Gå til innhold

Huslån og husutgifter fordeling i påvente av separasjon

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. I forbindelse med samlivsbrudd har mannen min bedt om 3 måneder avdragsfrihet på huset som vi begge må signere, dette kan vi ifm samlivsbrudd.

Alternativt så ønsker han å dele lån avdrag minus leieinntekt på han og meg samt strøm ... alt. 

Vi står begge på skjøta som 50/50 eiere, vi kjøpte for 5 år siden og det er han som har betalt ned på huslånet, jeg har tatt meg av andre utgifter, dette fordi vi har leie intekter som gikk inn til hans konto, det han selv la til var en liten sum. 

Jeg ble student i fjor og vi ble enige om jeg skal kun søke om stipend, og i denne året jeg har da bidratt i liten grad til familiensøkonomi.

Vi har snart meklingstime, og så kan separasjonskjema sendes. Jeg må også flytte ut med 2 barn for å få hjelp til å omstille meg av Nav og dette tar tid.

Som jeg nevnte jeg er student og har lite penger.

Er det lurt da at jeg skal gjøre det han ber om nå 1 uke før separadjonskjema sendes? Det er snakk om circa 7500 kr per mnd , og han ønsker heller ikke at vi skal dele omsorg for den ene barnet, jeg får full omsorg.

Anonymkode: 5c7c6...edf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...