du brukt bolig til 1,9 mill blir det nesten 50 000 kroner + diverse andre omkostninger.

Endret av penny_
Skrevet

Du kan få leiligheter på to rom i mange små byer til cirka 1-1,5 mill. med lav fellesgjeld. 

Skrevet

Det spørs hvor dyr boligen er. Man kan få en veldig bra bolig til under to millioner.

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, Husholdning1 skrev:

Det spørs hvor dyr boligen er. Man kan få en veldig bra bolig til under to millioner.

Hvor da? 🙂

32 minutter siden, Atea skrev:

Du kan få leiligheter på to rom i mange små byer til cirka 1-1,5 mill. med lav fellesgjeld. 

Hvor da? 🙂

Anonymkode: d3834...cff

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvor da? 🙂

Hvor da? 🙂

Over det meste av landet. 

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvor da? 🙂

Hvor da? 🙂

Mange steder. Søk på finn. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Husholdning1 skrev:

Over det meste av landet. 

Ser det ligger ute en del på Finn. Mange greie leiligheter, men mange av  eneboligene er store oppussinngsobjekter. 

AnonymBruker
Skrevet

Det er nok mulig å kjøpe seg en liten leilighet med middels til lav standard i mindre sentrale strøk, men å kalle det en "grei sum" syns jeg er å ta i.

Anonymkode: 251b5...f03

• Liker 1
Skrevet (endret)
11 minutter siden, AnonymBruker said:

Ser det ligger ute en del på Finn. Mange greie leiligheter, men mange av  eneboligene er store oppussinngsobjekter. 

Selv ville jeg ikke gått for en enebolig eller et oppussingsobjekt uten veldig mye penger, og helst en handy mann ved min side. Ikke da heller hvis det ikke hadde vært en unik beliggenhet for eksempel. Med 250 tusen kommer man ikke langt. 

Hvor ønsker du å bo?

Endret av Atea
Skrevet (endret)
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor da? 🙂

Hvor da? 🙂

Her er alle leiligheter med minst ett soverom som koster maks 1,5 mill inkludert fellesgjeld: https://www.finn.no/realestate/homes/search.html?no_of_bedrooms_from=1&price_collective_to=1500000&property_type=3

Du kan vel bruke søkefunksjonen på Finn? 

Endret av penny_
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...